تغییر ناگهانی شهردار محمود آباد نمونه و ابهامات شکل گرفته در این خصوص، با انتقادات جمعی از کنشگران اجتماعی و شهروندان این شهر همراه بود که با انتشار مطالبی، خواهان پاسخگویی مسوولان مرتبط شدند.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷ 21 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، در روزهای اخیر شاهد یک تغییر و جابجایی در سمت شهرداری محمودآباد نمونه از توابع شهرستان قزوین بودیم که با اما و اگرهایی همراه بود؛ چراکه از یکسو در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داریم و لزوم برقراری ثبات و آرامش مدیریتی در شهرها و روستاها بیش از هر زمانی ضرورت یافته و از سوی دیگر به گواه رئیس شورای اسلامی و امام جمعه این شهر، شهردار سابق عملکرد رضایت بخشی در مدت فعالیت خود به ثبت رسانده بود.

به دنبال این تغییر، جمعی از کنشگران اجتماعی و شهروندان محمود آباد نمونه، انتقاداتی را در خصوص این اقدام مطرح کردند و خواهان پاسخگویی مسوولان مربوطه شدند.

برای رفع ابهامات شکل گرفته در این خصوص و روشن شدن زوایای این اقدام، پیگیر ماجرا شدیم اما نکته مشترک در پاسخ همه مسوولان مرتبط، جمله «این امر حاصل یک تصمیم مدیریتی است» بود.

شورای شهر در تغییر شهردار محمودآباد نمونه دخیل نبود

در این رابطه علی چلبیگی رئیس شورای اسلامی شهر محمود آباد نمونه در گفت و گو با خبرنگار فارس با اشاره به جزییات تغییرات صورت گرفته در مدیریت شهری محمود آباد نمونه اظهار کرد: استانداری قزوین دلیل این امر را یک تصمیم مدیریتی عنوان و اعلام کرد شهردار سابق از کارشناسان استانداری بوده و ما به حضور وی نیاز داریم.

وی افزود: نظر ما استمرار فعالیت آقای مهدی بهشتی مقدم در شهرداری محمودآباد نمونه بود اما استانداری با این امر موافقت نکرد و تاکید شد که شهردار سابق باید به استانداری برگردد.

رئیس شورای اسلامی شهر محمود آباد نمونه با اشاره به تلاش صورت گرفته در راستای ابقای آقای بهشتی مقدم به عنوان شهردار این شهر گفت: ما یک صورتجلسه نوشتیم مبنی بر اینکه به حضور وی به عنوان شهردار در محمودآباد نمونه نیاز داریم اما استانداری نامه زد که ماموریت ایشان 20 دی ماه به پایان می رسد و ما دیگر تمدید نمی‌کنیم.

چلبیگی ادامه داد: این موضوع یک تصمیم مدیریتی بوده که در استانداری گرفته شده و شورا در این موضوع دخیل نبود.

وی در پایان اذعان کرد: هنوز شهردار محمودآباد نمونه انتخاب نشده و در حال حاضر برای پیشبرد امور شهر، سرپرست تعیین شده است.

مردم و مسوولین محمود آباد نمونه از عملکرد شهردار سابق رضایت داشتند

حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی امام جمعه محمودآباد نمونه قزوین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص پایان کار شهردار سابق این شهر بیان کرد: صرف اینکه ما نسبت به این تصمیم رضایت داشته باشیم یا خیر، در اولویت نیست بلکه آنچه حائز اهمیت است، رضایت مردم از عملکرد آقای بهشتی مقدم در محمودآباد نمونه بود. شهروندان از عملکرد شهردار سابق راضی بودند و مسوولان شهر نیز بر این موضوع اعتقاد و تاکید داشتند.

وی اضافه کرد: شهردار سابق محمود آباد نمونه سلامت کاری داشتند و در فعالیت خود متخصص و قانونمند بودند و در برنامه های فرهنگی و سایر امور همراهی خوبی با دستگاه های مختلف داشتند.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: در مجموع هم مردم و هم مسوولین از عملکرد ایشان در شهر محمود آباد نمونه راضی بودند اما در نهایت جابجایی ایشان تصمیمی بود که در استانداری گرفته شد و اعلام شد که قانونا باید وی به استانداری برگردد.

وی تاکید کرد: حقیقتا ما علاقه داشتیم که آقای بهشتی مقدم در شهرداری محمود آباد نمونه بمانند و به کار خود ادامه دهند اما با این وجود در تغییرات و جابجایی‌ها دخالتی نمی‌کنیم. نقدی هم که داشتیم از این جهت بود که اگر امکان دارد ایشان همچنان در سمتِ خود باقی بماند تا حداقل بحث انتخابات به پایان برسد و شهر آرامش خاص خود را داشته باشد.

پاسخ دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین

همچنین محسن اسماعیلی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به دلیل بازگشت شهردار سابق محمود آباد نمونه به استانداری اشاره کرد و گفت: این امر حاصل یک تصمیم مدیریتی بود که استانداری قزوین اتخاذ کرده است، از طرفی شهردار سابق محمود آباد نمونه از طرف استانداری مامور بوده و تصمیم بر این شد که خاتمه ماموریت صادر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در شرایطی که به اذعان بسیاری، تعدادی از شهرهای استان با ضعف های جدی در حوزه مدیریت شهری روبرو هستند، جابجایی یکی از شهردارانی که با عملکرد خود رضایت شهروندان را جلب کرده بود، اقدام چندان منطقی در این برهه زمانی به نظر نمی رسید.

همچنین علیرغم پاسخ دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین در خصوص دلایل تغییر رخ داده در مدیریت شهری محمود آباد نمونه، افکار عمومی آنطور که نیاز بود قانع نشده و بر این اساس ضروری است با اتخاذ تدابیری از آسیب دیدن روند خدمت رسانی به شهروندان این شهر جلوگیری شود.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار