در خصوص دلایل این انتصاب که به نوعی دهن کجی آشکار به مسئولین استانی است موارد مختلفی مطرح می‌شود که نیازمند بیان برخی از آن ها است.
کد خبر: ۱۱۵۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹ 01 February 2024

صحبت از مسائل منطقه‌ای و قومیتی برای هیچکس قابل قبول نیست و تاکید بر اینگونه موادر حتی در صورتی که نزدیک به یقین نسبت به یک اقدام اطمینان داشته باشیم؛ معقول نیست . بنابراین تلاش می‌شود در خصوص مسائل مدیریتی و یا عزل و نصب‌ها چندان به موضوع قومیت و جغرافیا توجه نشود، اما در خصوص مواردی که خروجی کار نشان دهنده یک دهن کجی یا لجاجت آشکار است باید حداقل تلنگری زده شود که اولا هم مسئولین استانی و در ادامه مسئولین کشوری بدانند که نمی‌توان بدون توجه به شاخص‌ها اقداماتی لجوجانه و یا غیر منطقی انجام داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، گفته می‌شود روز گذشته در ساعات پایانی وقت اداری یک حکم انتصاب صادر شده که بر اساس این حکم سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شده است!
بر اساس شنیده‌ها سرانجام پس از بلاتکلیفی دو هفته‌ای وضعیت شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد بعنوان یکی از دستگاه‌های اقتصادی مهم استان، به یکباره در اقدامی نامتعارف شخصی بنام "صدراله درست" متولد ۱۳۶۷ کاملا ناآشنا به فضای کسب و کار استان، فاقد تجربه و توان مدیریتی، فاقد هرگونه مسئولیت اجرایی را که براساس شنیده‌ها کل سابقه مدیریتی اش به مدت ۴ ماه بعنوان مدیر منطقه ویژه‌ای اقتصادی شهرستان کازرون که هیچ واحد تولیدی در آن وجود ندارد خلاصه می‌شود، بعنوان "سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد" منصوب شده است.
انتصاب فردی بی تجربه، فاقد هرگونه مسئولیت اجرایی بعنوان سرپرست برای شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد، یکی از دستگاه‌های مهم اقتصادی ، توسط فردی که در سابقه مدیریتی خود مدیر ارشد دولتین یازدهم و دوازدهم را دارد موجبات ناراحتی شدید اهالی تولید شده است.
در خصوص دلایل این انتصاب که نوعی دهن کجی آشکار به مسئولین استانی است موارد مختلفی مطرح می‌شود که نیازمند بیان برخی از آن ها است.
مطابق برخی اخبار واصله آقای درست چندان سابقه کاری موفقی ندارد این در حالیست با یک بررسی ساده تقریبا اکثریت نیرو‌های فعلی حاضر در شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد از سرپرست منتخب سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از جهت شاخص‌ها و توان مدیریتی، سابقه اجرایی در سطحی کاملا بالاتر قرار دارند.
بنا به شنیده‌ها این تصمیم بدون طی تشریفات و علی رغم نداشتن شرایط احراز فرد، بدون کوچکترین هماهنگی با استان از سوی فرشاد مقیمی اتخاذ شده به نحوی که فرد انتخابی، زمان و نحوه اعلام حکم سرپرستی مطالب مطرح شده در خصوص آقای مقیمی ریاست سازمان صنایع کوچک که قبلتر گفته بود چنانچه نیروی مورد نظرش را در استان پذیرش نکند راسا تصمیم گیری و اقدام می‌کنند، را کاملا جدی می‌نماید!
مطابق آخرین شواهد و قراین آقای درست جز ضعیف‌ترین نیرو‌ها بالحاظ عملکردی و کاری در استان فارس بوده به نحوی که بازتاب خبر مسئولیتش بنا به شنیده‌ها مایه تعجب شده است.
براساس برخی شنیده‌ها ظاهرا آقای درست نیز همانند برخی اظهار نظر‌های پیرامون آقای مقیمی، دارای سابقه و پیشینه اصلاح طلبی و مخالف دولت رئیسی نیز بوده است.
این انتصاب گویی به نوعی تعمدا کل استان را کلا هیچ فرض کرده و به سخره گرفته که حتی زحمت یک هماهنگی ساده با استان در شرایط خاص و التهابی فعلی که نیازمند حضور فردی باتجربه و آشنا به امور و فضای استان دارد، را به خود نداده است.
از یک سو انتخاب چنین فردی با پیشینه ضعیف در این دستگاه مهم اقتصادی، مشکلات موجود را حل که نمی‌کند هیچ، بلکه قطعا مشکلات جدیدی را هم اضافه می‌نماید که سنگینی آن مخاطرات جدی را در استان سبب خواهد شد.

از منظری دیگر چنین عملکرد و نگاه مسئولین ارشد کشوری با انتخاب مدیران سیاسی، خام و فاقد تجربه و ... در کنار تخصیص منابع اندک توسعه نیافتگی و محرومیت کهگیلویه و بویراحمد را سبب شده اند که وضع حال موجود استان خود نشانی راستین بر چنین مدعا در تمامی حوزه‌ها می‌باشد.

اما در سطح کلانتر موضوع آنجا مهمتر می‌شود که تمامی این اقدامات در سایه بحران جنگ منطقه خاورمیانه، بحران‌های اقتصادی، نوسانات ارز، تامین مالی و... خصوصا انتخابات پیشرو که نیازمند جذب حداکثر آحاد جامعه است چنین رفتار‌های شتابزده‌ای ناخواسته آب به آسیاب معاندان و خناسان ریخته موجب هدر رفت منابع و نارضایتی عامه مردم و کاهش مشارکت در امور در پی دارد که مستلزم ورود جدی متولیان به موضوع در جهت توقف و اصلاح چنین انتصابات و برنامه‌هایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار