کد خبر: ۱۱۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹ 26 October 2015
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از برگزاری چهل‌وپنجمین جشنواره فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد از 23 تا 29 آبان ماه جاری همزمان با تهران در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی حاجتی عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به اینکه جشنواره فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد در راستای اجرای سند طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار می‌شود اظهار کرد: ارتقای یادگیری دانش‌آموزان از اهداف برگزاری جشنواره مذکور است.

وی از برگزاری چهل‌وپنجمین جشنواره فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد هم‌زمان با تهران در گیلان خبر داد و افزود: 23 تا 29 آبان ماه جاری جشنواره مذکور با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان و فرمانداران در شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود.

حاجتی استفاده از افکار و روش‌های جدید در امر تعلیم و تربیت را از اهداف اصلی طرح تحول بنیادین خواند و بیان کرد: از سال 42 نمایش فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد در کشور آغاز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه جشنواره فیلم رشد با عنوان جشنواره فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد در سال 69 تغییر نام پیدا کرده است، تصریح کرد: جشنواره مذکور با هدف آموزش از طریق دیداری و افزایش انگیزه یادگیری دانش‌آموزان و افزایش انگیزه معلمان برای استفاده از فناوری جدید برگزار می‌شود.

وی تشویق دانش‌آموزان به تولید فیلم‌های آموزشی را مهم عنوان کرد و گفت: تربیت معلمان برای استفاده از فیلم‌های آموزشی در راستای تعلیم و تربیت، استفاده از نرم‌افزارهای آموزشی توسط معلمان و آشنایی دانش‌آموزان با فناوری‌های جدید از دیگر اهداف برگزاری جشنواره فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد است.

حاجتی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد به طور متمرکز در تهران، خاطرنشان کرد: سال گذشته جشنواره مذکور به طور همزمان در گیلان برگزار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از استفاده 300 هزار دانش‌آموز در 33 منطقه آموزشی استان از جشنواره فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد در سال جاری خبر داد و یادآور شد: 80 بسته فیلم در شهرستان‌های مختلف گیلان به نمایش گذاشته می‌شود.

وی به کیفیت بالای ارائه فیلم‌های مذکور در گیلان اشاره کرد و گفت: کیفیت برنامه‌ها به گونه‌ای است که تقاضای اجرا و برگزاری جشنواره فیم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد در کشور را ارائه کردیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار