همانطور که گزارش شده بود، در روز دوشنبه ۱۱ مارس، قیمت بیت‌کوین با افزایش بیش از ۵.۷ درصد، از ۶۹۰۳۲ دلار به سقف تاریخی جدیدی در محدوده ۷۲۸۵۰ دلار رسید.
کد خبر: ۱۱۵۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴ 13 March 2024

عملکرد برجسته بیت کوین باعث بروز نگرانی‌هایی درباره فروش گسترده در سطوح قیمتی بالاتر توسط دارندگان این ارز دیجیتال شده است، زیرا آن‌ها سود خود را می‌خواهند برداشت کنند. در ادامه، ۳ نشانه را که از اصلاح احتمالی قیمت بیت کوین حکایت دارند، بررسی می‌کنیم.

اندیکاتور تی‌دی‌سکوئنشال

علی (Ali_charts)، یکی از تحلیلگران معروف حوزه ارزهای دیجیتال، به معامله‌گران کوتاه‌مدت هشدار داده که احتمال معکوس شدن روند را جدی بگیرند.

علی نمودار زیر را منتشر کرد که نشان می‌دهد اندیکاتور تی‌دی‌سکوئنشال (TD sequential)، سیگنال فروش را در نمودار ۱۲ ساعته بیت کوین صادر کرده است. به گفته وی، از اوایل فوریه، هر بار که این اندیکاتور سیگنال فروش صادر کرده، قیمت بیت کوین بین ۱.۶ تا ۳.۵ درصد کاهش یافته است.

 

رمز-ارزی

روند قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین از ۲۳ ژانویه، پس از اینکه اثر «فروش اخبار» تأیید صندوق‌های ETF اسپات این ارز دیجیتال از بین رفت، در یک روند صعودی بوده است.

این صعود طولانی‌، منجر به ظهور سیگنال‌های رسیدن قیمت به سقف شده است. در همین راستا، تحلیلگران کریپتو‌کوانت (CryptoQuant) هشدار می‌دهند که قیمت بیت کوین علی‌رغم ثبت رکوردهای جدید، به زودی ممکن است اصلاحات اساسی را تجربه کند.

همچنین، سودهای تحقق‌یافته ماینر‌ها افزایش یافته و به بالاترین سطح از دسامبر ۲۰۲۳ رسیده است. از طرفی، سود محقق‌نشده معامله‌گران به ۵۷ درصد رسیده که از نظر تاریخی، همواره با یک اصلاح قیمتی همراه بوده است.

داده‌های پلتفرم اینتو‌دبلاک (IntoTheBlock) نیز نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاری تمامی دارندگان بیت کوین در حال حاضر سودده است که این موضوع به طور بالقوه، احتمال فروش و برداشت سود را در کوتاه‌مدت افزایش می‌دهد.

شاخص قدرت نسبی (RSI)

نمودار منتشرشده توسط کوین‌گلس (Coinglass) هم نشان می‌دهد که اندیکاتور RSI در چهار تایم‌فریم از پنج تایم‌فریم چارت بیت کوین در وضعیت اشباع خرید قرار دارد. این اندیکاتور در تایم‌فریم‌های بالاتر، مقادیر بیشتری دارد. مقدار RSI بیت کوین در تایم‌فریم هفتگی، روزانه، چهارساعته، و یک ساعته به ترتیب ۸۸.۳۴، ۷۹.۳۴، ۷۴.۸۱ و ۷۰.۷۴ است.

نمودار

داده‌های آلترناتیو (Alternative)، پلتفرمی که احساسات بازار در مورد بیت‌ کوین را ردیابی می‌کند، نیز نشان می‌دهند که شاخص ترس و طمع در شرایط طمع شدید (۸۲ واحد) قرار گرفته که نشانه‌ دیگری برای احتمال اصلاح قیمت است.bitcoin-price-overheated-conditions

لازم به ذکر است که شاخص‌های عنوان‌شده تنها هشدار هستند و هیچکدام به صورت تضمینی باعث ایجاد اصلاح قیمت نمی‌شوند. لذا، قیمت بیت کوین ممکن است همچنان به افزایش خود ادامه دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار