کد خبر: ۱۱۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸ 22 October 2015

مدیر کل دامپزشکی استان البرز از آغاز به کار 15 تیم بهداشتی برای نظارت بر ذبح دام های قربانی ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبرداد.

علی اصغر شریفی روز پنج شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: باتوجه به برگزاری ایام سوگواری سالار شهیدان در سراسر استان ، اداره کل دامپزشکی استان البرز برای حفظ سلامت مصرف کنندگان و سلامت گوشت دام های نذری و تأمین بهداشت عمومی طبق سنوات گذشته اقدام به برپایی گشت های بازرسی کرده است.

وی افزود: به همین منظور شش اکیپ ثابت و 9 اکیپ سیار به همراه 15 دامپزشک و 11 بازرس گوشت،نظارت های بهداشتی را به دام های قربانی در هیات ها،تکایا و دسته های عزاداری انجام خواهند داد.

شریفی در ادامه به مردم توصیه کرد تا حد امکان برای کشتار دام های نذری از کشتارگاه های دام استان استفاده کنند و از ذبح دام در منازل و مکان ها و معابر عمومی خوداری شود.

وی ادامه داد: همچنین در مکان هایی که اکیپ های دامپزشکی مستقر هستند در صورت ذبح (با رعایت کامل بهداشت و شستشوی محل ذبح قبل و بعد از کشتار)، لاشه توسط کارشناسان دامپزشکی مورد بازرسی قرار گیرد.

وی توصیه کرد تا بلافاصله پس از ذبح از گوشت دام نذری استفاده نشود و تا حد امکان لاشه گوشت بمدت 24 ساعت در دمای 4 درجه سانتیگراد (سردخانه و یا یخچال) قرار گیرد و سپس مصرف شود.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز در پایان یادآوری کرد: شماره تلفن شبانه روزی رایگان 1512 آماده پاسخگویی به نظرات و پیشنهادات مردم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار