عضو شورای اسلامی شهر اصفهان درباره ضرورت وجود فضاهای نشاط‌آور برای بانوان شهر اصفهان افزود: شهرداری یک نهاد قدیمی است که در آن ساختار مردانه بیشتر به چشم می‌خورد، لذا بیشتر زیرساخت‌های تفریحی و نشاط آور شهری در حوزه بانوان به دور از عدالت مکانی ساخته شده است.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸ 03 January 2024

فرزانه کلاهدوزان درباره سیاست‌ها و اقدامات مدیریت شهری در حوزه بانوان افزود: مجموعه «ریحانه» جزو پروژه‌های شاخص شهر قرار گرفته و در حال حاضر محل احداث آن در منطقه هفت شهرداری نیز جانمایی شده است.

وی افزود: این مجموعه در سه حوزه اقتصادی، تفریحی و خانواده‌محوری ساخته می‌شود و به بانوان اصفهانی خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی اصفهان با تاکید به نقش محله‌محوری در این دوره از مدیریت شهری گفت: خانواده نخستین ساختار جامعه و پس از آن محله است، از این‌رو توجه به محلات می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ها را نیز کاهش دهد.

وی تصریح کرد: همچنین شهرداری اصفهان درصدد تشکیل «شهر نوجوان» در راستای حمایت از نوجوانان است که درصورت رفع مسائل حقوقی آن، مجموعه «شهر نوجوان» نیز در این کلانشهر تاسیس خواهد شد.

کلاهدوزان در باره ضرورت وجود فضاهای نشاط‌آور برای بانوان شهر اصفهان افزود: شهرداری یک نهاد قدیمی است که در آن ساختار مردانه بیشتر به چشم می‌خورد، لذا بیشتر زیرساخت‌های تفریحی و نشاط آور شهری در حوزه بانوان به دور از عدالت مکانی ساخته شده است.

وی افزود: در دوره مدیریت شهری کنونی کوشیده‌ایم «کمیسیون بانوان» در راستای حمایت از زنان و دختران آینده‌ساز تشکیل شود که این امر محقق و تاکنون ۹ جلسه تخصصی نیز در حوزه حمایتی از بانوان تشکیل شده است.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان پارلمان شهری اصفهان تصریح کرد: در این کمیسیون دو هدف برای نشاط‌ و امیدآفرینی و هویت زنان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کلاهدوزان تصریح کرد: برای ایجاد نشاط در بانوان درصدد احداث چند بوستان‌ خانواده‌محور در سطح شهر اصفهان هستیم که در حال حاضر تملک مکان آنها انجام شده و در مرحله ساخت نیز قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سه پردیس خانواده‌محور نیز در سپاهان شهر، بهارستان و منطقه هشت شهرداری در دست احداث است که بزودی تکمیل می‌شود.

به گفته کلاهدوزان، اصفهان شهر دوستدار کودک است و باید زیرساخت‌های این مولفه نیز با توجه به حقوق مادر و کودک در این دیار توسعه پیدا کند.

وی در باره اقدامات صورت گرفته به مناسبت «روز زن» نیز یادآور شد: سال گذشته برگزاری برنامه موسوم به «مهمان‌ مامان» و تخفیف ویژه برای برخی از خدمات تفریحی شهر به این مناسبت صورت گرفت که با استقبال بانوان اصفهانی مواجه شد.

کلاهدوزان اضافه کرد: اجرای طرح «کارت منزلت شهروندی» بانوان به مادران دارای سه فرزند نیز از دیگر برنامه‌های شهرداری اصفهان بود که از سال ۱۴۰۰ در این خطه اجرایی شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: امسال نیز به مناسبت «روز زن» که به هفته «بزرگداشت زن و مادر» ارتقاء یافته، برنامه‌های متنوعی در سطح شهر برای بانوان تدارک دیده‌ایم که بخش زیادی از آن از طریق برنامه‌های محله‌محور و در فرهنگسراها برای بانوان خانه‌دار برپا شده است.

وی برپایی نمایشگاه با عنوان «شهر بانوی زندگی» را از برنامه‌های شاخص امسال در اصفهان به این مناسبت خاص برشمرد و گفت: سایت «بازی» این نمایشگاه بسیار مورد استقبال بانوان قرار گرفته است زیرا فرصتی برای ایجاد نشاط به همراه خانواده فراهم می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار