دادستان مرکز قزوین ضمن هشدار به افرادی که حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ نمی‌کنند، از برخورد قانونی با هنجارشکنان در این ماه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵ 11 March 2024

به گزارش تابناک قزوین، حسین رجبی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و لزوم رعایت حرمت آن، اظهار کرد: فریضه روزه یکی از واجبات دین مبین اسلام است و با توجه به اصل هشتم قانون اساسی و تکالیف مقرر در آیین دادرسی کیفری، روزه‌خواری حرام و ممنوع بوده و طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی نیز مجازات‌هایی برای افرادی که در انظار و اماکن عمومی روزه‌خواری کرده و تظاهر به عمل حرام کنند، در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به لزوم اهتمام بیشتر به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، حفظ شعائر دینی به منظور جلوگیری از هتک حرمت و روزه‌خواری در ملاء عام و پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی، دستورالعمل‌های لازم به کلیه مراجع انتظامی و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، رجبی تصریح کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز و جهت حفظ حرمت این ماه مقرر گردید با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط اصناف و اماکن عمومی، مراکز ویژه‌ای جهت ارائه خدمات به مسافران نوروزی در سطح استان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه اتومبیل افراد حریم خصوص تلقی نمی‌شود و تظاهر به روزه‌خواری در خودرو نیز مشمول برخورد قانونی خواهد بود، گفت: پلیس اماکن عمومی ضمن نظارت بر مراکز فروش مواد غذایی در سطح شهرها به‌ویژه در پایانه‌های حمل و نقل، رویکرد اصلی خود را آموزش تذکر و ارشاد قانونی قرار داده و در صورت عدم تأثیر اقدامات پیشگیرانه موظف به برخورد مناسب قانونی با حفظ کرامت انسانی است.

دادستان مرکز قزوین در پایان خاطرنشان کرد: به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده در خصوص روزه خواری، شعبات ویژه در دادسرا تعیین شده و گزارش‌ها در ساعات غیراداری نیز به نظر قضات کشیک ارسال خواهد شد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار