کد خبر: ۱۱۵۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲ 23 January 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه  1402/11/2 تقدیم حضور می گردد.


دستگيري سارق منزل در شهرستان نوشهر 

فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از دستگيري سارق منزل در یک عمليات پلیسی توسط ماموران انتظامي  آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "علي اکبر درويشي" در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان نوشهر بررسي موضوع در دستور کار پليس شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: ماموران انتظامي با بررسي هاي تخصصي و تحقيقات ميداني از محل وقوع سرقتها،رد پاي سارق سابقه دار را شناسائي و در عملياتي غافلگيرانه وي را دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر تصريح كرد:  در تحقيقات و بازجويي بعمل آمده، متهم به 7 فقره سرقت منزل در حوزه استحفاظي شهرستان  اقرار کرد.

 وی با بیان این که در بازرسي از مخفيگاه متهم اموال مسروقه کشف شد ، اظهار داشت: این سارق حرفه‌ای پس از تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي و روانه زندان شد.

سرهنگ " درويشي"در پايان خاطر نشان کرد: پليس با قاطعيت با سارقين و افرادي که نظم و امنيت جامعه را بهم بزنند برخورد مي نمايدو آنها هرگز احساس امنيت نخواهند کرد و اجازه نمي دهيم امنيت و آسايش را از شهروندان سلب نمايند و از شهروندان در خواست نمود ،ضمن رعايت موارد امنيتي و استفاده از سيستم هاي مداربسته به هشدار هاي پليس توجه نموده و هرگونه موارد مشکوک و مظنون را با پليس 110 و کلانتري محل کزارش کنند.

----------------------------------------

دستگيري سارقان خودرو در شهرستان نکا

فرمانده انتظامي شهرستان نکا از کشف خودروي سرقتي نيسان و دستگيري سارقان حرفه اي در آن شهرستان خبر داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "قاسم عزيزي " با اعلام اين خبر افزود: با اعلام مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر سرقت يک خودروي نيسان در شهرستان نکا، موضوع در دستور کار پليس  آگاهي قرار گرفت.

وي تصريح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتي و اجراي طرح هاي کنترلي ،ماموران آگاهي خودروي مسروقه را در حين انتقال به شهرستان مجاور مشاهده و در اقدامي عملياتي آن را متوقف کردند.

سرهنگ "عزيزي" از دستگيري 3سارق خودرو در اين عمليات خبر داد و خاطرنشان کرد: متهمان که داراي سوابق متعدد کيفري بوده اند در بازجويي هاي انجام شده به سرقت خودروي مورد نظر اعتراف کردند و پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.

فرمانده  انتظامي شهرستان نکا در پايان از شهروندان خواست: ضمن تجهيز خودروي خود به وسايل و تجهيزات ايمني و ضد سرقت در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوريت هاي پليس 110 اطلاع دهند.

-------------------------------------------------------------


دستگير سارق داخل خودرو در شهرستان محمودآباد

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از دستگيري سارق داخل خودرو و کشف 7 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس سرهنگ "محمودحسين زاده" درتشريح اين خبر بيان داشت : در پي وقوع چندين فقره سرقت داخل خودرو در شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار ماموران  قرار گرفت.

وي افزود: ماموران با بررسی های اطلاعاتی و تحقيقات فني سارق را شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه وي را دستگير کردند.

سرهنگ حسين زاده ادامه داد: متهم در بازجويي هاي به عمل آمده به 7 فقره سرقت محتويات و قطعات داخل خودرو اعتراف کرد و پس از تشکيل پرونده براي سيرمراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

حسين زاده در پايان به شهروندان  توصيه کرد: هشدارهاي پليس را جدي گرفته و خودروهاي خود را به تجهيزات ضد سرقت مجهز کنند

------------------------------------

دستبند قانون بر دستان مخلان نظم و امنيت عمومي

فرمانده انتظامي شهرستان ساري از دستگيري ۲ مخل نظم و امنيت عمومي در آن شهرستان خبر داد و گفت: کساني که بخواهند به هر نحوي موجب رعب و وحشت در بين مردم شوند قطعا با برخورد قاطع پليس مواجه خواهند شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده "در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پي درگيري دو اراذل و اوباش نوظهور در ساري، موضوع در دستور کار ماموران يگان امداد اين شهرستان قرار گرفت.

وي تصريح کرد: ماموران يگان امداد براي بررسي موضوع به محل اعزام شدند و موفق شدند متهمان را زمين گير کنند.

سرهنگ "حسن زاده "با بيان اينکه اين افراد با ايجاد شرارت ودرگيري موجب رعب و وحشت شهروندان شده بودند اظهار داشت: در بازرسي به عمل آمده از خودروي متهمان، سلاح سرد چاقو ،قمه و مقاديري موادمخدر کشف شد .

فرمانده انتظامي شهرستان ساري با اشاره به معرفي متهمان به مرجع قضائي، خاطرنشان کرد: پليس با به کارگيري تمام توان عملياتي و انتظامي خود در تامين نظم و امنيت شهروندان، اجازه سلب آسايش و آرامش مردم را به کسي نخواهد داد و کساني که بخواهند به هر نحوي موجب رعب و وحشت در بين مردم شوند قطعا با برخورد قاطع پليس مواجه خواهند شد.

 

-------------------------------------

دستگيري سارقان اماکن خصوصي در شهرستان سيمرغ

فرمانده انتظامي شهرستان سيمرغ از دستگيري 2 سارق اماکن خصوصي و کشف 5 فقره سرقت خبرداد. 

به گزارش خبرنگارخبرگزاري پليس،سرهنگ "حسين اسدي " در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصي،شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان در دستور كار ماموران قرار گرفت.

وي خاطرنشان کرد: ماموران با اقدامات همه جانبه پليسي موفق به شناسايي و دستگيري 2 سارق و کشف 5 فقره سرقت در این ارتباط شدند.

سرهنگ اسدی افزود: متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان سيمرغ درپايان از شهروندان خواست: با رعايت هشدارهاي پليسي پيشگيري از سرقت، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در اسرع وقت مراتب را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 گزارش کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان جويبار  ضمن تاکيد بر استمرار طرح هاي پاکسازي و تشکر از شهروندان در همکاري با پليس از شهروندان درخواست نمود هر گونه موارد مشکوک را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.


----------------------------------------

رفع تصرف 9 هکتار از اراضي جنگل جلگه اي در شهرستان عباس آباد

فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد از رفع تصرف 9 هکتار از اراضي جنگل جلگه اي در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ" داود صفاري  زاده" در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي کسب خبري مبني بر ساخت و ساز غيرمجاز در اراضي جنگل جلگه اي شهرک پالم پلازا شهرکلارآباد شهرستان عباس آباد، پي گيري موضع در دستور کار ماموران اين شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: ماموران اين شهرستان با هماهنگي قضايي و با همراهي کارشناسان منابع طبيعي نسبت به آزاد سازي 9 هکتار از اراضي جنگل جلگه اي  که در آن ساخت و سازهاي غيرمجاز صورت گرفته بود، اقدام کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد تصريح کرد: در اجراي اين ماموريت 24 قطعه باغ ويلاي غيرمجاز تخريب شد.

سرهنگ صفاري زاده تاکيد کرد: پليس با تمام توان با زمين خواران و افراد سودجويي که به اراضي ملي و کشاورزي دست درازي مي کنند در چهاچوب قانون برخورد خواهد کرد.


-----------------------------------

کشف 12 فقره سرقت منزل در بابل

فرمانده انتظامي شهرستان بابل از دستگيري 4 نفر سارق منزل با کشف 12 فقره سرقت درآن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس،سرهنگ "علي داداش تبار" درتشريح جزئيات اين خبر بيان داشت:‌ در پي وقوع چندين فقره سرقت منزل در شهرستان بابل، بررسي موضوع در دستور کار، کارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود:کارآگاهان پليس آگاهي شهرستان بابل با اشراف اطلاعاتي موفق به شناسايي 4سارق حرفه اي دراين خصوص شدند، که پس از هماهنگي با مراجع قضائي در عملياتي ضربتي دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل با بيان اينکه در تحقيقات بعمل آمده از متهمان به 12 فقره سرقت منزل اعتراف کردند، گفت: متهمان به همراه پرونده در اختيار مراجع قضائي قرار گرفتند.

سرهنگ "داداش تبار" با با بيان اينکه در بازرسي از مخفيگاه اين سارقان تعداد زيادي اموال مسروقه کشف شد،خاطر نشان کرد:شهروندان ضمن رعايت هشدارهاي پليسي در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در سطح شهر، مراتب را در اسرع وقت از طريق سامانه 110 اعلام تا نسبت به دستگيري مجرمان و متخلفان اقدام شود.

 

------------------------------------

اعتراف سارق به 24 فقره سرقت سيم برق در گلوگاه 

فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از دستگيري سارق سيم برق با 24 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "محمود کلواني" در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاري پليس، گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت سيم برق در شهرستان گلوگاه، موضوع در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه، تصريح کرد: ماموران با اقدامات اطلاعاتي و بررسي هاي همه جانبه متهم را شناسايي و در عملياتي ضربتي وي  را دستگير کردند.

سرهنگ کلواني با بيان اينکه متهم در بازجويي و تحقيقات به عمل آمده تاکنون به 24 فقره سرقت سيم برق در اين شهرستان اعتراف کرد، اظهار داشت: اين سارق حرفه اي پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه به شهروندان توصيه کرد: ضمن توجه به هشدارهاي انتظامي در صورت برخورد با هرگونه مورد مشكوك موضوع را سريعاً با شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

------------------------------------

اجراي طرح برخورد قاطع با اراذل و اوباش در تنکابن

فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از برخورد با اراذل و اوباش در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي خبر داد و گفت: اين طرح به صورت هدفمند، برنامه ريزي شده و با قاطعيت در سطح شهرستان به مرحله اجرا درآمد که 8 نفر از مخلان نظم و آسايش عمومي دستگير شدند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "بهادر ديلمي" در تشريح اين خبر اظهار داشت : در طرح برخورد با اراذل و اوباش 8 نفر از مخلان نظم و امنيت که اقداماتي از قبيل درگيري هاي خياباني، ايجاد رعب و وحشت و مزاحمت نواميس، تهديد، فحاشي و قدرت نمايي در فضاي مجازي و حقيقي انجام داده بودند دستگير شدند.

 

فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن با بيان اينکه اراذل و اوباش دستگير شده با حکم مرجع قضائي روانه زندان شدند، گفت: در اين دستگيري ها چندين قبضه سلاح سرد (چاقو ، قمه ، شمشير،چماق)  کشف شد.

وي تصريح کرد:آنهايي که در سطح شهر اقدام به مزاحمت براي شهروندان مي نمايند و با درگيري و عربده کشي قصد ايجاد رعب و وحشت دارند ، بدانند پليس با آنان قاطعانه برخورد خواهد کرد و اجازه عرض اندام و قانون شکني به آنها را نخواهد داد.

سرهنگ "بهادر ديلمي" اظهار داشت: اوباش گري و مزاحمت خياباني معضل جديدي نيست اما آنچه که اين روزها خانواده ها و کارشناسان مسائل اجتماعي را بيشتر از گذشته نگران کرده، روي آوردن برخي از جوانان و نوجوانان به کارهاي خلاف عرف و قانون است که زمينه را براي ورود آنها به جرگه اوباش گري و انگشت نما شدن هموار مي کند.

فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از شهروندان خواست در کليه ساعات شبانه روز هرگونه اخبارمربوط به فعاليت مجرمانه اراذل و اوباش را با شماره  110 اطلاع رساني کنند.

-----------------------------

دستگيري سارق ساختمان هاي نيمه کاره در " نور "

فرمانده انتظامي شهرستان نور از دستگيري سارق حرفه اي ساختمان هاي نيمه کاره با 16 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "احمد اميني" در تشريح اين خبربيان داشت : ماموران انتظامي در پي وقوع چندين فقره سرقت از ساختمان هاي نيمه کاره بررسي موضوع را با تشکيل پرونده و کنترل نقاط جرم خيز در دستور کار خود قرار دادند .

وي افزود: ماموران انتظامي با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي، يک سارق حرفه اي و داراي سابقه سرقت را شناسايي و پس از هماهنگي با مرجع قضائي دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان نور خاطرنشان کرد: ماموران انتظامي در بازجويي از متهم، 16 فقره سرقت از ساختمان هاي نيمه کاره و در حال احداث را کشف و متهم را با تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي کردند.

سرهنگ اميني در خاتمه بيان داشت: شهروندان با استفاده از ظرفيت نگهبان محله و نصب دوربين هاي مداربسته مي توانند از سرقت ساختمانهاي نيمه کاره پيشگيري نمايند.

-----------------------

گسترش سلامت رواني وپيشگيري از آسيب هاي اجتماعي دو ماموريت مهم مراکز مشاوره ومددکاري پليس در مازندران

معاون فرهنگي واجتماعي فرماندهي انتظامي استان ، گفت: يکي از اهداف اصلي ايجاد مراکز مددکاري و مشاوره پليس در کلانتري ها و مرکز مشاوره آرامش استان گسترش سلامت رواني وپيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در جامعه است .


سرهنگ" سيد جعفر ساداتي "  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري پليس، ضمن تبريک فرارسيدن سالروز ميلاد با سعادت حضرت علي (ع) روز پدر ،مردو روز مددکار از تلاش موثر بخش هاي مشاوره و مددکاري يگان هاي انتظامي استان مازندران قدرداني کرد.

وي اظهار داشت: معاونت فرهنگي و اجتماعي استان با راه اندازي دواير مشاوره و مددکاري در کلانتري ها و مرکز مشاوره  " آرامش " در مرکز استان براي عموم مردم،بستر و زمينه دريافت مشاوره در جهت پيشگيري از جرايم و ناهنجاري هاي اجتماعي را مهيا کرده است.

معاون فرهنگي و اجتماعي پليس مازندران با اشاره به اينکه استقرار دواير مشاوره و مددکاري اجتماعي در کلانتري ها يکي از راهبردهاي ويژه پليس براي  پشگيري و کاهش  بزه و آسيب هاي اجتماعي  در جامعه است اظهار داشت: پليس با تقويت واحدهاي اجتماعي خود مي‌ تواند با ايفاي نقش ميانجيگري موجب کاهش ورود پرونده‌ هاي قضائي به دادگستري‌ ها شود.

سرهنگ ساداتي، تصريح کرد : فراجا با اتخاذ رويکرد جامعه محوري بنيادي معتقد است که مسائل و پرونده هاي اجتماعي بايستي با راهبرد ها و راهکارهاي اجتماعي به صورت علمي بررسي ،پويش ،پايش و علت يابي شده و پس از شناخت علل ايجاد به حل و فصل آنها از طريق مداخلات حرفه اي پرداخت و اين پروسه و فرايند امروزه در حوزه مشاوره و مددکاري اجتماعي به عنوان يکي از گسترده ترين اهداف در نظر گرفته شده است.

وي اضافه کرد:حفظ و افزايش سرمايه اجتماعي پليس ،کاهش بار انتظامي در کلانتري ها به ويژه پرونده هاي مربوط به اختلافات خانودگي از مهمترين اقدامات دواير مددکاري در کلانتري ها مي باشد .

ساداتي  از فعاليت  42 مددکار مرد و زن در 41 کلانتري سطح شهرستان هاي استان و مرکز مشاوره آرامش در شهرستان ساري خبر داد و گفت : با تلاش اين عزيزان بيش از 28هزار پرونده در کلانتري ها تشکيل و مورد بررسي قرار گرفت که در نتيجه منجر به سازش و مصالحه 70درصدي اين پرونده ها شد .

وي افزود : همچنين با مراجعه بيش از 3هزار نفر به مرکز مشاوره آرامش ،خدمات مشاوره اي در زمينه هاي حل دعاوي خانوادگي ،ملکي،حقوقي  و روانشناختي به مراجعه کنندگان ارائه شد.داشته اند که  اين اقدامات در کنار اقدامات پيشگيرانه ديگر شامل اقدامات فرهنگي و مشارکتي و انجام خدمات مشاوره فعال بر شايستگي اين کارکنان افزوده است .

معاون اجتماعي در پايان خطاب به مشاوران و مددکاران اجتماعي گفت: مردمداري و تکريم ارباب رجوع يکي از مهمترين موضوعاتي است که بايد مشاوران انتظامي استان به آن توجه ويژه داشته و همواره بايد خدمت بي منت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند. 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار