مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: پروژه بزرگ پرورش ماهی در قفس این اداره کل در بندر چارک استان هرمزگان در سال مهار تورم و رشد تولید آماده بهره‌برداری است.
کد خبر: ۱۱۵۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷ 30 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام عبدالله واحدی پیش از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح پرورش ماهی در قفس یکی از بزرگترین طرح‌های دریامحور سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: طرح اقتصاد دریا پایه از ظرفیت‌های بسیار مهمی است که بارها در بیانات رهبر معظم انقلاب به آن اشاره شده و به تازگی سیاست‌های کلی آن نیز جهت برنامه ریزی و اجرا به مبادی ذی ربط، ابلاغ شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: ظرفیت اسمی این طرح تولید پنج‌هزار تن ماهی در سال است که فاز اول آن با ظرفیت یک‌هزار تن در ۱۰ قفس در دهه مبارک فجر همزمان با سفر ریاست جمهور و هیأت دولت به استان هرمزگان با حضور مسؤولان کشوری و لشکری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: امیدواریم با تکمیل و راه اندازی ۱۰ قفس دیگر تا پایان سال ظرفیت فعلی را به ۲۰۰۰ تن افزایش دهیم هر چند مراحل بعدی طرح تا رسیدن به ظرفیت نهایی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

حجت‌الاسلام واحدی اضافه کرد: این طرح در مجموع به پنج‌هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که از محل منابع سرمایه گذاری موقوفات استان مرکزی تأمین می‌شود.

وی گفت: در صورت تکمیل تمامی فازهای این پروژه ۳۰۰ فرصت شغلی مستقیم و صدها فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار