کد خبر: ۱۱۵۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸ 02 February 2024

به گزارش تابناک مازندران ، با حضور رئیس کل دادگستری استان مازندران، آئین تکریم و معارفه دادستانهای عمومی و انقلاب شهرستان نور و بخش چمستان برگزار شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در این آیین با تبریک ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و روز ورود امام خمینی(ره)به وطن اظهارکرد: قبل ازپیروزی انقلاب، ایران دربدترین وضعیت در میان همه ملل و دولتها قرار داشت و امروز جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یک کشور رو به رشد و توسعه یافته و برخوردار از بسیاری از نعمت های خدادادی و سرمایه انسانی شناخته می شود.
وی با بیان اینکه، امروز جمهوری اسلامی ایران محور حمایت از تمام مظلومان عالم شده است، تاکید کرد: البته مشکلات و نارسایی هایی هم مانند بسیار از کشورها وجود دارد اما علیرغم آن همه توطئه و سنگ اندازی، ملت ایران با ایمان به خدا، تحت ولایت مقام معظم رهبری(حفظه الله) و همراهی مردم، مثل کوه محکم و استوار پابرجاست و به حمایت از مظلومان جهان می پردازد.
رئیس کل دادگستری مازندران در بخش دیگری ازسخنان خود به برخی وظایف دادستان ها اشاره کرد و گفت: دادستان ها به عنوان مدعی العموم جایگاه و نقش تعیین کننده ای را بر عهده دارند که مبارزه و مقابله با فساد از جمله مهمترین این وظایف است.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: دادستان ها به عنوان مدعی العموم باید به برخی ناهنجاری ها در جامعه ورود کرده و در این راستا اقدامات قانونی و پیشگیرانه داشته باشند.
رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر نقش مهم پیشگیری در کاهش جرائم گفت: پیشگیری از وقوع جرم در سطح جامعه و ادارات باید جدی گرفته شود.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری با بیان اینکه ریشه فساد اداری باید خشکانده شود، تصریح کرد: اگر فساد اداری صورت گرفت باید با سرعت، دقت و قاطعیت به پرونده ها رسیدگی شود تا از بروز بسیاری از مفاسد مشابه جلوگیری به عمل آید.
وی نقش اقدامات موثر و پیشگیرانه در کاهش حجم ورودی پرونده‌ها را مهم دانست و از دادستان های جدید خواست تا مسائلی از جمله افزایش امنیت، رسیدگی به پرونده‌های مهم و مسن، برخورد قاطعانه با فساد ومفسدین، رسیدگی درست و بهنگام و صدور مجازات های بازدارنده را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و با اتخاذ راهکار‌های پیشگیرانه حجم پرونده‌های ورودی را کاهش دهند.
رئیس کل دادگستری مازندران همچنین بر توجه ویژه به امور زندانیان تاکید کرد و گفت: زندان برای آن دسته از افرادی است که امنیت مردم را با روش های مختلف به خطر می اندازند و مردم از سوی آنها متضرر می شوند، اما در خصوص افراد دیگر اعم از محکومان مالی و مهریه و جرائم ساده تر باید به مشکلات آنها توجه و در راستای کاهش جمعیت کیفری نسبت به آزادی آنها اقدام شود. وی همچنین با تاکید بر برخورد جدی دستگاه‌های نظارتی با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تلاش در جهت پیشگیری از وقوع چنین جرائمی، گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی، موجب آسیب به بخش تولید و دست اندازی سودجویان به اراضی با ارزش کشاورزی است و نباید اجازه ساخت ویلا در اراضی کشاورزی و باغی منطقه صادر شود.
شایان ذکر است دراین آئین، از زحمات وخدمات امین یوسفی دادستان پیشین دادگستری بخش چمستان تقدیر و وی به سمت دادستان عمومی و انقلاب جدید شهرستان نور معارفه شد.
همچنین ایمان حسن زاده که پیش از این رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان آمل بود به عنوان دادستان عمومی و انقلاب چمستان معرفی شد.
معاونان رئیس کل و مسئولان قضایی شهرستان، ائمه جمعه شهرستان نور و چمستان، فرماندار و اعضای شورای تامین، مسئولان نظامی و انتظامی، دادستان مرکز استان، روسا و دادستان های شهرستان های محمودآباد، آمل و نور و چمستان در این آیین حضور داشتند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار