استاندار خراسان‌جنوبی گفت: شتاب گرفتن پروژه انتقال آب دریای عمان به این استان مطالبه ماست.
کد خبر: ۱۱۵۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱ 26 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی به امروز دیدار خود با محمدحسن اسدی، مدیرعامل شرکت تأمین آب صنایع و معادن (ایمواسکو) اشاره کرد و اظهارداشت: در این دیدار از پروژه انتقال آب دریای عمان به عنوان یک شاهرگ حیاتی برای خراسان جنوبی یاد شد.

وی با اشاره به خشکسالی‌های بیش از دو دهه استان، تصریح کرد: مهمترین دغدغه ما در مسیر توسعه استان و جذب سرمایه گذاران، کم آبی‌های متأثر از خشکسالی است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه حمایت از سرمایه گذاران و تأمین زیر ساخت‌های لازم از تکالیف اولویت دار دستگاه‌های اجرایی استان است، اظهار داشت: تأمین آب پایدار از نیاز‌های اساسی در برخی واحد‌های تولیدی است که به طور قطع با انتقال آب دریای عمان، این نیاز به نحو شایسته‌ای برطرف می‌شود.

قناعت تأکید کرد: تأمین آب پایدار این شرایط را ایجاد می‌کند که واحد‌های تولیدی و صنعتی با حداکثر ظرفیت فعالیت کرده و در توسعه استان و کشور مؤثر باشند.

وی با تشکر از اقدامات ارزشمند شرکت تأمین آب صنایع و معادن (ایمواسکو) در خراسان جنوبی، گفت: شتاب گرفتن پروژه انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی مطالبه ماست.

به گفته وی؛ این آمادگی از ناحیه استان وجود دارد که در زمینه شتاب بخشیدن به روند اجرای پروژه انتقال آب، همراهی لازم را با ایمواسکو داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی از پذیرش دعوت خود، توسط مدیرعامل ایمواسکو برای حضور در استان گفت و ادامه داد: مدیرعامل ایمواسکو روز یکشنبه ۸ بهمن ماه به خراسان جنوبی سفر می‌کند.

قناعت تصریح کرد: این سفر با هدف بازدید از محل اجرای پروژه مسیرسازی طرح انتقال آب دریای عمان و بررسی راهکار‌های لازم برای شتاب دادن به روند اجرای کار انجام می‌شود.

شرکت تأمین آب صنایع و معان (ایمواسکو) با حمایت وزارت صمت و با مشارکت بخش خصوصی، سال ۱۳۹۹ با هدف تأمین آب موردنیاز صنایع و معادن استان‌های فلات شرقی کشور با سرمایه ثبتی معادل ۱۵ هزار میلیارد ریال تأسیس شده و رسالت اجراب طرح نمک زدایی و اجرای خط چهارم طرح ملی انتقال آب از دریای عمان به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی را بر عهده دارد.

پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی با توجه به مسائل توسعه اقتصادی و احیای محیط زیست منطقه شرق کشور با هدف دستابی به منابع آبی پایدار، ایجاد تحول اقتصادی، محرومیت زدایی و توسعه متوازن ثروت در کشـور، جلوگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی به مراکز استان ها، تثبیت جمعیت و در نتیجه حفظ کرامت مردم نجیب منطقه، تداوم امنیت پایدار در مرز‌های شرقی کشور در راستای تحقق پدافند غیر عامل، رشد صنایع معدنی به عنوان جایگزین نفت و توسعه اقتصادی سواحل مکران به عنوان گنج پنهان (به تعبیر مقام معظم رهبری) در حال اجراست.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار