دادستان یزد:
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با بیان اینکه رسانه‌ها و فضای مجازی از گمانه‌زنی در ارتباط با نتایج انتخابات خودداری کنند / تعداد تخلفات انتخاباتی منجر به تشکیل پرونده در یزد بسیار کم است.
کد خبر: ۱۱۵۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱ 01 March 2024
 
 
 
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدرضا حدادزاده با حضور در اتاق خبر ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به اینکه فرآیند اخذ رای به خوبی در حال انجام است اظهار داشت: چند موضوع اگر اتفاق بیفتد جرم است و به هیچ عنوان نباید کسی آن را در زمان انتخابات انجام دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: هر اقدامی که تبلیغ به حساب آید همزمان با رای‌گیری ممنوع است و باید مراقبت شود که حضور جمعی در پای صندوق‌ها، تلاش برای تشخیص رای افراد و تبلیغ در پای صندوق‌ها حسب قانون جرم است.
 
دادستان عمومی و انقلاب یزد بیان کرد: در مواردی هم که ممکن است فردی شناخت به نامزدها نداشته باشند هواداران و نامزدها حق ندارند اقدام به تبلیغ کنند و باید اگر شخص شناخت دارد بر اساس شناختش و اگر شناخت ندارد هم با استفاده از لیست‌های موجود در شعب استفاده کنند.
 
حدادزاده تصریح کرد: حتی اگر شهروندان از عوامل اجرایی نظارت و نمایندگان کاندیداها سوال کنند، کسی حق مداخله ندارد و باید به آنها توصیه شود که مطابق لیست چه در انتخابات خبرگان و چه در انتخابات مجلس رای دهند.
 
وی گفت: موضوع مهم دیگر این است که معمولا در ساعات پایانی انتخابات ممکن است برخی کانال‌های خبری و برخی از رسانه‌ها اقدام به حدس زدن نتایج کنند که این کار هم تخلف است و دلیلی هم ندارد که تا زمان اعلام نتایج شمارش آرا، کسی بخواهد به صرف تحلیلی که از بررسی‌های میدانی دارد نتایج را اعلام کند.
 
دادستان عمومی و انقلاب یزد افزود: دلیل این موضوع آن است که وقتی بر اساس برآوردهای شخصی نتیجه اعلام شود ذهنیتی برای مخاطب ایجاد شود و پس از تجمیع نتایج و اعلام نتیجه دیگری، ذهنیتی به وجود آید که احیانا مشکلی وجود داشته که این تناقض به وجود آمده است.
 
حدادزاده با اشاره به اینکه وضعیت استان یزد به لحاظ تخلف انتخاباتی به دلیل پایین بودن آمار آن مطلوب بوده عنوان کرد: امیدواریم که امروز هم در روند اجرای انتخابات مشکل خاصی در ارتباط با تخلفات وجود نداشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار