کد خبر: ۱۱۴۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲ 31 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، احمد توکلی سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه پل اصلی روستای علی آباد بخش چمستان شهرستان نور در سیل اخیر به دلیل حجم بالای آورد، رودخانه دچار فرونشست و تخریب شد، اظهار کرد:

رودخانه های مازندران طغیانی و سیل آور هستند و با توجه به تصرف حریم و بعضا بستر رودخانه ها، هر ساله در استان شاهد تخریب پل و دیگر ابنیه ها در روزهای بحرانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه پس از تخریب پل روستای علی‌آباد چمستان، دستور بازگشایی مسیر جدید روستا داده شد و عملیات اجرایی از فردای پس از سیل آغاز گردید، افزود:

با تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مازندران، و دیگر دستگاه ها، اجرای پل موقت به سرعت و در چند روز انجام پذیرفت و هفته پیش رو بازگشایی می‌شود‌.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، از جانمایی ۹ شاخه لوله آزبست در مجموع به طول ۴۵ متر در عرض رودخانه روستای علی‌آباد خبر داد و یادآورشد: برای تثبیت و پایداری لوله‌ها در زمان بارندگی سیل‌آسا، ۸۰ متر مکعب بتن ریزی مسلح مش‌گذاری شده انجام پذیرفت.

توکلی طول پل موقت روستای علی‌آباد بخش چمستان را ۱۷ متر و عرض آن را حدود ۵ متر اعلام و تصریح کرد: برای پایداری پل و جلوگیری از نفوذ روان آب و سیل‌آب، چهارطرف آن گشواره سنگ و ملاتی اجرایی شد و تا بالای عرشه نیز جهت دسترسی به دو طرف رودخانه، خاک و شن ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه این پل موقت است و به صورت پدافندی جهت تردد اهالی روستا انجام پذیرفت، خاطرنشان کرد: طرح ساخت پل اصلی روستا در محلی که پل قدیمی تخریب شد، در حال مطالعه برای جانمایی است و ساخت آن به زودی آغاز می‌شود و بر اساس برنامه زمانبندی در کوتاه ترین زمان به صورت اصولی و ایمن اجرایی خواهد شد. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار