معاون حقوق بشر وزارت دادگستری گفت: در مورد موضوع زباله‌گردی دادستانی می‌تواند بدون شاکی خصوصی ورود کند، فقط کافی است که شهرداران مناطق و نواحی به دادستانی‌ها اطلاع دهند.
کد خبر: ۱۱۵۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶ 27 January 2024

عسکر جلالیان

به گزارش تابناک تهران، عسکر جلالیان امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری در حوزه مقابله با زباله‌گردی و پیشگیری از به کارگیری کودکان کار، میان وزارت دادگستری و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، گفت:پدیده زباله گردی در کشور باید حل شود و باید به مدیرانی که در اینباره تلاش می‌کنند کمک کنیم.

وی افزود: در وزارت دادگستری با رهنمود‌های وزیر به موضوع زباله گردی ورود کردیم و تلاش می‌کنیم هر چه ظرفیت داریم برای حل این موضوع استفاده کنیم. با فرماندهی فراجا و شهرداران مناطق ۲۲گانه هم جلساتی برگزار کرده ایم.

معاون حقوق بشر وزارت دادگستری گفت:خیلی‌ها فکر می‌کنند افرادی که در سطل‌های زباله جست و جو می‌کنند و به دنبال زباله‌های خشک می‌گردند، به دلیل گرسنگی به دنبال غذا هستند، اما مافیا‌هایی در پس موضوع زباله گردی وجود دارد.

جلالیان افزود: بعضی از افراد در مواردی با استفاده از مونتاژ در فیلم و عکس زباله گردها، نیت تخریب چهره کشور در عرصه جهانی را دارند، ما باید مراقب باشیم.

معاون حقوق بشر وزارت دادگستری با بیان اینکه ایران کشور اسلامی، مذهبی و ارزشی است و حس نوع دوستی خیلی قوی در بین مردم کشور ما وجود دارد، گفت: باید برای حل موضوع زباله گردی نیز مردم همکاری کنند و بدون همکاری مردم کار پیش نخواهد رفت.

وی تاکید کرد: موضوع فروش پسماند نیست، موضوع حق بهره برداری از پسماند است که حق شهرداری تهران است.

جلالیان با بیان اینکه طرح نوماند در راستای حفظ محیط زیست سالم و حقوق بشر است، تصریح کرد: این طرح بسیار خوب و مهم است.. وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات نیاز به آموزش داریم و دست به دست هم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم که رسانه در این مورد می‌تواند بسیار کمک کند. دادستان‌ها به عنوان مدعی‌العموم در کنار شهرداری‌ها هستند و ظرفیت آنها در اختیار شهرداری هاست.

وی همچنین گفت:پدیده شوم زباله گردی نقض صریح حقوق شهروندی، حقوق بشر، کرامت انسانی، حق بر محیط زیست و حق بر بهداشت است. همه این موارد جزو حقوق عمومی و از شرح وظایف مدعی‌العموم است. این جرم‌ها چه در قالب فعل و یا ترک فعل باشد، واجد جنبه عمومی است و بدون شاکی خصوصی هم دادستان می‌تواند ورود کند، فقط کافی است که شهرداران مناطق و نواحی بخواهند، به راحتی می‌شود مافیا را کنترل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار