رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل و شیرخشک معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با جرای طرح ساماندهی عرضه شیرخشک در مناطق زیر پوشش این دانشگاه، ضمن جلوگیری از انجام قاچاق این محصول، نحوه توزیع آن نیز به شکل مطلوبی مدیریت شد.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱ 13 March 2024

به گزارش تابناک رضوی، دکتر جواد دانایی باغکی  با بیان اینکه طرح ساماندهی توزیع شیرخشک از ٢۰ مهر ماه در مناطق زیر پوشش این دانشگاه اجرا شد خاطر نشان کرد: در این طرح انواع شیرخشک‌های معمولی و رژیمی منطبق با دستورالعمل صادره از سازمان غذا و دارو با ثبت کد ملی و تاریخ تولد کودک و شناسه اختصاصی شیر خشک در سامانه TTAC.ir و از اواسط بهمن ماه در سامانه بیمه سلامت MPX توسط داروخانه ها توزیع می شود.

وی افزود: جهت تامین نیاز کودکان زیر ٢ سال به شیر خشک، تعداد ١۰ عدد در هرماه با قیمت تعادلی (یارانه ای) مصوب سازمان غذا و دارو و تعداد ١۰ عدد با قیمت آزاد و جهت کودکان ٢ تا ۶ سال تعداد ١۰ عدد با قیمت آزاد و با ثبت کد ملی از داروخانه ها قابل تهیه است.

رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل و شیرخشک معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: نظارت بر داروخانه ها و قیمت فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک همچنان ادامه دارد.

دکتر دانای باغکی ، از مردم عزیز خواست تا شیرخشک موردنیاز خود را فقط از داروخانه تهیه کنند و درصورت داشتن هرگونه سوال و شکایت اعم از گرانفروشی، قاچاق و ... با سامانه ملی وزارت بهداشت به شماره ١٩۰ (ابتدا کد ٣ و سپس کد ١) تماس حاصل فرمایند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار