استاندار مرکزی گفت: ۳ درصد جمعیت معتکفان را مردم این استان تشکیل می دهند.
کد خبر: ۱۱۴۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲ 19 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه عصر جمعه در نشست ستاد عفاف و حجاب استان مرکزی اظهار داشت:به نسبت جمعیت استان مرکزی که ۱/۸ دهم درصد جمعیت کشور هستیم ۳ درصد جمعیت معتکفان را مردم این استان تشکیل می دهند.

استاندار مرکزی افزود:محوریت برگزاری اعتکاف با فرمانداران ۱۲ شهرستان می باشد و درهمین راستا، اداره کل کشاورزی استان حداکثر مساعدت لازم را برای تامین اقلام غذایی مورد نیاز اعتکاف و لحاظ  ملاحظات مالی داشته باشد تا نگرانی برای تامین اقلام غذایی مورد نیاز برگزار کنندگان اعتکاف وجود نداشته باشد.

مخلص الائمه برقراری امنیت در ایام اعتکاف را رسالت خطیر مجموعه انتظامی بیان کرد و گفت: طرح ویژه ایام اعتکاف به منظور فراهم آوردن فضایی آرام برای معتکفان را دستور کار مجموعه انتظامی استان مرکزی است.

استاندار مرکزی با تاکید بر برگزاری آئین معنوی اعتکاف به صورت مردمی افزود: مردمی بودن و افزایش کیفیت ویژگی‌های مهم آئین معنوی اعتکاف است.

وی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان استان مرکزی برای برگزاری آئین معنوی اعتکاف باید تعامل و همکاری‌های لازم را با ستاد برگزاری این آئین داشته باشند.
وی بیان کرد: در آئین معنوی اعتکاف از ظرفیت مبلغان سخنوری که توانایی برقراری ارتباط با اقشار مختلف را دارند بهره گیری شود و با پرهیز از ارائه محتوای یک دست با رعایت بومی سازی، متناسب با موقعیت جغرافیای مناطق محتوا سازی شود.

استاندار مرکزی بر امنیت مساجد و سلامت موادغذایی در زمان برگزاری مراسم اعتکاف تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های خدمات رسان استان از جمله شرکت‌های توزیع نیروی برق، آب و گاز همکاری لازم را انجام داده و در مدت سه روز برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در استان حضور فعالی داشته باشند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر با استقرار آمبولانس و تیم پزشکی و امدادی در مراسم معنوی اعتکاف در سراسر استان همکاری کنند.

مخلص الائمه گفت: با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها، ستاد برگزاری اعتکاف در مناطق با جمعیت بالا می‌توانند از آشپزخانه دانشگاه‌ها برای طبخ غذا استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار