کد خبر: ۱۱۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 21 October 2015
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از برگزاری المپیاد ورزشی با مشارکت 170 هزار نفر دانش‌آموز در 805 مدرسه از ششم آبان ماه امسال در این استان خبر داد.

مهدی حاجتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای و مسابقات آموزشگاهی در گیلان اظهار کرد: المپیادهای ورزشی در راستای سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی ورزش همگانی و قهرمانی را از موضوع‌های سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: ششم آبان ماه امسال مراسم افتتاحیه المپیاد ورزشی در مدارس گیلان برگزار می‌شود.

حاجتی برگزاری المپیاد ورزشی را طبق دستورالعملی با امضای وزیر آموزش و پرورش ابلاغی به شورای ورزش آموزش و پرورش در گیلان خواند و بیان کرد: المپیاد ورزشی با مشارکت دیگر دستگاه‌ها در تمام مدارس استان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه موظف هستیم 40 درصد از دانش‌آموزان را امسال در المپیاد ورزشی مشارکت دهیم، تصریح کرد: المپیاد ورزشی در 805 مدرسه استان برگزار می‌شود.

وی به برگزاری المپیاد ورزشی مدارس برای نخستین بار در سال 93 اشاره کرد و گفت: سال گذشته 15 هزار دانش‌آموز، المپیاد ورزشی در گیلان را برگزار کردند.

حاجتی با اشاره به وجود 365 هزار دانش‌آموز در گیلان، اظهار کرد: امسال 170 هزار دانش‌آموز در المپیاد ورزشی مدارس استان شرکت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان استعدادیابی دانش‌آموزان را از اهداف برگزاری المپیاد ورزشی در مدارس دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری المپیاد ورزشی به معنای به فراموشی سپردن دیگر مسابقه‌های آموزشگاهی نیست.

وی به برگزاری مسابقه‌های شطرنج، فوتبال، والیبال، دومیدانی و ... در آموزشگاه‌های گیلان اشاره کرد و یادآور شد: آموزش و پرورش برنامه‌های خود را انجام می‌دهد ضمن اینکه المپیاد ورزشی را تقویت می‌کند.

حاجتی برگزاری المپیاد ورزشی را با شعار «تحصیل، تهذیب و ورزش» عنوان کرد و افزود: المپیاد ورزشی با هدف ارتقای نشاط و پویایی دانش‌آموزان و همچنین افزایش مشارکت اولیای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه برگزاری المپیاد ورزشی دانش‌آموزان دختر و پسر در مقاطع ابتدایی و متوسطه را در برمی‌گیرد، تصریح کرد: امسال المپیاد ورزشی دانش‌آموزان به صورت سازمان‌یافته و مدیریت شده برگزار می‌شود.

وی مشارکت فعال ارگان‌ها و سازمان‌ها در پویایی و بهتر برگزار کردن المپیاد ورزشی دانش‌آموزان در شهرستان‌ها را موثر خواند و بیان کرد: شهرداری‌ها می‌توانند در برگزاری المپیاد مذکور به آموزش و پرورش کمک کنند.

حاجتی برگزاری المپیاد ورزشی را ابتدا بین مدارس محلی ذکر کرد و گفت: المپیاد مذکور در مرحله بعدی به صورت شهرستانی و پس از آن استانی برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار