طبق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اردبیل جو استان طی امروز و فردا (جمعه و شنبه ۲۵ و ۲۶ اسفند) نسبتاً ناپایدار توام با جریانات جنوبی خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴ 15 March 2024

به گزارش تابناک اردبیل، بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد جو استان طی امروز و فردا (جمعه و شنبه ۲۵ و ۲۶ اسفند) نسبتاً ناپایدار توام با جریانات جنوبی خواهد بود.

بر این اساس طی ساعات بعد از ظهر تا اوایل شب شاهد رشد ابر‌های همرفتی و در پاره‌ای از مناطق رگبار باران (گاهی توام با رعد و برق) خواهیم بود.

با توجه به رخداد بارش‌های رگباری احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نواحی استان طی این دو روز دور از انتظار نخواهد بود.

ضمناً با توجه به حاکمیت جریانات جنوبی طی روز‌های جمعه و شنبه شاهد وزش باد گرمیج (تند تا گاهی نسبتاً شدید) و افزایش دمای هوا نیز خواهیم بود.

از روز یکشنبه (۲۷ اسفند) تا قبل از ظهر دوشنبه (۲۸ اسفند) جو استان نسبتاً پایدار و آرام خواهد بود.

اما از بعد از ظهر دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی فعالی به استان بر میزان ابرناکی افزوده شده و از دمای هوا کاسته خواهد شد.

اوج ناپایداری‌های این سامانه بارشی طی روز سه شنبه (۲۹ اسفند مقارن با آخرین روز سال ۱۴۰۲) به‌صورت باران (گاهی توام با رگبار و رعد و برق) در غالب مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

همچنین این سامانه روز چهارشنبه اول فرودین ۱۴۰۳ در استان فعال بوده و بارش‌ها به‌صورت برف و باران در استان تداوم خواهند داشت.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار