استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید تمام توان خود را برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و خوب بگذارند.
کد خبر: ۱۱۵۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶ 19 February 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز دوشنبه ۳۰ بهمن در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، اظهارکرد: تاکنون بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال درآمد مصوب استان تحقق یافته که انتظار می‌رود سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیگیری‌های لازم را در خصوص ردیف اعتبارات مازاد بردرآمد انجام دهد تا خراسان جنوبی از این ظرفیت قانونی نیز بهره‌مند شود.

وی با اشاره به تحقق بیش از ۸۴ درصدی تعهدات ریالی مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، گفت: پیگیری برای تحقق ۱۰۰ درصدی این اعتبارات ادامه داشته باشد و همچنین پیگیری‌های لازم برای مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور هم در دستورکار قرار گیرد.

استاندار متذکر شد: در خصوص اعتبارات هزینه‌ای استان، با توجه به نزدیک شدن به ایام پایان سال مالی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دستگاه‌های اجرایی پیگیری‌های لازم را از مرکزداشته باشند تا با اخذ متمم اعتبارات هزینه‌ای، زحمات کارکنان و هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی را جبران کنیم.

به گفته وی؛ برای جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای هم لازم است با رعایت قوانین و مقرارت اهتمام لازم صورت گیرد تا این اعتبارات بموقع جذب شده و تأخیر و تعللی در این زمینه نداشته باشیم.

قناعت با تأکید بر بهره‌مندی حداکثری استان از اعتبارات ملی وزارتخانه‌ها تا پایان سال، گفت: در این خصوص باید مدیران دستگاه‌ها برای جذب حداکثری اعتبارات ملی در وزارتخانه‌ها چادر بزنند.

وی با ذکر این نکته که پروژه‌های اقتصاد مقاومتی جزو پروژه‌های پیشران خراسان جنوبی است، تصریح کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی استان به نحوه اجرا و تأمین منابع اعتباری این طرح‌ها توجه ویژه داشته باشند.

استاندار خواستار تأمین اعتبار برای عرضه میوه شب عید استان شد و گفت: در این خصوص جلسه موردی برگزار و تصمیم گیری و همفکری لازم اتخاذ شود تا با تأمین اعتبار لازم، مردم خراسان جنوبی از تخفیف ۲۰ تا ۲۵ درصدی عرضه این میوه‌ها بهره‌مند شوند.

قناعت در خصوص درخواست راه اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی در استان هم گفت: در این خصوص به منظور تأمین زمین و کم و کیف راه اندازی آن، جلسات موردی و تخصصی با معاونین اقتصادی و عمرانی استانداری برگزار شود.

وی با بیان اینکه در خصوص تأمین اعتبار گروه‌های جهادی استان در شهرستان‌های ۱۱ گانه حمایت‌های لازم را خواهیم داشت، بیان کرد: در ارتباط با درخواست مکان برای راه‌اندازی نمایشگاه تولیدات محلی هم رایزنی از طریق مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری صورت گیرد تا اختصاص زمین زودتر به نتیجه برسد.

استاندار در بخش دیگری با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید تمام توان خود را برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و خوب بگذارند، بیان کرد: مردم خراسان جنوبی همیشه در زمینه مشارکت سیاسی رتبه‌های اول و دوم کشور را داشته‌اند، لذا امیدواریم در انتخابات پیش‌رو هم که تمام استکبار جهانی بسیج شده‌اند تا با ناامیدی و دلسرد کردن مردم، خدشه‌ای در روند انتخابات ایجاد کنند، مردم ما همچون گذشته در میدان باشند.

قناعت عنوان کرد: به تعبیر امام راحل اگر می‌خواهید ارزیابی کنید کار شما درست یا غلط است، ببینید دشمنان چه می‌گویید، اگر دشمن تعریف و تجمید کرد بدانیم کار ما اشتباه است، اما اگر دشمن به دنبال توطئه علیه ماست بدانیم که اقدام و کار ما درست است.

به گفته وی؛ دشمنان در انتخابات پیش‌رو با برنامه‌ریزی‌های مختلف و صرف هزینه و وقت به دنبال ترویج یأس و ناامیدی در جامعه هستند پس بدانیم انتخابات اسفند خیلی مهم و اثرگزار است و اگر اثرگزار نبود دشمن اینقدر برای آن هزینه و وقت صرف نمی‌کرد.

وی از دستگاه‌های اجرایی استان خواست با کار تیمی و بسیج همگانی یاری و کمک کنند تا انتخابات پرشور، رقابتی، پاک و سالم با مشارکت بالا را در خراسان جنوبی داشته باشیم.

شایان ذکر است؛ آخرین وضعیت وضعیت اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارائی سرمایه‌ای در سال ۱۴۰۲، بررسی و تصویب مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست، گزارش عملکرد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی و تبیین برنامه‌های عملیاتی برای اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله مصوبات نهمین کارگروه برنامه‌ریزی و توسعه استان بود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار