اختتامیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان؛
آیین پایانی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان با معرفی برگزیدگان ۵ بخش رقابتی این رویداد، برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲ 25 February 2024
 
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیین پایانی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان، صبح امروز ۶ اسفند ۱۴۰۲ با حضور محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، حسین سبزواری فرماندار اردکان، حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکراردکانی امام جمعه اردکان، احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، رضا ابهت مدیرکل بهزیستی استان یزد، امیر مشهدی‌عباس دبیر این رویداد و جمعی از هنرمندان در سالن دانشکده شهید بهشتی اردکان برگزار شد.
این مراسم پس از قرایت قرآن کریم، پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و پخش کلیپی از نمایش‌های خیابانی که به یاد کودکان غزه در جشنواره بیست و هشتم اجرا شد، آغاز شد.
اجرای این برنامه با سیدجواد هاشمی بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون بود. هاشمی در ابتدای صحبت‌های خود ضمن خوش‌آمدگویی و تبریک نیمه شعبان به حضار در سالن گفت: تبریک می‌گوییم که جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در شهر اردکان برگزار شده است.
در ادامه کلیپی از آماده‌سازی شهر اردکان و میبد برای برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پخش شد.
ممنون اعتماد وزیر هستیم
سپس علی‌اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد به نمایندگی از مهران فاطمی استاندار یزد روی صحنه آمد و گفت: این رویداد یکی از جشنواره‌های فاخر در سطح بین‌الملل است و ممنون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم که برای برگزاری این جشنواره به استان یزد و شهر اردکان اعتماد کردند.
وی افزود: همانطور که می‌دانید بعد از ۱۴ سال این جشنواره از استان همدان به شهرستان اردکان رسید. خدا را شکر که مردم فهیم اردکان از این جشنواره استقبال کردند و در کنار هنرمندان سراسر کشور بودند تا جشنواره با شکوه برگزار شود.
جشنواره را در شهر امانات به امانت می‌گذاریم
در ادامه امیر مشهدی‌عباس دبیر جشنواره کودک و نوجوان در سخنانی گفت: امروز که در نقطه پایانی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ایستاده‌ایم خوشحالم که در شهری که به دیار لبخند مشهور است، لبخندی بر لبان خردسالان، کودکان و نوجوانانی می‌بینم که به‌واسطه هنرنمایی دوستانم در عرصه نمایش کودک و نوجوان نقش بسته است. خشنودی امسال برای من از آنجا مضاعف است که ثمرات پر برکت هنر نمایش را در بخش دیگری از سرزمین پر مهر ایران می‌بینم.
وی افزود: با یاری خداوند متعال همدلی مسؤولان و همراهی همیشگی هنرمندان عرصه تئاتر کودک و نوجوان امروز در کهن شهر اردکان شهر قنات و قنوت به پایان می‌رسد تا این رویداد بین‌المللی را در استان یزد که شهره به شهر امانات است به امانت بگذاریم و چشم به همت مردم دارالعمل ایران بزرگ بسپاریم تا این رویداد را برای سال‌های آتی راهبری کنند.
مشهدی عباس با اشاره به اینکه بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با ۵۷ اثر نمایشی، ۱۷ نمایشنامه و بیش از ۱۷۰ اجرا در ۱۰ سالن نمایشی و با حضور ۴۵۰ هنرمند داخلی و خارجی از ۷ کشور جهان در شهر اردکان برگزار شد تا برگی دیگر از تاریخ جشنواره رقم بخورد، تصریح کرد: در این دوره از جشنواره علاوه بر اجرای نمایش بسترسازی برای رقابت گروه‌های نمایشی سراسر کشور و ایجاد لحظاتی شاد، مفرح و پرنشاط برای مردم شهر اردکان و میبد بر ۲ نکته تاکید داشتیم تا افق‌های این رویداد نمایشی را برای آینده بهتر فراهم کند، اول آن‌که با توجه به تغییر مکان برگزاری این رویداد نمایشی نیاز به بخش آموزش و پرورش برای هنرمندان و کودکان و نوجوانان را ضروری دانسته و ۹ کارگاه آموزشی را با استادان داخلی و خارجی به همراه ۲ سخنرانی مدیران جشنواره‌ها و سازمان‌های تئاتری را در جهت انتقال تجربه برگزار کردیم که قطعاً ثمرات آن را در آینده نزدیک خواهیم دید.
وی اضافه کرد: دومین نکته استانداردسازی شرایط برای ظهور و بروز برای تمامی ظرفیت عرصه تئاتر کودک و نوجوان اعم از تئاتر خردسال، کودک، نوجوان خیابانی، نمایش‌های ایرانی و تئاتر فراگیر با حضور ۸ گروه نمایشی توان‌یاب بود که به خوبی نشان می‌دهد شرایط استانداردی را فراهم کرده‌ایم تا برای آینده این جشنواره بین‌المللی الگویی شود.
 
 
دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با تاکید بر این‌که از اجرای نمایش‌های سیار در مناطق محروم هم غافل نشده‌ایم و در ۲۰ نقطه از مناطق محروم استان یزد اجراهای پر استقبالی به انجام رسید، گفت: بدون شک ضعف‌ها و کاستی‌ها جشنواره متوجه من است که امیدوارم بر من ببخشید. ضمن آن‌که سال گذشته از مهیابودن ظرفیت تئاتر کودک و نوجوان و ارایه آثار اندیشه‌ورز هنرمندان شریف ایران با شکل‌گیری بازار تئاتر سخن گفته بودم که با توجه به تغییر مسیر جشنواره مهیا نشد و امیدوارم بزودی با همراهی هنرمندان و همت دبیر بعدی در دوره آتی رقم بخورد.
مشهدی عباس یادآور شد: ضمن تشکر از همه هنرمندان و همراهی مدیران (احمد ندافی و علی زمانیان و تیم همراه‌شان) به این نکته تاکید می‌کنم که جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در هر استانی که برگزار شده، به یمن قلب‌های پاک کودکان مثمر ثمر بوده و امیدوارم که به همت مدیران استان یزد در جهت حل مشکلات زیرساختی تلاش شود تا سال آینده با شکوه بیشتری به استقبال جشنواره بیست و نهم برویم.
وی گفت: با قلبی آکنده از غم کودکان تحت ستم جهان به ویژه کودکان مظلوم غزه و با آرزوی بهترین‌ها برای کودکان ایران سرافراز از شما هنرمندان می‌خواهم تا انرژی این رویداد را با خودتان به شهرها و کشورتان به سوغات ببرید و اندیشه مهرورزی و شادی را با کودکان و نوجوانان شهرهای خودتان بر پا کنید.
اهدای جوایز بخش فراگیر
در ادامه مراسم جوایز بخش فراگیر بر اساس عوامل هر نمایش به شرح زیر اهدا شد:
نمایش «دختر، دوچرخه، دورزدن» از استان آذربایجان شرقی
کامران فریدی (پوستر و بروشور)، آیناز سعیدی (بازیگری زن همراه)، امیر شهبازنژند (قدردانی بازیگر مرد اختلالات شنوایی)، فربد محمدی (دیپلم افتخار، تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی)، الهیار محمدی (کارگردانی)، علی موذنی (نمایشنامه نویسی)
نمایش «دختری که بخت در خانه‌اش را زد» از استان یزد:
محمدزارع بیدکی، محمد یزدانیان (موسیقی)، راضیه دهقان (طراح لباس)، نیلوفر زارعین (بازیگر زن جسمی حرکتی)
حضور معلولان در صحنه اجتماع ضروری است
پس از اعطای جوایز بخش فراگیر، مدیرکل بهزیستی استان یزد در سخنانی با اشاره به حضور معلولان استان یزد در بخش فراگیر این جشنواره اظهار کرد: حضور معلولان در صحنه اجتماع ضروری است.
رضا ابهت عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰ درصد جمعیت کشور را معلولان تشکیل می‌دهند که این جمعیت در استان یزد ۳۲ هزار و ۷۰۰ نفر است.
وی تاکید کرد: باید مقدماتی فراهم شود تا معلولان در همه عرصه‌ها حضور داشته باشند و هنر نمایش می‌تواند این مسیر را بهتر محقق کند.
قدردانی از هنرمندان پیشکسوت
ادامه برنامه به پخش کلیپی از مرتضی طاهری و سوسن مقصودلو اختصاص داشت و از آن‌ها به پاس این همه سال تلاش برای فرهنگ و هنر و آموزش به کودکان و نوجوانان قدردانی به‌عمل آمد.
همچنین از احمد ندافی مدیر انجمن هنرهای نمایشی استان یزد و مدیر اجرایی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در یزد قدردانی شد.
امیدوارم این جشنواره در شهر یزد بماند
محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه مراسم روی صحنه رفت و با نقل داستانی کوتاه بر اهمیت زندگی هم‌دلانه تاکید کرد و گفت: همه ما باید هم‌دلانه در این جامعه زیست کنیم و در عرصه‌های مهم کنار یکدیگر باشیم.
سالاری تاکید کرد: من خود را موظف می‌دانم از مسؤولان استانی یزد خصوصاً استاندار یزد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد یزد، معاون سیاسی امنیتی استان یزد و فرماندار اردکان تشکر کنم. همچنین از مدیرکل هنرهای نمایشی، دبیر جشنواره و ستاد اجرایی جشنواره تشکر می‌کنم.
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امیدوارم این جشنواره در شهر یزد بماند و ما بتوانیم جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را با شکوه دوچندان در دور بعدی ببینیم.
در انتهای مراسم جوایز برندگان سایر بخش‌های جشنواره به شرح زیر اهدا شد:
هیات داوران بخش مسابقه تئاتر کودکمتشکل از مریم سعادت، بهرام شاه محمدلو، امید نیاز، سیروس همتی و حسین پیغمبری پس از مشاهده و ارزیابی آثار حاضر در این بخش آرای خود را به شرح زیر اعلام کردند:
طراحی بروشور:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به الهه جابرزاده برای طراحی بروشور نمایش «خانه من کجاست» از اصفهان
طراحی نور:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به حسین افضلی برای طراحی نور نمایش «هیولا که ترس نداره» از اردکان
طراحی گریم و ماسک:
لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی بدون اولویت به حسین تبریزی برای نمایش «خروسی که می‌خواست شب را ببیند» از تهران و لیلا اسبقی برای نمایش «جادوگر شهر اُز» از تهران
 
موسیقی:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به مهرشاد محمد نیاکان برای موسیقی نمایش «هیولا که ترس نداره» از اردکان
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به پویا فرهنگ پژو برای موسیقی نمایش «خانه من کجاست» از اصفهان
طراحی لباس:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به پریا علی محمدی برای طراحی لباس نمایش «شاهزاده شامپیا» از تهران و ریحانه مطهری برای طراحی لباس نمایش «خروسی که می‌خواست شب را ببیند» از تهران
تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مهدی مزدارانی برای طراحی لباس نمایش «جادوگر شهر از» از تهران
طراحی صحنه:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به داوود پیری برای نمایش «دنیای صدرنگ» از تهران و علیرضا حسین پور برای نمایش «شاهزاده شامپیا» از تهران
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به حسین مزینانی برای طراحی صحنه نمایش «آکادمی پرندگان» از تهران
بازیگری کودک:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به عرشیا جعفرزاده برای نمایش «آکادمی پرندگان» از تهران و نرگس محمد رضایی برای نمایش «هتل» از اردکان
بازیگری زن:
لوح تقدیر و جایزه نقدی بدون اولویت به مریم رحمان قلهکی، پریسا مشکانی و ندا حاج بابایی برای بازی در نمایش «شاهزاده شامپیا» از تهران
تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهناز مهدیخواه برای بازی در نمایش «دنیای صد رنگ» از تهران
بازیگری مرد:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک به علیرضا ناصحی برای بازی در نمایش «هیولا که ترس نداره» از اردکان، حمیدرضا حسینعلی برای بازی در نمایش‌های «آکادمی پرندگان و دنیای صدرنگ» از تهران، مهدی زارع برای بازی در نمایش «خروسی که می‌خواست شب را ببیند» از تهران و مسعود محرابی برای بازی در نمایش «آکادمی پرندگان» از تهران
تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به میلاد رمضانی ورجاوند برای بازی در نمایش «خروسی که می‌خواست شب را ببیند» از تهران
کارگردانی:
لوح تقدیر و جایزه نقدی بدون اولویت به حمیدرضا حسینعلی برای کارگردانی نمایش «دنیای صد رنگ»، احسان مجیدی برای کارگردانی نمایش «شاهزاده شامپیا»، آرش شریف‌زاده برای کارگردانی نمایش «خروسی که می‌خواست شب را ببیند» و مهدی قلعه برای کارگردانی نمایش «جادوگر شهر از» از تهران
هیات داوران در این بخش هیچ نمایشی را حایز رتبه برگزیده در کارگردانی انتخاب نکرد.
نمایشنامه نویسی:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به حمیدرضا حسینعلی برای نمایشنامه «دنیای صد رنگ» از تهران
نمایش برگزیده:
تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهرام جلالی پور برای نمایشنامه «خروسی که می‌خواست شب را ببیند» از تهران
هیات داوران بخش مسابقه تئاتر خردسال متشکل از سوسن مقصود لو، مجید قناد و امیر سلطان‌احمدی پس از مشاهده و ارزیابی آثار حاضر در این بخش آرای خود را به شرح زیر اعلام کردند:
موسیقی:
لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی به آرین ناصری‌مهر از تهران برای موسیقی نمایش «سفر به ماه»
تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به رضا عباسی برای موسیقی نمایش «موش دم بریده»
طراحی پوستر و بروشور:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به فاطمه جلیلی معز برای نمایش «موش دم بریده» از همدان
صداپیشگی:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به خانم‌ها زهرا مریدی و زهره قاسمی برای صداپیشگی در نمایش «فلفل نبین چه ریزه» از تهران
تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مینا مقامی‌زاده برای صداپیشگی در نمایش «تاریکی» از تهران
طراحی و ساخت عروسک:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به فاطمه جلیلی معز برای طراحی و ساخت عروسک نمایش «موش دم بریده»
تندیس جشنواره، دپیلم افتخار و جایزه نقدی به صبا قدیمی برای طراحی و ساخت عروسک نمایش «تاریکی»
عروسک گردانی:
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مینا مقامی زاده برای عروسک‌گردانی در نمایش «تاریکی»
طراحی لباس:
در بخش طراحی لباس هیات داوران انتخابی نداشت.
طراحی صحنه:
لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی به غزاله عبادی و صبا قدیمی برای طراحی صحنه نمایش «تاریکی»
تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فاطمه جلیلی معز برای نمایش «موش دم بریده»
بازیگری خردسال:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به آراد ترابی برای بازی در نمایش «موش دم‌بریده» و یزدان انتظاری برای بازی در نمایش «داستان گم شدن هویج آقا و سیب زرده و کلوچه خانم»
بازیگری زن:
لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی به وجیهه مرغزاری شیروان برای بازی در نمایش «بچه‌های حبه» از مشهد
تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سیده منصوره قیمی از رشت برای بازی در نمایش «عطر قشنگ دوستی»
بازیگری مرد:
لوح تقدیر و جایزه به حامد ترابی برای بازی در نمایش «موش دم بریده» از همدان
 
تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به آرین ناصری مهر برای بازی در نمایش «سفر به ماه» از تهران
کارگردانی:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به حامد ترابی برای کارگردانی نمایش «موش دم بریده» از همدان
تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به غزاله عبادی برای کارگردانی نمایش «تاریکی» از تهران
نمایشنامه‌نویسی:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به حامد ترابی برای نگارش نمایشنامه «موش دم‌بریده» از همدان و آرین ناصری مهر برای نگارش نمایشنامه «سفر به ماه» از تهران
نمایش برگزیده:
دیپلم افتخار و جایزه نقدی به حامد ترابی برای «نمایش موش دم‌بریده» از همدان
هیات داوران بخش مسابقه تئاتر نوجوان متشکل از شهره سلطانی، آزاده انصاری، قطب‌الدین صادقی، حسن دولت‌آبادی و رضا فیاضی پس از مشاهده و ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراب خود را به شرح زیر اعلام کردند:
طراحی نور:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به احسان سالاری و وحید مرادی برای طراحی نور نمایش «علاءالدین» از یزد
تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به هاشم الله‌یارزاده فرد برای طراحی نور نمایش «آن شب مهتاب» از شیراز
طراحی گریم و ماسک:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به مریم اقبالی و علی پاکدست برای طراحی گریم و ماسک نمایش «جنگ و صلح» از تهران
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سمیه ارقبایی برای طراحی گریم و ماسک نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» از مشهد
موسیقی:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبین قهرمانی برای موسیقی نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» از مشهد
تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به پژمان عبدی و محمد جواد کرامتی برای موسیقی نمایش «آن شب مهتاب» از شیراز
طراحی لباس:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به برای طراحی لباس نمایش «علاالدین» از یزد
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به محبوبه سلطانی برای طراحی لباس نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» از مشهد
طراحی صحنه:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به امیر بهبودنیا برای طراحی صحنه نمایش «آن شب مهتاب» از یزد
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مهدی شریفی برای طراحی صحنه نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» از مشهد
عروسک‌گردانی:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به ابوالفضل بیدل و امیر حسین مالکی ۲ عروسک‌گردان نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» از مشهد
بازیگری زن:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به مریم هاشمی برای بازی در نمایش «علاءلدین» از یزد
تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سارینا رزاق برای بازی در نمایش «شکلات فرنگی» از تهران
بازیگری مرد:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک به امیرحسین انصافی برای بازی در نمایش «عقاب» از تهران و علی نوروزیان برای بازی در نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» از مشهد
تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به علیرضا حائری‌زاده و صاحب حائری‌زاده برای بازی در نمایش «علاءالدین» از یزد
کارگردانی:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به الهه کیان‌فرد برای کارگردانی نمایش «علاءالدین» از یزد
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به محمد جهانپا برای کارگردانی نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» از مشهد
نمایشنامه‌نویسی:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به کاظم پور مهدی برای نگارش نمایشنامه «شکلات فرنگی» از تهران
تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مهدی سیم‌ریز برای نگارش نمایشنامه «رویای اسبی به نام شبرنگ» از مشهد
اثر برگزیده:
دیپلم افتخار و جایره نقدی نمایش برگزیده مسابقه نوجوان به گروه نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» به کارگردانی محمد جهانپا از مشهد
هیات داوران مسابقه تئاتر خیابانی و نمایش ایرانی متشکل از سیدفاتح بادپروا، سروش جمشیدی، مهدی حاجیان پس از ارزیابی آثار حاضر در این بخش آرای خود را به شرح زیر اعلام کردند:
نقالی:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به فاطمه نوذری برای مجلس نقل «مبارزه رستم و برزو» از بندر کنگان
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به درسا نکویی برای مجلس نقل «عروسی بانو گشسب» از مشهد
نمایش‌های ایرانی:
هیات داوران در این بخش ۲ انتخاب برای رتبه برگزیده داشت:
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به محمد حسن ابویی برای کارگردانی خیمه‌شب‌بازی «موتورسواری مبارک» از مهریز و به مهدی نعمتی‌مقدم و آرش صادقیان حقیقی برای کارگردانی نمایش «مبارک و جعبه تنهایی» از تهران
هیات داوران به جهت همراهی ارزشمند استاد پیشکسوت و نقال برجسته کشور مرشد مهدی چایانی از همدان با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی از وی قدردانی به‌عمل آورد.
مسابقه تئاتر خیابانی:
گریم:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به خانم مهسا خدایی برای چهره‌پردازی نمایش «ترنج و غول درخت آرزوها» از اصفهان
 
طراح لباس:
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به حدیثه نصیری و مهسا خدایی برای طراحی لباس و اکسسوار نمایش «ترنج و غول درخت آرزوها» از اصفهان
موسیقی:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمد نادری برای آهنگسازی نمایش «پیرژه» از اصفهان
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به متین خرمائیان برای آهنگسازی نمایش «ترنج و غول درخت آرزوها» از اصفهان
طراحی فضای نمایشی:
سعید الله‌یاری برای طراحی فضای نمایش «ترنج و غول درخت آرزوها» از اصفهان
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فرامرز غلامیان برای طراحی فضای نمایش «امروز درختی خواهم شد» از آبادان
بازیگری زن:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به سیده مائده هوشیار برای بازی در نمایش «روزی روزگاری در سرزمین زباله ها» از رودسر و نازگل باقری برای بازی در نمایش «ترنج و غول درخت آرزوها» از اصفهان
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به زهرا هارونی برای بازی در نمایش «پیرژه» از اصفهان
بازیگری مرد:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به سید سعید شاه چراغ برای بازی در نمایش «اسفند یار هم آری» از دامغان، جواد نظری برای بازی در نمایش «ترنج و غول درخت آرزوها» از اصفهان و محمدرضا پورعلی برای بازی در نمایش «مبارک و سفر جادویی» از آستانه اشرفیه
هیات داوران در این بخش برگزیده نداشت.
کارگردانی:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به دلارام بیگی برای کارگردانی نمایش «مبارک و سفر جادویی» از آستانه اشرفیه و حسام خلیل‌نژاد برای کارگردانی نمایش «اسفندیار هم آری» از دامغان
تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سعید الله‌یاری برای کارگردانی نمایش «ترنج و غول درخت آرزوها» از اصفهان
طرح و ایده:
لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمد جعفری لفوت برای طرح و ایده نمایش «مبارک و سفر جادویی» از آستانه اشرفیه
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به حسام خلیل‌نژاد برای طرح و ایده نمایش «اسفندیار هم آری» از دامغان
آزادی ۶ زندانی جرایم غیر عمد
در انتهای این مراسم احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: این جشنواره با مشارکت بیش‌از ۱۰۰ هنرمند استان برگزار شده است و با برگزاری این جشنواره، ۶ زندانی جرایم غیر عمد آزاد شده‌اند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار