مدیرکل استاندارد گلستان از اجرای مستمر طرح پایش کمیت کالاها در راستای صحه گذاری هویت و کمیت فرآورده‌ها، بررسی کم‌ فروشی و الزامات برچسب‌گذاری فرآورده‌های تولیدی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸ 07 January 2024

به گزارش تابناک گلستان، سید مهدی حسینی، شامگاه شنبه در بازدید از واحد‌های تولیدی گلستان اظهارکرد: طرح پایش کمیت کالا‌ها در راستای صحه گذاری هویت و کمیت فرآورده‌ها، بررسی کم فروشی و الزامات برچسب‌گذاری فرآورده‌های تولیدی در استان گلستان به صورت مستمر در حال اجرا است.

مدیرکل استاندارد گلستان افزود: در این طرح که به صورت مستمر از مرداد سال گذشته تا کنون در حال انجام است، فرآورده‌هایی که در واحد‌های تولیدی قبل از عرضه، بسته‌بندی می‌شوند و وزن یا حجم محتویات آن بر روی بسته‌بندی درج می‌شود، مانند مواد غذایی، لبنی، شیمیایی، شوینده و بهداشتی، غلات موادپروتئینی، انواع شیرینی‌جات و ... از سطح واحد‌های تولیدی و مراکز عرضه نمونه برداری و مورد آزمون قرار می‌گیرند.

حسینی گفت: از ابتدای مرداد سال گذشته، ۷۸۴ قلم کالا اخذ شده (نمونه / برند) بالغ بر ۶۳ هزار قلم نمونه برداری و آزمون انجام شده که از این تعداد، ۶۳۶ قلم نمونه از انبار واحد‌های تولیدی استان و ۱۴۸ قلم نمونه از سطح مراکز عرضه اخذ شده است.

وی بیان کرد: در مجموع آزمون‌های انجام شده، تعداد ۵۸۶ قلم کالا پس از آزمون قبول و ۱۹۸ قلم مردود گزارش شده است

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار