مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: تعداد ۵۲۳ مورد پرونده تخلف اصناف استان بوشهر به ارزش ۶ میلیارد و ۶۰۶ میلیون ریال جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
کد خبر: ۱۱۴۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵ 14 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، مهدی صفوی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طی ۹ ماهه سال جاری سه هزار و ۸۱۶ فقره گشت مشترک با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط نظیر صمت، جهادکشاورزی، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و ... در سطح استان انجام شده است.

وی افزود: از این تعداد ۵۲۳ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۶ میلیارد و ۶۰۶ میلیون ریال شده و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

صفوی عنوان کرد: به منظور تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی و جلوگیری از اجحاف در حقوق مصرف‌کنندگان، اجرای برنامه‌های گشت مشترک بازرسی در سراسر استان از سوی صمت با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط تا پایان سال جاری در حال اجرا است.

وی تشریح کرد: گشت‌های مشترک بازرسی به‌صورت برنامه‌ریزی شده در دو بخش صنفی عرضه کالا و خدمات در هر نوبت از یک بخش از اصناف با حضور بازرسین مربوطه انجام می‌شود.

صفوی ابراز کرد: همچنین بازرسی‌ها در بخش کالا نظیر موادغذایی، مواد آرایشی بهداشتی، پوشاک، کیف و کفش و ... و در بخش خدمات مانند تعمیرگاه خودرو، کارواش خودرو، آرایشگاه و ... نیز انجام می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اعلام کرد: هر شهروند می‌تواند به عنوان بازرس افتخاری به حوزه معاونت بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان مراجعه و آموزش‌های لازم را کسب نموده و سپس در سطح بازار بازرسی کند.

وی از مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی اعم از گران‌فروشی، احتکار، عدم عرضه کالا، عدم صدور فاکتور، تقلب و کم‌فروشی، عدم درج قیمت و ... مراتب را از طریق سامانه پاسخگویی ۱۲۴ و یا به‌صورت حضوری به واحد رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و یا شهرستان مربوطه گزارش کنند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار