دادستان شهرستان جیرفت از کشف ۳ قطعه شیء عتیقه قاچاق و دستگیری یک نفر در این خصوص خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷ 20 January 2024

به گزارش تابناک کرمان، افشین صالحی‌نژاد اظهار داشت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان جیرفت با انجام اقدامات اطلاعاتی از نگهداری و فروش تعدادی اشیاء عتیقه توسط شخصی در یکی از روستا‌های اطراف شهرستان جیرفت ‏مطلع و با هماهنگی مقام قضائی متهم مورد نظر را دستگیر کردند.

دادستان شهرستان جیرفت افزود: مأموران پلیس آگاهی در بازرسی از محل مورد نظر تعداد ۳ قطعه اشیاء عتیقه شامل یک عدد پیکره سنگی مرمر از دوره پیش از تاریخ که این شیء پیکره حیوانی یک گاو است که در محل پا‌ها میله مفرغی جهت اتصال به قطعه دیگر پایه بوده و یک عدد کاسه سنگی صابونی ساده و یک عدد کاسه سنگی دارای نقش بز کوهی که مربوط به تاریخ قبل از اسلام هستند کشف کردند.

صالحی‌نژاد با اشاره به دستگیری یک نفر در این خصوص بیان داشت: برابر نظر کارشناسان هر ۳ قلم اشیاء مکشوفه دارای ارزش تاریخی و فرهنگی بوده و دارای اصالت هستند.

دادستان جیرفت گفت: اشیاء تاریخی ضبط و متهم مربوطه با صدور قرار متناسب راهی زندان شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه اشیاء عتیقه زیر خاکی به عنوان میراث فرهنگی و تاریخی این کشور محسوب می‌شوند، از شهروندان جیرفتی خواست، در صورت اطلاع از وجود هرگونه حفاری در شهرستان و یا وجود اشیاء تاریخی در هر مکانی، در اسرع وقت با پلیس یا مامورین یگان حفاظت میراث فرهنگی تماس بگیرند و ما را در نگهداری میراث گران بهای این کشور یاری کنند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار