مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان از کشف چهار هزار و ۴۱۱ تخلف صنفی در ۹ ماه مُنتهی به آذر ۱۴۰۲ در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳ 16 January 2024

شاهین آذری افزود: از ابتدای سالجاری تا پایان آذر ۱۰ هزار و ۹۰۱ بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام که طی آن برای سه هزار و ۶۴۰ واحد پرونده تخلف تشکیل و برای صدور حکم به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی، ارزش پرونده‌های تشکیل شده را بیش از ۲ هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: ۲ هزار و ۹۶۱ فقره گزارش مردمی از ابتدای سال تاکنون در قالب شکایت تلفنی و حضوری در بخش‌های مختلف دریافت شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به وجود حدود ۲۰ هزار واحد صنفی صنعتی در استان گفت: از ابتدای سال تاکنون۲ هزارو۳۵۰ بازرسی از واحدهای خدماتی، ۶ هزار و ۵۵۶ بازرسی از واحدهای خُرده‌فروش، ۷۱۳ بازرسی از واحدهای عمده‌فروش، ۶ بازرسی از سردخانه، ۲۰۴ بازرسی از انبارها، ۸۸۹ بازرسی از واحدهای تولیدی صنفی و ۱۸۳ بازرسی از واحدهای تولیدی صنعتی انجام شده است.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۲۵۱ پرونده برای واحدهای خدماتی، یک هزار و ۹۱۳ پرونده برای واحدهای خُرده‌فروش، ۵۹ پرونده برای واحدهای عمده فروش، ۲ پرونده برای سردخانه‌ها، ۲۷ پرونده برای انبارها، ۳۴۳ پرونده برای واحدهای تولیدی صنفی و ۴۵ پرونده هم برای واحدهای تولیدی صنعتی استان تشکیل شده است.

آذری با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۹۸ تخلف صنفی در حوزه آرد و نان در استان کشف شده است، اظهار داشت: در این زمینه ۱۷۹ پرونده تشکیل و برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی ارزش این تخلفات را بیش از یک میلیارد و ۶۴۷ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این پرونده‌ها در جریان انجام۵۷۰ بازرسی از نانوایی‌های استان تشکیل شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان، این تخلفات را شامل گرانفروشی، کم‌فروشی و فروش خارج از شبکه عنوان و خاطرنشان کرد: مردم استان در صورت مشاهده گرانفروشی، کم‌فروشی، احتکار، درج نکردن قیمت، امتناع از عرضه و کالای قاچاق می‌توانند با تلفن ۱۲۴ تماس یا بصورت حضوری به این واحد در محل اداره کل صمت استان مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار