استاندار اردبیل با اشاره به اولویت مسأله اقتصاد در استان، گفت: همه اقدامات در استان اردبیل حول محور رشد و پیشرفت اقتصادی از طریق افزایش تولید است تا منجر به ثروت‌آفرینی و ارتقای درآمد مردم استان شود.
کد خبر: ۱۱۵۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵ 19 February 2024

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به اولویت مسأله اقتصاد در استان اردبیل، از اوایل استقرار دولت سیزدهم در راستای پیشرفت اقتصادی استان، یک برنامه جامع تدوین و اجرای آن آغاز شد.

وی افزود: رشد اقتصادی منوط به افزایش تولید بوده که این نیازمند تکمیل و ارتقای زیرساخت‌های اساسی است و با توجه به مشکلات اساسی استان اردبیل در زمینه زیرساخت‌ها، در ۲۸ ماه اخیر برنامه‌ریزی‌های جامعی برای حل این مشکلات صورت گرفته است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه محور همه اقدامات در استان رشد اقتصادی است، افزود: این رشد باید منجر به افزایش درآمد مردم شود چراکه میزان سرانه درآمد مردم استان اردبیل نزدیک به نصف میانگین کشور است و این شکاف موجود در میزان درآمد، منجر به کاهش هزینه‌کرد در زمینه‌های مهمی از جمله آموزش و سلامت خانوار می‌شود.

عاملی با اشاره اینکه از دهه‌های گذشته در کشورمان یک چرخه معیوب اقتصادی به وجود آمده است، بیان کرد: با توجه به رشد روزافزون هزینه‌های دولت‌ها و عدم تناسب آن با درآمدها، این موضوع باعث کسری بودجه، چاپ پول برای جبران کسری و ایجاد تورم ناشی از چاپ پول بوده که این مراحل به یک چرخه معیوب اقتصادی تبدیل شده است.

وی با بیان اهمیت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حال مشکلات اقتصادی، تصریح کرد: یکی از مسیر‌های اصلی برای اصلاح چرخه معیوب اقتصادی به وجود آمده از دهه‌های گذشته، انتخاب نمایندگان اصلح و تشکیل مجلس قوی است.

استاندار اردبیل گفت: برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و ایجاد رشد اقتصادی در استان اردبیل، موضوع نهضت تکمیل زنجیره‌های پیشرفت استان مطرح شد که یکی از محور‌های اصلی این موضوع، تکمیل و ارتقای زیرساخت‌ها از جمله زیرساخت‌های ارتباط ریلی، زمینی، هوایی و شبکه است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار