ایحه شهرداری شیراز، درخصوص افزایش نرخ کرایه جابجایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر شامل انواع تاکسی شهر شیراز در سال 1403، ارسالی از کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورا بررسی و در شورای شهر شیراز به تصویب رسید.
کد خبر: ۱۱۵۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 05 March 2024

تابناک فارس به نقل از ایلنا:  براساس ماده واحده این مصوبه نرخ کرایه جابجایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر شامل انواع تاکسی شهر شیراز در سال 1403 اعم از گردشی، فرودگاه، بی سیم، ترمینالهای مسافربری، راه آهن و شرکت های حمل و نقل تعیین شد.

۱‌‌‌‌‌- نرخ کرایه انواع تاکسی اعم از گردشی، فرودگاه، بی سیم، ترمینال‌های مسافربری، راه آهن و شرکت‌های حمل و نقل به شرح زیر تعیین می‌شود.

بر اساس ماده واحده این مصوبه نرخ کرایه انواع تاکسی اعم از گردشی، فرودگاه، بی سیم، ترمینال های مسافربری، راه آهن و شرکت های حمل و نقل در تاکسی های گردشی هر کورس 70 هزار ریال، سامانه حمل و نقل ویژه معلولین به ازای هر سفر نفر 200 هزار ریال، فرودگاه و راه آهن ورودی 417,508 به ازاء هر کیلومتر پیمایش 52,567 و به ازاء هر دقیقه توقف 18,200 و تاکسی های بی سیم و بخش خصوصی ، ترمینال ، شرکت های حمل و نقل ورودی 244,136 به ازاء هر کیلومتر پیمایش 49,434 و به ازاء هر دقیقه توقف 20,356 تعیین شد.

۲‌‌‌‌- نرخ کرایه تاکسی‌های فعال در فرودگاه شیراز، تاکسی بی سیم، ترمینال‌های مسافربری، تاکسی راه آهن و شرکت‌های حمل و نقل از ساعت ۲۲:۳۰ لغایت ۶ صبح مشمول ۲۰ درصد افزایش می‌شود.

۳‌‌‌‌- از تاریخ ۱‌‌/۱‌‌/۱۴۰۳ این مصوبه لازم‌الاجرا و کلیه مصوبات مغایر با آن لغو می‌شود.

در ادامه لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز، درخصوص بهای خدمات کرایه جابجایی مسافر توسط وسایل نقلیه عمومی (تاکسی دربستی گردشگری )ویژه ایام نوروز از تاریخ 25/12/1402 لغایت 25/1/1403 و بهاء خدمات استفاده از مراکز رفاهی، تفریحی، فرهنگی، خدماتی شهرداری شیراز توسط مسافران، زائران و گردشگران، ارسالی از کمیسیون تلفیق شورا، بررسی و به تصویب رسید.

براساس ماده واحده این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده می شود در جهت ارائه خدمات به مسافرین، زائرین و گردشگران شهر شیراز از تاریخ 25‌‌/12‌‌/1402 تا 25‌‌/01‌‌/1403 در بخش های اسکان مسافرین در کمپ ها و سالن ها طبق جداول پیوست ممهور به مهر شورا اقدام کند.

دیگر مصوبه لایحه شهرداری شیراز، درخصوص مساعدت به دانش آموزان کم برخوردار، ارسالی از کمیسیونهای فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) و برنامه، بودجه، امورحقوقی واملاک شورا، بود.

براین اساس به شهرداری شیراز اجازه داده می شود نسبت به مساعدت به دانش آموزان کم برخوردار نواحی آموزش و پرورش شیراز به مبلغ 20 میلیارد تومان از محل اعتباری ردیف 150302 (ساماندهی و کمک به اقشار آسیب پذیر) بودجه سال 1402 و پیش بینی دستور کار دیگر لایحه شهرداری شیراز، درخصوص نرخ کرایه جابجایی مسافر سرویس مدارس شهر شیراز در سال 1403، نیز به تصویب رسید.

لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، در خصوص اجازه واگذاری بدون تشریفات مناقصه جهت احداث تونل ملل از طریق بزرگراه شهید سلیمانی به کمربندی اکبرآباد، با حضور 13 نفر اعضای شورا بررسی و ضمن تصویب دوفوریت لایحه به تصویب رسید.

براساس ماده واحده این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده می شود بر اساس بند یک ماده 31 آیین نامه معاملاتی شهرداری تهران تسری یافته به سایر کلانشهرها، نسبت به انعقاد قرارداد (به صورت واگذاری بدون تشریفات) جهت احداث تونل ملل بزرگراه شهید سلیمانی به کمربندی اکبرآباد تا سقف مبلغ نوزده هزار میلیارد ریال و پرداخت به صورت 25 % نقد و 75 % به صورت تهاتر با زمین و املاک یا عوارض (مجوز ساخت ) یا تراکم کاربری های مختلف یا سایر روش های مد نظر کارفرما (در هر صورت نحوه پرداخت از اختیارات کارفرما خواهد بود) با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) اقدام کند.

همچنین لایحه شهرداری شیراز، درخصوص مساعدت و همکاری در آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد، به تصویب رسید.

براساس ماده واحده این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده می شود نسبت به مساعدت و همکاری جهت کمک به فراهم نمودن موجبات آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با اولویت زنان بی سرپرست ، مبلغ 10 میلیارد تومان در سال 1402 از محل ردیف اعتباری 150208 ( کمک به سایر نهادهای بخش عمومی ) بودجه سال 1402 اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار