سیزدهم تا پانزدهم این ماه زمان اعتکاف است که به برکت انقلاب اسلامی اعتکاف در حال بین‌المللی شدن است، سال گذشته فقط در ایران ۶۰۰هزار نفر معتکف داشتیم که اکثرا جوان و نوجوان بودند، شعار اعتکاف امسال "معنویت تمدن‌ساز" است.
کد خبر: ۱۱۴۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶ 12 January 2024

به گزارش تابناک مازندران ، امام جمعه ساری گفت: امروز آمریکا آمده برای جبران شکست‌ها و نجات اسرائیل دست به حمله به یمن زده و به این شکل خودش را وارد جنگ کرده است، اما ما به آمریکا می‌گوییم که ورود شما به این جنگ سرنوشتی جز سرنوشت اسرائیل غاصب ندارد و شکست برای شما حتمی است.

بر اساس گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه مصلای ساری مصادف با ۲۲ دی ماه جاری، اظهار کرد: باز هم همه شما و خودم را به تقوا سفارش و توصیه می‌کنم.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمودند مال خودتان را با زکات دادن حفظ و حراست کنید، با صدقه به بهبودی بیماری در کنار معالجه کمک کنید، درهای بلا و گرفتاری‌ها را با استغفار از خودتان دور و برطرف کنید.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رجب از فردا شروع می‌شود که بهار سیر و سلوک معنوی است، باید برای حداکثر استفاده از این ماه آماده شویم، جمعه آینده لیله‌الرغائب است باید انسان آرزوهای خود را مهندسی و مدیریت کند، گاه دنبال آرزوهایی هستیم که به نفع و مصلحت ما نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: سیزدهم تا پانزدهم این ماه زمان اعتکاف است که به برکت انقلاب اسلامی اعتکاف در حال بین‌المللی شدن است، سال گذشته فقط در ایران ۶۰۰هزار نفر معتکف داشتیم که اکثرا جوان و نوجوان بودند، شعار اعتکاف امسال "معنویت تمدن‌ساز" است.

امام جمعه ساری با اشاره به سالروز ولادت امام پنجم امام محمدباقر (ع) در آغازین روز از این ماه، عنوان کرد: این امام بزرگوار در سال ۵۷ هجری قمری متولد شدند، ایشان فرمودند که خدا با تقوا جوری تو را حفظ کرده و خطرها و بلاهایی را از تو دفع می‌کند که عقل تو به آن نمی‌رسد.(کافی جلد ۸ صفحه ۵۲)

این مسئول ضمن تسلیت ادامه داد: سوم رجب شهادت امام هادی (ع) که زیارت جامعه کبیره یکی از نورانی‌ترین و شیواترین دعاها و زیارت‌ها یادگار این امام عزیز است.

وی خاطرنشان کرد: شهر ساری در ۱۸ دی سال۱۳۵۷ تظاهرات عظیمی به سمت میدان شهدا به راه انداختند و دو شهید بزرگوار به نام‌های شهید اسماعیل عابدینی پور و شهید محمد عسکری توفیقی تقدیم شدند، بنده سال‌های گذشته هم گفتم که در میدان شهدا المانی از این دو شهید توسط شهردار محترم نصب شود.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه یک گزارشی در خبرگزاری فارس خواندم که قابل توجه دولت و آب منطقه‌ای است، اظهار کرد: در متن آمده؛ به گزارش گروه نفت و انرژی در دهه گذشته ۸۰ میلیارد متر مکعب آب شیرین رودخانه‌های ایران معادل ۱۰ سال مصرف آب شرب کل شهرها و روستاهای کشور بدون استفاده به دریا ریخته شده است، در حالی که کل کاهش بارندگی ناشی از خشکسالی در همین مدت فقط ۱۰ میلیارد متر مکعب بوده است. یعنی خدا کارش را خوب انجام داده اما ما نتوانستیم خوب استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: همینجا باید متذکر شوم که آب منطقه ای و اداره ثبت در حال انجام یک کار اشتباه یعنی مهندسی کردن بستر رودخانه‌ها و اینکه تمام این زمین‌ها باید به نام دولت سند بخورد هستند که برخی ها تا ۱۴۰ و بعضی تا ۳۰۰ الی ۴۰۰ متر، مثلا برخی از رودخانه‌های آمل را در برمی‌گیرد، در صورتی که در همین محدوده بنیاد مسکن آنجا طرح هادی پیاده کرده و ارگان‌هایی همچون آب منطقه‌ای در این فرایند حضور داشته است.

این مسئول با اشاره به برگزاری یک جلسه خوب در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران طی هفته گذشته با حضور استاندار و مسئولان استان گفت: طی این جلسه تصمیم گرفته شده که اولا این برنامه متوقف شود و ثانیا کارگروهی در این راستا تشکیل شود که در این مسیر کار کند و آئین‌نامه موجود اصلاح شود.

وی یادآور شد: سالروز یوم الله فرار شاه در ۲۶ دی ماه رقم خورد، در تاریخ ایران فرار شاه به تعداد دو بار سابقه نداشت، این بار شاه رفت و در به در شد، رهبر بزرگوارمان فرمودند که هر ملتی به آمریکا اعتماد کرد ضربه خورد.

آیت الله محمدی لائینی اضافه کرد: یمنی‌های عزیز در پاسخ به حمله آمریکا و انگلیس از دیروز جواب‌های خوبی دادند، به کشتی آمریکایی حمله موشکی و پهپادی کرده، نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم کشتی نفتی آمریکایی در دریای عمان توقیف کرد که پاسخی به اقدام مشابه او در سال گذشته بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: امروز آمریکا آمده برای جبران شکست‌ها و نجات اسرائیل دست به حمله به یمن زده و به این شکل خودش را وارد جنگ کرده است، اما ما به آمریکا می‌گوئیم که ورود شما به این جنگ سرنوشتی جز سرنوشت اسرائیل غاصب ندارد و شکست برای شما حتمی است. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار