مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان تهران از آزادی ۶۴ نفر زندانی بدهکار جرایم غیر عمد از ابتدای ماه رجب تا روز میلاد امیرالمومنین حضرت علی(ع) با کمک نیکوکاران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ 27 January 2024

به گزارش تابناک تهران، منوچهر رحمانی مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان تهران ضمن تقدیر از تلاش‌های مددکاران ستاد و نیکوکاران اظهار کرد: از ابتدای ماه رجب تا روز میلاد امیرالمومنین حضرت علی(ع)، زمینه آزادی ۶۴ نفر زندانی بدهکار جرایم غیر عمد فراهم شده است.

وی ادامه داد: یکی از نقاط قوّت اخلاق اسلامی توجه به انسان‌ها، حس همکاری، نیکوکاری و خدمت‌رسانی به مردم است که در جلوه‌های مختلف به وجود می‌آید و یکی از شاخصه‌های ارتباط یک انسان مسلمان در کنار ارتباط با خالق و ارتباط با خویش، ارتباط با محیط و انسان‌ها است و مهمترین راه آن، خدمت به خلق و اهتمام به این امر می‌باشد.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان تهران تصریح کرد: زمینه آزادی این افراد که همگی زندانی مالی بدهکار، واجد شرایط کمک و فاقد سوابق کیفری بودند، با پیگیری و تلاش مددکاران نمایندگی ستاد دیه استان، مساعدت مراجع قضایی در خصوص قبولی اعسار و کمک خیرین فراهم شد.

رحمانی گفت: زندانی بودن سرپرست خانواده تنها وضعیت زندگی خود آن فرد را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد، بلکه ممکن است آسیب‌های اجتماعی، روحی و اقتصادی نیز گریبانگیر خانواده‌اش شود.

وی با اشاره به لزوم تلاش برای آزادی زندانیان نیازمندی که مرتکب جرایم غیر عمد شده‌اند، افزود: در شرایط کنونی که خانواده‌های دارای سرپرست نیز اغلب ممکن است دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی شوند، زندانی بودن سرپرست و نان آور خانواده، فشار مضاعفی تحمیل می‌کند.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان تهران اظهار امیدواری کرد با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال، روند این اقدامات خداپسندانه سرعت یابد تا هیچ زندانی به خاطر بدهی یا حوادث غیر عمد در زندان نماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار