رئیس ستاد انتخابات استان کرمان به تشریح آمار صلاحیت‌ها در کرمان به تفکیک شهرستان‌ها پرداخت.
کد خبر: ۱۱۴۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶ 08 January 2024

به گزارش تابناک کرمان، رحمان جلالی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد انتخابات ضمن عرض تسلیت شهدای حادثه تروریستی، در خصوص فرآیند اجرایی انتخاب و روزشمار انتخاب آمار صلاحیت به تفکیک شهرستان‌ها اظهار داشت: در حوزه انتخابی بافت رابر و ارزوئیه از بین ۶۹ نفر شرکت کننده ۲۷ نفر تایید صلاحیت شدند یعنی ۱/۳۹ درصد که ۴ نفر زن و ۲۳ نفر مرد تایید شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان اضافه کرد: حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج و نرماشر تعداد داوطلبین ۳۸ نفر بود که ۲۴ نفر تایید صلاحیت شدند، یعنی ۲/۶۳ درصد که تعداد خانم‌های تایید شده ۲ نفر و تعداد آقایان ۲۲ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد تعداد داوطلبین ۵۲ نفر و ازین تعداد ۲۳ نفر تایید صلاحیت شدند، گفت: در این شهرستان‌ها نیز ۲/۴۴ دهم درصد تایید صلاحیت شدند که تعداد خانم‌ها یک نفر و آقایان ۲۲ نفر تایید شدند.

وی عنوان کرد: حوزه انتخابیه رفسنجان و انار نیز تعداد داوطلبین ۸۱ نفر بود که ۵۱ نفر تایید شدند یعنی ۶۳ درصد که تعداد خانم‌های تایید شده ۸ نفر و تعداد آقایان ۴۳ نفر بوده است.

وی ادامه داد: حوزه انتخابیه زرند و کوهبان ۷۰ نفر داوطلب داشته که ۴۰ نفر تایید یعنی ۱/۵۷ درصد که ۳ نفر خانم و ۳۷ نفر مرد هستند.

وی از حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر سخن به میان آورد و بیان کرد: تعداد داوطلبین ۵۶ نفر بوده که ۱۶ نفر تایید شده یعنی ۶/۲۸ درصد که ازین تعداد ۴ نفر خانم و ۱۲ نفر آقا هستند.

وی درباه حوزه انتخابیه شهربابک گفت: دراین حوزه تعداد داوطلبین ۴۸ نفر بوده که ازین تعداد ۳۰ نفر تایید صلاحت شده یعنی ۵/۶۲ درصد که ۳ خانم و ۲۷ نفر آقا بودند.

وی به حوزه انتخابیه کرمان و راور پرداخت و خاطرنشان کرد: در این حوزه ۱۸۷ داوطلب داشتیم که ازین تعداد ۹۳ نفر تایید صلاحیت شده یعنی ۷/۴۹ دهم درصد که ۲۰ نفر خانم و ۷۳ نفر مرد بوده است.

وی تصریح کرد: حوزه انتخابیه کهنوج، منوجان، رودبارجنوب، قلعه‌گنج، فاریاب و جازموریان نیر تعداد داوطلبین آن‌ها ۴۴ نفر بوده که از بین آن‌ها ۱۸ نفر تایید صلاحیت شدند، یعنی ۹/۴۰ دهم درصد که ۲ نفر خانم و ۱۶ نفر مرد هستند.

وی با بیان اینکه کل افراد تایید شده در استان ۳۲۲ نفر که به تفکیک ۲۷۵ نفر آقا و ۴۷ نفر خانم هستند، گفت: درصد تایید شده از کل داوطلبین در کل استان ۵۰ درصد است.

وی عنوان کرد: عدم احراز در کل استان ۲۹ نفر، عدم تایید نظارت ۱۹۴ نفر، عدم شرایط ثبت‌نام ۳۹ نفر و عدم اعتراض از مرحله اجرایی ۴۴ نفر در کل استان بوده است.

جلالی در ادامه گفت:جلسات بصورت مداوم پیگیری و آمادگی استان برای انتخابات و برگزاری بهتر آماده است.

وی در بحث فرایند برگزاری انتخابات گفت:، چون اکثر مراحل برگزاری بصورت الکترونیکی است لذا دستگاه‌های احراز هویت توسط فرمانداران حفظ و عیب‌گیری شده و تعداد آمار صندوق‌های رای شعب انتخابیه ۲ هزار و ۴۳۸ شعبه شعبه اخذ رای در استان ثبت شده وتمامی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی قبل از شروع تبلیغات رسمی به ما از سوی ستاد تبلیغات اعلام خواهد شد و برای واگذاری آن‌ها به داوطلبین دستورالعمل‌هایی انجام خواهد شد.

وی گفت: تمام سیاست‌های تبلیغاتی بواسطه سلامت و عدالت انتخاباتی انجام خواهد شد، در عرصه انتخابات عدالت برقرار می‌شود و همه در راستای سلامت انتخابات و نظارت بر تبلیغات آماده همکاری هستند.

جلالی با اشاره بر سخن رهبر در خصوص انتخابات پرشور و پر نشاط گفت: رسانه‌ها در انتخابات نقش موثر و پررنگی خواهند داشت و حلقه میانی اصلی در بحث به میدان آوردن مردم پای صندوق‌های رأی دارند و نقش بی‌بدیل آن‌ها در مشارکت مردم در انتخابات موثر خواهد بود.

جلالی در ادامه افزود: عدالت و سلامت انتخابات مهمترین عامل است و یک بخش آن مسؤولان و بخش دیگر اراده ملی است، مردم حق تعیین سرنوشت خود را به عهده دارند و برگزاری انتخابات به نام مردم است لذا با تبیین و اعلام دستاورد‌های دولت و خدمات نظام می‌توان بذر امید را در دل مردم کاشت.

وی با بیان اینکه عدالت و سلامت انتخابات توسط رهبری تاکید شده است، گفت: با توجه به الکترونیکی بودن انتخابات امسال با ۵ سند هویتی (گذرنامه، گواهی نامه، شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت) می‌توان رای داد و رأی دهندگان باید تابعیت ایرانی داشته باشند.

جلالی همچنین گفت: سامانه ۱۱۷ در مورد دیدگاه‌ها و ابهامات و پیشنهادات توسط وزارت کشور راه‌اندازی شده که برای اولین‌بار پیشنهادات و ابهامات مردم ثبت می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان در ادامه در خصوص حادثه تروریستی کرمان گفت: حوزه تدابیر و برآورد اطلاعاتی از سال گذشته که مراسم سومین سالگرد به اتمام رسید شورای تامین استان به آسیب شناسی برنامه‌های اجرا شده برگزار شد و ستاد برگزاری مراسمات شهید سلیمانی ۱۶ کمیته دارد و دو کمیته اختصاصی ایمنی و امنیت است که همپوشانی دارند، ولی بطورت مجزا تفکیک داده شده‌اند.

جلالی در خصوص استقرار موکب‌ها گفت: موکب‌ها همه شناسه‌دار بودند و ۲۶۰ موکب در آنجا مسقر شد که همه با یک سازوکار یکسان و متحدالشکل از طرف شهرداری سازه‌بندی شده بودند و به‌علت تجمع و بسته نشدن مسیر پیاده‌روی مردم هیچ موکب غذایی در روز سیزدهم در این مسیر قرار نگرفت و فقط خدمات فرهنگی ارائه می‌شد و تمامی تدابیر از نصب لامپ گرفته تا موارد بهداشتی و گازرسانی به موکب‌ها صورت گرفت.

وی در خصوص ۳ برابر شدن پارکینگ به علت پیش بینی افزایش زوار نسبت به سال گذشته افزود: برای جابجایی زوار ون‌های صلواتی برقرار شد و همچنین در بحث ارتباطی نیز زیر ساخت‌ها به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت کردند و تعداد سرویس بهداشتی و منبع آب شرب سالم یکی دیگر از تدابیر دولت بود و در صحنه بودن ماشین‌های اورژانس و امدادونجات که امسال دیده شده بود و کمتر از یکساعت گلزار به وضعیت عادی خود برگشت و این به‌علت همکاری مردم بوده است.

جلالی در بحث تدابیر امنیتی گفت: زیرساخت‌ها پایش تصویری خیلی کمی بود، ولی امسال هیچ نقطه کوری در گلزار نداشتیم و تمام گلزار شهدا با دوربین رصد می‌شود و برای اولین بار یک اتاق پایشی ساخته شد و محدوده رینگ امنیتی از گلزار شهدا و نقاط مشرف به گلزار تا بزرگراه تعریف شده و عامل انتخابی به جمعیت نیاز دارد اگر توی رینگ و حد رینگ بود ما متوجه می‌شدیم، ولی عامل انتحاری بوده و نتوانست خود را به جایی برساند و ایستاد تا جمعیت زیاد شود، حتی سگ مواد منفجره یاب آوردیم و دور تا دور حریم گلزار و جنگل را فنس کشی کردیم.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار