معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در شهرستان زیر کوه به میزان ۲۵۰ تن و در شهرستان درمیان به میزان ۱۰۰ تن چوب زرشک خرد و برای ساخت کمپوست مصرف شد.
کد خبر: ۱۱۴۷۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸ 08 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، محمدرضا اکبری، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی امروز به رسانه‌ها اعلام کرد: به علت تغییر شرایط اقلیمی و ضعف درختان میوه به خصوص درختان زرشک در استان و بروز بیماری زنگ جارویی تصمیم گرفته شد در کانون‌های آلودگی (شهرستان‌های درمیان و زیر کوه) ضمن هرس شاخه‌های آلوده، عملیات تغذیه درختان نیز انجام شود.

وی افزود: برهمین اساس در هرکدام از شهرستان‌های درمیان و زیرکوه سطحی معادل ۷۰ هکتار به این امر اختصاص یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: با برگزاری جلسات متعدد با اعضاء شورا‌های اسلامی روستا‌های هدف و بخشداران و همچنین برگزاری کلاس‌های توجیهی با باغداران روستا‌های مورد نظر توضیحات لازم درخصوص نحوه انجام عملیات داده شد و عملیات حذف شاخه‌ها و پاجوش‌های آسیب دیده آغاز شد.

اکبری بیان کرد: از شاخه‌های هرس شده به همراه کود حیوانی، کمپوست برای تغذیه درختان در حال آماده سازی است که به محض آماده شدن در زمان مناسب به درختان داده می‌شود.

این مقام مسوول اظهار کرد: همچنین برای تکمیل زنجیره مبارزه با زنگ جارویی، سم مورد نیاز تهیه و به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های آلوده حمل شد تا در زمان مناسب و براساس دستورالعمل‌ها استفاده شود.

اکبری گفت: برای اولین بار تا مورخ ۱۵ دی در شهرستان زیرکوه ۲۵۰ تن و در شهرستان درمیان ۱۰۰ تن چوب خرد و برای ساخت کمپوست مصرف شده است که سطحی در حدود ۲۳ هکتار را شامل می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی افزود: مقرون به صرفه بودن، تولید کود فرآوری شده و عاری از علف هرز، غنی شدن خاک، نفوذپذیری و تهویه بهتر، اصلاح خاک وحفظ رطوبت از مزایای اجرا این کار است.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار