با حضور شاعران برگزیده 12 استان؛
اختتامیه دهمین کنگره ملی شعر کویر با معرفی برگزیدگان از 12 استان کشور  در شهرستان ابرکوه برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۵ 01 January 2024
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مراسم اختتامیه دهمین کنگره ملی شعر کویر با حضور احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد،  شاعران و هنرمندان کشوری در شهرستان ابرکوه برگزار شد.
 
محمد هادی زارع زاده فرماندار شهرستان ابرکوه در این مراسم با اشاره به برگزاری دهمین کنگره سراسری شعر ابرکوه گفت: این کنگره ظرفیتی برای شهرستان ابرکوه و استان یزد است که توانسته بخشی از شاعران سراسر کشور را جمع کرده و اشعار خود را به این کنگره ارسال کنند.
 
وی افزود: این رویداد فرهنگی و هنری به عنوان نقطه قوتی برای شهرستان است که امیدواریم بتوانیم در سال های آینده با شور بیشتری برگزار کنیم.
 
زارع زاده با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در عرصه های مختلف گفت: سخت ترین عرصه ها هم با حضور و مشارکت مردم آسان و قابل تحمل می شود و امیدواریم شاهد حضور مردم در صحنه های مختلف باشیم.
وی ادامه داد: حوزه های فرهنگی و ادبی و هنری سبب امیدافرینی در دل مردان و زنان می شود، خصوصا اینکه در آستانه رسیدن به فصل انتخابات هستیم و امیدواریم مردم با حضور پرشور خود، برگ زرین دیگری در پرونده ابرکوه به ثبت برسانند.
 
احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این مراسم گفت: شعر کویر از رویدادهای دیرپای شعر و ادب است که امیدواریم رویدادهای شعر و ادب به تقویت این حوزه در ابرکوه و استان و کشور منجر شود.
 
عابدی با اشاره به ارسال ۵۳۸ اثر از ۲۶ استان به دبیرخانه این کنگره بیان کرد: بخش دانش آموزی هم به این کنگره اضافه شد که بیشتر به دانش آموزان ابرکوهی اختصاص یافت تا انگیزه دانش آموزان این شهرستان برای شعرسرایی افزایش یابد.
 
 
شعرخوانی شاعران برجسته کشوری و استانی از جمله برنامه های ایران مراسم بود و در پایان نیز از نفرات برتر این کنگره قدردانی شد که  اسامی برگزیدگان این کنگره به شرح زیر است؛ 
 
علیرضا رجبعلی زاده از کاشان، آرش پورعلیزاده از رشت، علی سلیمانی از تهران، حمیدرضا علی حمزه از یزد، نسیم صدرالدین از اصفهان، خدا بخش صفادل از نیشابور، معصومه شاکری از نیشابور، ساغر سلمان نژاد از تهران، طیبه سلمان نژاد از کیش، سعید مبشراز قم، میثم داوودی از قم، مصطفی توفیقی از مشهد، ستایش دوران از استان اصفهان، مجید عزیزی از خرم آباد، جواد صفری از خراسان جنوبی، سرایان قاسم بای از گلستان، محمد ابراهیم هویدا مژدهی از رشت، حسن خسروی وقاراز قم، فاطمه احمدزاده از ابرکوه، احسان رییسی از  ابرکوه به عنوان برگزیدگان بودند.
 
همچنین در بخش طنز نیز فاطمه زهرا دوران  از اصفهان و در بخش سفرنامه نویسی نیز مهدی رحیمی از دلیجان و در بخش ویژه دانش آموزان ابرکوه نیز کوثر فلاح زاده، مریم کریمی، بهاره رییسی تجلیل شدند و در سفرنامه نویسی دانش آموزان نیز محمد جواد زارع، فرزانه قنبری به عنوان نفرات برتر انتخاب و تجلیل شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار