مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از تحقق ۱۱۷ درصدی برنامه‌های آموزشی خبر داد و گفت: اجرای برنامه‌های آموزش مهارتی در استان بوشهر شتاب گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۷۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ 08 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، عبدالمجید دراهکی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر صبح امروز در نشست ارائه برنامه‌ها و رویکرد‌های فنی و حرفه‌ای در بوشهر، اظهار کرد: پیرامون توسعه کمی و کیفی آموزش‌های مهارتی، بخش غیردولتی همسو با بخش دولتی، در سند آمایش استان، جلب مشارکت در بخش غیر دولتی و بنگاه‌های اقتصادی زودبازده برای سرمایه‌گذاری و آموزش‌های مهارتی با پشتیبانی بخش دولتی است.

وی افزود: تدوین سند جامع استانی مهارت بر اساس مطالعات منطقه‌ای و آمایش سرزمین، استانداردنویسی دوره‌های آموزشی جدید، بروزرسانی آموزش‌های مهارتی، ارتقای مهارت‌های مربیان این سازمان، ترویج و تشویق مهارت‌آموختگان در ایجاد تعاونی‌های مهارت بنیان متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی، راه‌اندازی و تأسیس مراکز رشد و هدایت نخبگان مهارتی به‌سوی این بنگاه‌ها جهت تجاری‌سازی ایده‌ها، ایجاد واحد‌های مطالعاتی و پژوهشی به منظور ترویج، تشویق و تطبیق ظرفیت‌های درون سازمانی با مطالبات بیرونی و تنوع‌بخشی در برنامه‌های آموزشی این اداره کل است.

دراهکی تاکید کرد: فراهم کردن زیرساخت‌ها و بسترسازی جهت حضور تشکل‌های حمایتی و خیرین مهارتی، کاریابی‌ها و بنگاه‌های کسب و کار در جنب و جوار مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و غیردولتی، آینده‌پژوهی مشاغل در حوزه‌های اصلی فناوری و تهیه و تدوین مدل‌های نو و جدید با هدف ارتقای شاخص‌ها و مؤلفه‌های آموزشی در امر مهارت‌آموزی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تاکید کرد: این امر شامل همه نیروی منابع انسانی، تجهیزات آموزشی کارگاهی، منابع آموزشی و استاندارد‌ها و فضا‌ها و اماکن آموزشی است.

وی، مجموع عملکرد آموزشی بخش دولتی در ۹ ماهه سال جاری را پنج میلیون و ۱۸۹ هزار و ۲۴۱ نفر ساعت معادل ۲۶ هزار و ۳۴۹ نفر دوره دانست و افزود: در این دوره در مجموع تعداد ۱۷ هزار و ۶۸ نفر مرد و ۹ هزار ۲۸۱ نفر زن متقاضی بوده‌اند.

دراهکی ادامه داد: سهم آموزش‌های مهارتی غیررسمی در بخش دولتی در خوشه‌های صنعت ۴۱ درصد، خدمات ۴۸ درصد، کشاورزی ۴ درصد و فرهنگ و هنر ۷ درصد تخمین زده شد.

وی بیان داشت: مجموع عملکرد آموزشی در بخش غیردولتی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۳۰۱ نفر- ساعت در قالب ۱۵ هزار و ۹۷۵ نفر دوره آموزشی در آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد استان بوشهر اجرا شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بیان کرد: از ۱۵ هزار و ۹۷۵ نفر دوره آموزش ارائه شده، ۱۲ هزار و ۳۰۹ نفر زن و ۳ هزار و ۴۷۲ نفر مرد و تعداد ۱۹۴ نفر هم در آموزشگاه‌های دومنظوره آموزش دیده اند.

به گفته دراهکی، این آموزش‌ها در بخش‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی در ۴۷ رشته آموزشی از قبیل امور مالی و بازرگانی، فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت، تکنولوژی فرهنگی، عمران، تأسیسات، صنایع‌دستی و… در قالب ۶۴۰ حرفه مهارتی به متقاضیان ارائه شده است.

این مقام مسوول گفت: درصد تحقق آموزش‌های مهارتی غیررسمی در بخش غیردولتی در ۹ ماهه امسال را ۱۱۷ درصد از تعهد را پوشش داده است.

وی افزود: مجموعاً در استان بوشهر ۳۰۸ آموزشگاه دارای مجوز بوده و بیش از ۴۰ درصد تعهدات آموزشی اداره کل را اجرا می‌نمایند که از این تعداد ۱۸۷ آموزشگاه در حوزه بانوان، ۶۸ آموزشگاه در حوزه برادران و ۵۳ آموزشگاه به صورت دو منظوره فعالیت آموزشی دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، اقدامات صورت گرفته ۹ ماهه را در راستای ارتقای کیفی آموزش‌های ارائه شده توسط بخش غیردولتی بسیار خوب دانست و اظهار داشت: در ۹ ماه امسال این اداره کل تعداد ۲۲۳ بازرسی و نظارت بر روند آموزشی، برگزاری ۲ جلسه هیأت نظارت و ۳ جلسه هم‌اندیشی بین آموزشگاه‌های آزاد، رؤسا و کارشناسان مراکز به منظور بررسی تمهیدات و فرصت‌ها و نقاط قوت و ضعف پیش روی آموزشگاه‌ها و ارائه راهکار‌های مناسب در این خصوص انجام داده است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار