مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: نماز ظهر تاسوعا و ظهر عاشورا در تمام امامزادگان و بقاع متبرکه یزد، راس اذان ظهر اقامه می شود.
کد خبر: ۱۱۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ 21 October 2015

به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام غلامرضا عادل ظهر  در نشستی خبری با اشاره به اینکه طرح بصیرت عاشورایی به مناسبت دهه اول محرم در امامزادگان و بقاع متبرکه یزد اجرا می‌شود، اظهار داشت: این طرح هم‌اکنون در ۵۱ امامزاده یزد به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: برای اجرای این طرح، ۲۴ مبلغ از قم به استان یزد اعزام شده‌اند که در خیمه‌های معرفت، علاوه بر پاسخ به سئوالات و شبهات دینی، مشاوره مذهبی و خانواده و مشاوره در زمینه وقف نیز ارائه می دهند.

عادل همچنین با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده در دهه اول محرم از برگزاری برنامه «لبیک یا حسین»، «همایش شیرخوارگان حسینی»، «همایش احلی من العسل» و ... خبر داد و یادآور شد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، نماز ظهر راس اذان در تمامی امامزاده ها و بقاع متبرکه به تأسی از نماز ظهر عاشورای امام حسین (ع) اقامه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ادامه داد: مراسم شام غریبان نیز شنبه شب در امامزاده‌های یزد برگزار می‌شود.

وی همچنین از حضور مبلغان دینی در مدارس اطراف امامزاده‌ها خبر داد و اظهار داشت: مبلغان با حضور در جمع دانش آموزان ضمن سخنرانی برای آنها، به شبهات آنها درباره دین و قیام عاشورا پاسخ می دهند.

عادل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وقف به نوعی گره خورده با سیدالشهدا (ع) است، افزود: بالغ بر ۵۰۰ موقوفه دارای درآمد در استان یزد وقف روضه‌خوانی، ‌ عزاداری و اطعام عزاداران حسینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بخش قابل ت وجهی از سایر موقوفات نیز به نوعی مرتبط با برنامه های عزاداری و روضه خوانی با امام حسین (ع) است.

عادل یادآور شد: در حال حاضر حدود ۱۲ هزار موقوفه در استان یزد به ثبت رسیده که ۳۲ مورد آن در سال جاری در شهرستانهای مختلف استان یزد وقف شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار