کد خبر: ۱۱۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰ 20 October 2015

معاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: عمل صالح از دلایل ماندگاری قیام عاشورا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، یوسف دانشور در همایش عزاداری احلی من العسل که عصر امروز(28 مهر) همزمان در امامزاده طاهر(ع) و هفت امامزاده دیگر استان برگزار شد، اظهار کرد: نسل جدید به‌ویژه دانش‌آموزان باید با فرهنگ عاشورا و اهداف این قیام مقدس آشنا شوند.

وی افزود: نسل جوان نباید قیام عاشورا و دلیل ایثار امام حسین(ع) و 72 یار با وفایشان را از یاد ببرند .

دانشور خاطرنشان کرد: دهه اول محرم بهترین زمان برای انتقال فرهنگ عاشورا به دانش‌آموزان است و زمانی است که می‌توان فرهنگ ایثار و شهادت را درآنها درونی کرد .

وی تصریح کرد: بدون شک هر چقدر مفهوم ایثار و شهادت در میان مردم به ویژه نسل امروز نهادینه شود، دشمن نسبت به دست‌یابی به اهداف خود ناامید تر می‌شود .

این مسئول گفت: با درونی کردن فرهنگ عاشورا در میان دانش‌آموزان می‌توانیم آنان را در مقابل آسیب‌های جنگ نرم بیمه کنیم .

دانشور افزود: هر چقدر نسل جدید از دسیسه‌های دشمن در عرصه جنگ نرم آگاه‌تر شود، شخصیت مستحکم‌تری پیدا می‌کند و بر پایه‌های آموزه‌های دینی و اسلامی تربیت می‌شود .

وی در ادامه با اشاره به دلایل ماندگاری قیام عاشورا گفت: عمل صالح، اراده الهی و دعای پیامبر(ص) در رابطه با امام حسین(ع) از دلایل ماندگاری این قیام است.

معاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش البرز حق‌محوری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و نقش یاران امام در پیروزی عاشورا را از دیگر دلایل ماندگاری قیام عاشورا برشمرد و افزود: اسارت اهل بیت(ع) بزرگ‌ترین اشتباه یزد بود که باعث ماندگاری عاشورا و انتقال پیام عاشورا شد.

گفتنی است در این مراسم که با حضور دو هزار دانش‌آموز البرزی در امامزاده طاهر(ع) برگزار شد، از مادر شهید فهمیده به عنوان مادر قاسم 13 ساله کربلای ایران تقدیر شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار