رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل گفت: با تلاش و مساعی دادورزان اجرای احکام شورای حل اختلاف مشگین شهر ۳ نفر از زندانیان مالی این شهر از حبس رهایی یافته و به آغوش خانواده بازگشتند.
کد خبر: ۱۱۴۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷ 18 January 2024

به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام سیدحسین علوی، رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل خبر از آزادی سه زندانی با وساطت و تلاش دادورزان اجرای احکام شورای حل اختلاف شهرستان مشگین شهر خبر داد.

وی افزود: با تلاش و مساعی دادورزان اجرای احکام شورای حل اختلاف مشکین‌شهر سه نفر از زندانیان مالی این شهر از حبس رهایی یافته و به آغوش خانواده بازگشتند.

رئیس توسعه حل اختلاف استان گفت: یکی از این زندانیان چند سالی بوده که بدلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی خود پشت میله‌های زندان به سر می‌برد و جزو پرونده‌های مسن محسوب می‌شد که با ورود اعضای شورای حل اختلاف مشگین شهر این شهروند از حبس رهایی یافته و به کنار خانواده خود برگشت.

حجت‌الاسلام علوی تاکید کرد: شورا‌های حل اختلاف در سال‌های اخیر نقش مهمی را در توسعه و گسترش فرهنگ ارزش‌مدار صلح و سازش داشتند تا ورودی پرونده‌ها به مراجع قضائی کمتر شود.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در حوزه‌های مختلف پرونده‌های ارجاعی را به سمت حل و گره‌گشایی با آرامش و صلح پیش ببریم تا کمترین ورودی پرونده‌ها را به محاکم قضائی و صدور آرا شاهد باشیم.

رئیس توسعه حل اختلاف استان بیان کرد: با تلاش همکاران در مرکز توسعه حل اختلاف استان اردبیل، ۴۷ درصد پرونده‌های مطروحه ختم به صلح و سازش شده که این موضوع سبب کاهش بار کاری دادگاه‌ها می‌شود و سنت گذشت را میان مردم ترویج می‌دهد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار