مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: سنددار شدن یکصد هکتار از بستر رودخانه‌های این استان،با هدف جلوگیری از دست درازی و تصرف به منابع آبی تا پایان سال جاری در دستور کار است.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲ 22 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،عزت‌اله آمری در مراسم رونمایی از 7 فقره سند رسمی بستر رودخانه‌های استان مرکزی به مساحت حدود 30 هکتار که با حضور مدیران ثبت اسناد و املاک استان و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی برگزار شد، افزود: طول رودخانه‌های اصلی استان 9 هزار کیلومتر است.

وی ادامه داد: در اولویت نخست برای حدود 2700 کیلومتر از این رودخانه‌ها مطالعات حریم و بستر انجام و نقشه‌های مربوطه تهیه شده است. اولویت صدور سند برای رودخانه‌های داخل شهرها و روستاها و مناطق با تراکم جمعیت بالا است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی اظهار داشت: این شرکت علاوه بر اقدام برای تثبیت مالکیت دولت در خصوص رودخانه‌ها، مطالعه مربوط به بستر دریاچه سدهای بزرگ این استان، مانند سد کمال‌صالح، سد الغدیر و سد پانزده خرداد انجام شده و مستندات برای صدور اسناد را به اداره‌کل ثبت ‌اسناد و املاک ارسال کرده است.

آمری تصریح کرد: دریافت سند مالکیت برای اراضی بستر رودخانه‌ها و تثبیت مالکیت دولت به متولی‌گری وزارت نیرو، هر گونه سوءاستفاده احتمالی برای تصرفات بستر و حریم رودخانه‌ها را منتفی می‌کند و آب منطقه‌ای در نقش حاکمیتی خود با هرگونه تخلف و تصرف مطابق با قانون برخورد لازم را به عمل می‌آورد.

وی بیان داشت: با دریافت اسناد مالکیت رودخانه‌ها، تکلیف دستگاه‌های دولتی و مردم در این رابطه مشخص می‌شود. همچنین با انجام اقدامات لایروبی و فعالیت‌های حفاظتی رودخانه‌ها، جان و مال مردم در سوانح طبیعی همانند سیل در معرض تهدید قرار ندارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار