امام جمعه موقت دیر گفت: کشاورزان چند روز است که تجمع می‌کنند و نسبت به تعرفه صادرات گوجه فرنگی اعتراض و انتظار دارند یکی به دادشان برسد.
کد خبر: ۱۱۴۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰ 12 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، حجت الاسلام سیدابراهیم سعیدی امام جمعه موقت دیر در خطبه‌های نمازجمعه امروز در مصلای شهدای محراب دیر، اظهار داشت: حمله آمریکای جنایتکار به یمن با هماهنگی و حمایت انگلیس روباه مکار و با هم‌دستی برخی از کشور‌ها و در اختیار قرار دادن فضای هوایی برخی کشور‌های عربی را محکوم می‌کنیم.

وی به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم قم اشاره کرد و گفت: مسوولین در حل مشکلات مردم باید دقت کنند؛ باید بدانیم که این آرایی که مردم به صندوق‌ها خواهند ریخت سرمایه‌های عظیم اجتماعی است و مردم سرمایه‌های اصلی نظام اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه دشمن برای ناامیدی مردم هجمه آورده است، افزود: کنترل و نظارت بازار اصلی‌ترین محور برای حفظ آرامش مردم است؛ مسوولین هم بازار را نظارت و کنترل کنند و هم به‌طور صادقانه با مردم صحبت کنند و به آن‌ها اطمینان دهند که تورمی که دشمن وعده می‌دهد و گاهی در داخل هم احتمال می‌دهد باید از سر مردم رفع شود.

سعیدی با اشاره به آخرین مرحله تایید صلاحت داوطلبان انتخابات، یادآور شد: برخی از داوطلبان نمایندگی مجلس مستنداتی ارائه کرده‌اند و انتظار رسیدگی دارند که اگر توانستند اثبات کنند و قابل تایید هستند واقعا تایید شدند که باعث مشارکت بیشتر مردم در انتخابات می‌شود؛ البته ما نمی‌گوییم هر کسی را تایید کنند، ولی اگر راهی دارد و کسانی که حق‌شان است، تایید شوند.

وی خطاب به مسوولین سازمان جهاد کشاورزی، ریاست جمهوری و مسوولین دفتر وی، گفت: کشاورزان ما با هزاران خون دارند محصولاتشان را به ثمر می‌رسانند، مراقب باشید در فروش این محصولات خللی ایجاد نشود.

سعیدی با بیان اینکه کشاورزان سال گذشته خسارت دیدند و به مشکلات زیادی دچار شدند، ادامه داد: من خطاب به رییس جمهور و مسوولین دفتر ایشان می‌گویم که فرماندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نماینده استان در مجلس خبرگان و امام جمعه دیر در طول این ۱۰ روز مشکلات مردم و کشاورزان را گفته‌اند، اما برای حذف تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی امروز و فردا می‌شود.

وی تاکید کرد: آقای وزیر اگر مشکلات از ناحیه شما است و نمی‌توانید مدیریت کنید، خود شما و مدیر استان‌تان کار را واگذار کنید یا اگر از دفتر ریاست جمهوری ابلاغ شده خود رئیس جمهور می‌توانند سفارش دهند که اصلاح شود.

امام جمعه موقت دیر با اعلام اینکه وقت گذشت و مردم استان متضرر هستند و زیر بار زلزله خسارت اقتصادی از بین می‌روند، بیان داشت: بار‌ها این مشکل در بحث هندوانه، خیار و مسائل مختلف در بخش کشاورزی اتفاق افتاده است؛ باید خود رئیس جمهور و وزیر و معاونینش و مدیرکل استان بدانند.

وی با بیان اینکه امروز شاهد تجمع کشاورزان در بخش بردخون هستیم، تاکید کرد: کشاورزان چند روز است که تجمع می‌کنند و اعتراض دارند که داریم ضرر می‌کنیم و یکی به دادمان برسد.

سعیدی عنوان کرد: نمایندگان مجلس وقتی می‌بینند چندین بار در زمان مدیریت یک وزیر این اتفاق می‌افتد او را استیضاح کنند و اگر فایده نداشت برکنار کنند.

وی با بیان اینکه مردم نمی‌توانند تاوان سخت مدیریت را بدهند، تصریح کرد: ما هم قائل به حمایت از مصرف‌کننده هستیم، خودمان مصرف‌کننده‌ایم، اما راه‌های دیگری برای کاهش قیمت بعضی از محصولات وجود دارد؛ ما چه کار کنیم که با ضعف مدیریت، گوجه فرنگی در اینجا کیلویی ۴ تا ۶ هزار تومان فروخته می‌شود و در تهران کیلویی ۳۰ هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد. مردم باید این را از شما مسوول و وزیر سوال بگیرند.

خطیب جمعه دیر با بیان اینکه مردم به نظام معتقد هستند، ابراز کرد: چرا کسی به خواسته مردم توجه نمی‌کند، آن هم در آستانه انتخابات که دشمن می‌خواهد از آب گل‌آلود ماهی بگیرد، عده‌ای به آسیاب دشمن آب می‌ریزند؛ امیدوارم که این مطالب مورد توجه قرار گیرد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار