گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از شورای اداری استان
در بخش پایانی این نشست استاندار به موضوع انتخابات پرداخت و در نهایت کلام خود اینگونه مطرح کرد که فصل رقابت تمام شده و استان باید از شرایط فضای انتخاباتی خارج و وارد مباحث توسعه و برنامه‌های اجرایی شود.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱ 14 March 2024

تابناک کهگیلویه و بویراحمد، پیش از ظهر امروز نشست شورای اداری استان در حالی با حضور همه اعضا و به ریاست استاندار برگزار شد که در بخش پایانی این نشست استاندار به موضوع انتخابات پرداخت و در نهایت کلام خود اینگونه مطرح کرد که فصل رقابت تمام شده و استان باید از شرایط فضای انتخاباتی خارج و وارد مباحث توسعه و برنامه‌های اجرایی شود.
شور انتخاباتی برنامه ریزی شده
یکی از مواردی که در انتخابات استان مطرح شده بود، تبلیغات پیش از موعد و برگزاری برنامه‌هایی بود که مطابق قانون، نباید انجام می‌شد، اما اکنون و با توجه به سخنان استاندار مشخص می‌شود که نوعی اجازه غیر رسمی برای ایجاد شور انتخاباتی در سطح کلان استان داده شده بود تا نامزد‌ها با آزادی بیشتری به کار تبلیغات بپردازند که در همین راستا سید علی احمدزاده در سخنان خود به نکات مهمی هم اشاره کرد از جمله مباحث مربوط به فضای پر جنب و جوش تبلیغات که بعضا پیش از موعد و گا‌ها با عدم رعایت چهارچوب‌ها از طرف برخی نامزد‌ها و هواداران آن‌ها صورت می‌گرفت.
وی با بیان اینکه این مردم هستند که سرنوشت انتخابات را تعیین می‌کنند، گفت: برخی نامزد‌های انتخاباتی رعایت کردند، اما برخی‌های دیگر ایراداتی گرفتند که گفتیم ظرفیت به خرج داده و اجازه دهند شور و نشاط انتخاباتی ایحاد شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی از داوطلبان انتقاد‌هایی داشتند. ما گفتیم باید اجازه بدهیم، انتقاد‌ها انجام بگیرد، بالاخره رقابت همین است که نسبت به‌هم انتقاد انجام بگیرد تا شور ایجاد شود.
غبطه خوردن دیگر استان‌ها
یکی دیگر از نکاتی که استاندار به آن پرداخت موضوع مشارکت بالا و رتبه اول استان در کشور بود که احمدزاده در این خصوص گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در مشارکت و سلامت انتخابات افتخار آفرید. آنچه پیش آمد برای این استان آبرومندی و برای دشمنان شکست بود. خدا را بر این نعمت‌ها شاکریم.
احمدزاده ادامه داد: مشارکت مردم در ستاد‌های نامزد‌های انتخابات مجلس بی‌نظیر بود و مسئولان استان‌های دیگر با دیدن کلیپ‌های انتخاباتی مردم استان ما غبطه می‌خورند و در مورد آن‌ها صحبت می‌کردند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه ایام خاصی را پشت سر گذاشتیم که مشارکت بالا و گسترده مردم کام ما را شیرین کرد، گفت: انتخاباتی برگزار شد و نتیجه، آن شد که مردم می‌خواستند که از فرمانداران و ستاد انتخابات و مدیران کل که پای انتخابات بودند و اعضای شورای تامین قدردانی می‌کنم.
وی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در مشارکت و سلامت انتخابات افتخار آفرید. آنچه پیش آمد برای این استان آبرومندی و برای دشمنان شکست بود. خدا را بر این نعمت‌ها شاکریم.
توطئه‌ای که شکست خورد
احمدزاده به نکته مهم دیگری هم اشاره کرد که به بیشتر به موضوعات امنیتی بر می‌گشت. وی اینگونه توضیح داد که دشمنان همه توان خود را گذاشتند که مردم مشارکت نداشته باشند و می‌خواستند پروژه کشته‌سازی را راه بیندازند، اما با مدیریت دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و همچنین همکاری خوب مردم این توطئه شکست خورد.
وی، اظهار کرد: این استان هم با مشارکت بالای ۶۵ درصدی و هم در سلامت و تامین امنیت انتخابات افتخار آفرید و باید سعی شود که شیرینی انتخابات را به‌کام همدیگر تلخ نکنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دستگاه‌هایی که در تامین امنیت و سلامت انتخابات هم اشاره و خاطرنشان کرد: از همه مدیران به خاطر همکاری با ستاد انتخابات تشکر می‌کنم. همچنین از دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد که برای اولین‌بار با تشکیل ۲۷ تیم از قضات در جهت سلامت و امنیت انتخابات تلاش کردند، تشکر می‌کنم. از دادستان‌ها و قضاتی که در صحنه بودند و با بداخلاقی‌ها مستقیم برخورد می‌کردند، کمال تشکر را دارم. همچنین از حراست دستگاه‌های دولتی، سپاه فتح، تیپ ۴۸ فتح، صدا و سیما و رسانه‌ها تشکر می‌کنم.
برنده واقعی انتخابات
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخشی از سخنان خود که بیشتر مخاطب آن نامزد‌های انتخاباتی بود با بیان اینکه همه آن‌هایی که در انتخابات شرکت کردند برنده انتخابات هستند چرا که نظام اسلامی به آن‌ها اعتماد کرد و تایید صلاحیت شدند گفت: ستاد مرکزی شورای نگهبان این افراد را واجد شرایطی برای کار بزرگ نمایندگی انتخابات دانست که برگ زرین و مایه افتخاری برای کاندیدای انتخابات اخیر است.
احمدزاده با بیان اینکه حضور چهره‌های مختلف سیاسی موجب شور و نشاط انتخاباتی و حضور آن‌ها در انتخابات شد، افزود: آن‌هایی که رای نیاوردن بازنده نیستند آن‌ها افراد مطرح در جامعه و مورد احترام مردم هستند و در بین مردم دارای جایگاه هستند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: کسی که در عرصه سیاسی حضور پیدا می‌کند باید این ظرفیت را داشته باشد که نباید همیشه برنده شود، این مردم هستند که تعیین می‌کنند برنده انتخابات چه کسی است. خیلی از آن‌هایی که رای نیادردند شاخص و مورد اعتماد مردم هستند و اینکه بین مردم جایگاه دارند.
پایان فضای انتخاباتی در استان
احمد زاده در بخش پایانی سخنان خود در واقع پایان فضای انتخاباتی در استان و شروع فصل کار را اعلام کرد و گفت: انتخابات را به خوبی برگزار کردیم و تمام شد اختلافات بعد از انتخابات را پشت سر بگذاریم و به آرامش در استان کمک کنیم.
وی بیان کرد: مدیران کل با همان جدیت و اقتدار به صحنه جانانه خدمت بازگردند و هیچ مدیری حق ندارد با تنبلی کار کند برای اینکه فلان فرد در انتخابات رای نیاورد.
احمدزاده گفت: اکنون نباید شیرینی انتخابات را به‌کام همدیگر تلخ کنیم، ما می‌خواهیم با هم زندگی کنیم. زندگی ادامه دارد. خانواده‌ها باهم هستند. بالاخره در انتخابات هر کسی تشخیصی دارد، این نباید موجب اختلافات شود.
نوروز و اعتبارات خوبی که در راه است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: روز‌های خوبی گذشت و روز‌های خوشی هم در پیش است، همه دستگاه‌های خدمات‌رسان، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی در ایام نوروز پای‌کار باشند.
احمدزاده از اصحاب رسانه خواست که دولت را کمک کنند و ادامه داد: مدیران شبانه‌روزی پای کار باشند. اعتباراتی خوبی برای استان درنظر گرفته شده است که مدیران باید برای جذب این اعتبارات تلاش کنند.
وی افزود: مدیران در ایام تعطیلات نوروز استان را ترک نکنند تا کار خدمات‌رسانی به مردم تعطیل نشود، اگر از استان خارج شوند به استانداری اطلاع‌رسانی کنند و باید کشیک دستگاه‌های خدمات‌رسان مشخص شوند. همه مدیران باید در تعطیلات نوروز پای‌کار باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان آمادگی داشته باشند، خوب است؛ اما باید خدمات هم ارائه دهند.
وی در پایان خطاب به بانک‌ها یک نکته ریز، اما بسیار مهم را مطرح کرد و گفت: بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد مراقب باشید که عابر بانک‌ها سالم و فعال باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار