کد خبر: ۱۱۶۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶ 09 April 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 13 و 21/01/1403 تقدیم حضور می گردد.


--------------------------------------------


فطر ، هديه اي از جانب خداي متعال

سردار مفخمي فرمانده انتظامي استان مازندران در پيامي با تبريک عيد سعيد فطر به همه مسلمانان و توفيق يافتگان خوان رحمت الهي، گفت: فطر هديه اي از جانب خداي متعال به بندگان صالح است . 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، در متن اين پيام آمده است:

رمضان ماه گشايش درهاي رحمت واسعه الهي و ماه به دست آوردن رقت قلب، نشاط، اراده و صفا، خلوص و بندگي و ماه دوري از حسادت ها، لجاجت ها، سست عهدي ها و پيمان شکني ها ست .

رمضان فرصتي بود استثنايي براي درخشندگي روح، فرصتي که انسان ها آماده قدم نهادن در وادي رحمت خاصه الهي مي ‏شوند و هر کس به قدر استعداد، همّت و تلاش خود، از اين ضيافت عظيم الهي برخوردار مي ‏شود.

در ماه رمضان درهاي رحمت خداوند گشوده مي شود و پايان اين ماه که فرشتگان و مناديان الهي عبادت کنندگان را به سوي پاداشي الهي فرا مي خوانند شروع سالي جديد است با دستاوردهايي عظيم از يک  ماه پرخير و برکت براي رسيدن به صراط مستقيم الهي.

پايان اين ماه رحمت روزي است که خداى متعال اين روز را براى امت اسلامى عيد قرار داد و آنها را شايسته‌ اين عيد دانست، عيدي که مظهر اجتماع و اتّحاد و برادرى با داشتن دلي به سوى خداست، عيدي که از عظيم ترين مناسبت هاى اسلامى است،

فطر روز عيدى گرفتن از خداى متعال است، روزى كه در قنوت نماز آن ميليون ها دل متذکر و خاشع، از خداوند متعال درخواست همان خيراتى را مي کنند كه به برترين بندگانش داده است .

فرماندهي انتظامي استان مازندران با تبريک اين عيد سراسر سعادت به همه مسلمانان و توفيق يافتگان مهماني خوان رحمت الهي از در گاه خداوند متعال استجابت دعاى ميليون ها مسلمان را كه از دل بر زبان جارى كردند آرزومند است و همانگونه که در قنوت نماز اين عيد مي خوانيم" الّذي جعلته للمسلمين عيداً و لمحمّدٍ صلّي‏ الله‏ عليه‏ وآله ذُخْراً وَ شَرفاً و کرامتاً و مزيدا" اميد آن دارم همه ما در مسير حرکت پيشواي عظيم‏ الشان مسلمانان جهان قرار گيريم و خداوند اين عيد را  برايمان عيد نبوي و عيد مصطفوي قرار دهد.

 

فرمانده انتظامي استان مازندران

سرتيپ دوم ستاد حسن  مفخمي شهرستاني

--------------------------------------------

اجراي طرح ارتقاء امنيت محله محور در " نکا"

فرمانده انتظامي شهرستان نکا ازدستگيري7سارق وکشف 7فقره سرقت در اجراي طرح محله محور در آن شهرستان خبر داد

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ " قاسم عزيزي" با بيان  اينکه طرح ارتقاء امنيت محله محور در سطح شهرستان نکا به اجرا در آمد، گفت: ماموران در اجراي اين طرح ضربتي موفق شدند 7 سارق سابقه دار با 7 فقره انواع سرقت اماکن خصوصي، معابر و خودرو و منزل را دستگير کنند.

وي با اشاره به کشف يک دستگاه خودروي سرقتي افزود: در ادامه اجراي اين طرح 5 خرده فروش مواد مخدر، 21 معتاد متجاهر دستگير و مقاديري مواد مخدر از آنان کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان نکا با بيان اين که طرح ارتقاء امنيت محله محور با هدف برقراري امنيت پايدار در مناطق جرم خيز و با همکاري خوب مردم محلات با پليس به صورت ضربتي و مستمر در طول سال اجرا مي شود، گفت: در اجراي اين طرح 2 تن چوب قاچاق کشف ،14نفر از مجلوبين تحت تعقيب دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.

سرهنگ عزيزي در خاتمه با بيان اين که بدون مشارکت و همراهي شهروندان، حصول امنيت مطلوب مقدور نيست، ضمن قدرداني از مشارکت شهروندان در توليد امنيت از آنان خواست : هشدارها و توصيه هاي پليس را جدي بگيرند.

--------------------------------------------

دستبند پليس ساري بر دستان اراذل اوباش نوظهور

فرمانده انتظامي شهرستان ساري از دستگيري فردي که مخل نظم و امنيت اجتماعي در اين شهرستان شده بود، خبر داد. 

سرهنگ "عبداله حسن زاده " در گفت و گو با خبرنگار خبرگذاري پليس اظهار داشت: در پي اخلال در نظم و امنيت عمومي و ايجاد رعب و وحشت در بين شهروندان توسط يکي از اراذل و اوباش نوظهور، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان ساري، تصريح کرد: در اجراي اين ماموريت، ماموران کلانتري هاي 13 ، 14 و پايگاه اطلاعات اين شهرستان متهمم را به همراه يک قبضه سلاح گرم  در يک اقدامي مقتدرانه دستگير کردند.

سرهنگ حسن زاده با بيان اين که متهم پس از تشکيل پرونده تحويل مرجع قضائي شده است،خاطر نشان کرد: امنيت و آرامش مردم خط قرمز پليس است و هرکس به هر طريقي بخواهد آن را خدشه دار کند با برخورد قاطع و قانوني پليس روبه رو خواهند شد.

--------------------------------------------

دستگيري سارق و مالخر درب بازکن هاي منازل مسکوني در بهشهر

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر ، از دستگيري سارق و مالخر اموال سرقتي و کشف 14 فقره سرقت درب بازکن هاي منازل مسکوني در اين شهرستان خبرداد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس سرهنگ " علي اکبر قلي پور " درتشريح اين خبرگفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت درب بازکن هاي تصويري منازل مسکوني در اين شهرستان، موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وي افزود: با هوشياري ماموران کلانتري 11 سارق  و يکي از همدستان وي که اقدام به خريد اموال سرقتي مي کردشناسايي و دستگير شد.

سرهنگ  قلي پور،  ادامه داد: متهمان در تحقيقات به عمل آمده، با ارائه مستندات از سوي ماموران به 14  فقره سرقت درب بازکن هاي تصويري از منازل مسکوني در اين شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامي بهشهر درادامه اظهار داشت: متهمان پس از تشکيل پرونده برايسير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي و روانه زندان شدند.

سرهنگ "  قلي پور" در پايان به شهروندان توصيه کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را سريعاً از طريق تلفن 110 با پليس در ميان بگذارند.

--------------------------------------------

دستگيري سارق انباري منازل با 7 فقره سرقت در "قائم شهر"

فرمانده انتظامي شهرستان "قائم شهر" از دستگيري سارق انباري منازل با 7 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ"مهدي خادمي"در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت از انباري منازل در سطح شهرستان ‌قائم شهر، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي، افزود: در اجراي اين ماموريت، ماموران پاسگاه علي آباد با انجام اقدامات پليسي سارق را شناسايي و در اقدامي عملياتي وي را در مخفيگاهش دستگير کردند.

سرهنگ خادمي، تصريح کرد: متهم در تحقيقات پليسي و بازجويي هاي به عمل آمده به 7 فقره سرقت اماکن خصوصي و از جمله سرقت از انباري منازل و مجتمع هاي مسکوني در اين شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر در پايان از تحويل اموال سرقتي به مالباختگان و معرفي متهم به مرجع قضائي اشاره کرد و به شهروندان توصيه کرد: هشدارها و توصيه هاي پليس را جدي گرفته و با انجام اقدام هاي پيشگيرانه از سرقت اماکن خصوصي توسط سارقان و مجرمان حرفه اي جلوگيري کنند.

--------------------------------------------

دستگيري سارق کابل برق در بابل

فرمانده انتظامي شهرستان بابل از دستگيري سارق حرفه اي با 10 فقره سرقت سيم و کابل برق در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "علي داداش تبار" در تشريح اين خبر گفت: مأموران انتظامي بخش گتاب اين شهرستان حين گشت زني در سطح حوزه استحفاظي ، به يک خودروي پرايد مشکوک شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل، افزود: خودروي مورد نظر متوقف و راننده خودرو که با مشاهده خودروي گشت پليس از محل متواري شده بود  در اقدامي عملياتي از سوي ماموران  دستگير شد.

وي با اشاره به کشف بيش از 40 متر سيم کابل برق، قيچي مخصوص قطع سيم برق، و ساير تجهيزات سرقت سيم از خودروي متهم، بيان داشت: اين ساارق حرفه اي در تحقيقات اوليه به 10 فقره سرقت كابل برق اعتراف کرد.

سرهنگ داداش تبار از دستگيري يک همدست متهم در ادامه رسيدگي به پرونده خبر داد در پايان با اشاره به سوابق متعدد کيفري متهمان و معرفي آنان به مرجع قضائي اظهارداشت: با توجه به خطرات و زيان هاي هاي ناشي از  تجهيزات شبکه توزيع برق، پليس به شدت با اين جرائم برخورد قانوني خواهد کرد.

--------------------------------------------

دستگيري عاملان شرارت و تيراندازي در نوشهر 

فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از شناسايي و دستگيري عاملان شرارت و تيراندازي در عمليات ويژه ماموران پليس در اين شهرستان خبر داد .

سرهنگ علي اکبر درويشي  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: به دنبال اعلام مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر تيراندازي افرادي به سمت شهروندان  در يکي از محلات نوشهر که موجب رعب و وحشت و جرح  شهروندان شده بودند بلافاصله مأموران به محل اعزام شدند.

وي افزود: با انجام تحقيقات ميداني پليس مشخص شد که 5 نفر به دليل اختلافات قبلي ضمن ايجاد درگيري به سمت شهروندان نيز اقدام به تيراندازي کرده و از محل متواري شده اند.

سرهنگ درويشي  تصريح کرد: بلافاصله اقدامات تخصصي براي دستگيري متهمان  آغاز شد و در نهايت با تلاش هاي صورت گرفته عاملان تيراندازي در يکي از شهرستان هاي شرقي استان  شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه دستگير شدند و از آنان يک قبضه سلاح شکاري غير مجاز کشف کردند .

فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر  در پايان از معرفي متهمان به مرجع قضائي خبر داد و خاطرنشان کرد: جامعه به هيچ وجه جولانگاه اوباش و مجرمان نخواهد بود و پليس همواره با افرادي که بخواهند به هر طريقي اقدام به قدرت نمايي و مختل کردن نظم و امنيت عمومي مردم کنند، مقتدرانه و در چارچوب قانون برخورد خواهد کرد.

--------------------------------------------

دستگيري سارق نهال درختان ميوه و کشف 8 فقره سرقت در گلوگاه

فرمانده انتظامي شهرستان " گلوگاه " دستگيري سارق نهال درختان ميوه از باغات آن با 8 فقره سرقت خبر داد. 

سرهنگ "محمود کلواني " در گفت‌‎ و گو باخبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح اين خبر، گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت  نهال درختان ميوه و مرکبات از باغات اين شهرستان ، موضوع در دستور کار  ماموران قرار گرفت .

فرمانده انتظامي استان مازندران، تصريح کرد: در اجراي اين ماموريت ماموران تجسس کلانتري 11  پس از بررسي هاي پليسي و اقدامات فني سارق  را شناسايي کردند.

سرهنگ کلواني، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگي هاي قضائي در عملياتي ضربتي متهم دستگير شد و در بازجويي هاي به عمل آمده به 8 فقره سرقت نهال درختان ميوه و مرکبات از باغات اين شهرستان اعتراف کرد .

وي با بيان اين که متهم پس از تشکيل پرونده در اختيار مرجع قضائي قرار گرفت، از شهروندان خواست: ضمن رعايت هشدارهاي انتظامي و همکاري با پليس، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند .

--------------------------------------------

کشف دام قاچاق در ساري

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از کشف 41 راس دام مولد قاچاق در اجراي طرح مبارزه با قاچاق و خروج غير مجاز دام زنده در اين استان خبر داد. 

سرهنگ" محمد محمد پور" در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري  پليس اظهار داشت : با توجه به افزايش خروج غير مجاز دام از استان مازندران به مقصد استان هاي همجوار و تبعات ناشي از خروج غير مجاز دام زنده به ويژه افزايش قيمت و کمبود گوشت قرمز در سطح استان مازندران، اجراي طرح استاني مبارزه با قاچاق و خروج غير مجاز دام زنده در دستور کار پليس امنيت اقتصادي قرار گرفت.

وي افزود: با تشديد اقدامات کنترلي در محورهاي مواصلاتي و محورهاي خروجي استان و همچينين نظارت بر تردد خودروهاي حامل دام در طول اجراي طرح ، 3 خودروي حامل دام مولد زنده فاقد مجوز حمل در شهرستان ساري توقيف شد .

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران با اشاره به کشف 41 راس دام زنده قاچاق از اين خودروها، تصريح کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش دام هاي قاچاق کشف شده در اين عمليات بالغ بر 30 ميليارد ريال برآورد شده است و متهمان پس از تشکيل پرونده تحويل مراجع قضائي شدند.

سرهنگ محمدپور ضمن قدرداني از همکاري شهروندان با پليس در مبارزه با قاچاق، از آنان خواست: در صورت مشاهده هرگونه جرايم اقتصادي و قاچاق کالا، موضوع را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند. 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار