فرماندار خوسف گفت: تعهد اشتغال امسال شهرستان ۸۹۷ نفر است که پیشرفت آن تاکنون با ثبت ۷۰۳ فرصت ایجاد شده به ۷۸ درصد رسید.
کد خبر: ۱۱۴۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳ 28 December 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، کمیته اشتغال این شهرستان امروز با حضور جمعی از مسوولان با دستور کار‌های بررسی ارائه گزارش مربوط به ثبت اشتغال در سامانه رصد، بررسی گزارش عملکرد نظارت و میزان تسهیلات پرداختی برای طرح‌های اشتغالزایی دستگاه‌های اجرایی و گزارش میزان پرداخت تسهیلات اشتغالزا و نهضت احیا توسط بنیاد برکت، بنیاد علوی و بسیج سازندگی خوسف برگزار شد.

دکتر سید علی حسینی، فرماندار خوسف در این جلسه اظهارداشت: اشتغال، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در شهرستان پیگیر آن هستیم.

وی کسب رتبه اول اشتغال در سال گذشته توسط شهرستان را نشان از ظرفیت‌ها و تلاش‌های انجام شده در این راستا دانست و خواستار تدوام فعالیت‌ها در این خصوص شد.

وی با اشاره به تعهد ۳ برابری اشتغال در سال جاری نسبت به جمعیت شهرستان اظهارکرد: این میزان تعهد حکایت از پتانسیل‌های اشتغال زایی شهرستان است.

فرماندار خوسف از این شهرستان به عنوان بهشت سرمایه گذاری یاد کرد و افزود: درصد فراهم سازی بستر و تسهیل شرایط سرمایه گذاری در شهرستان هستیم.

حسینی به محیط کسب و کار به عنوان شاخصه‌ای برای توسعه شهرستان اشاره کرد و گفت: در این شاخص مولفه‌هایی نظیر امنیت، تسهیل گری و سرعت راه اندازی مشاغل، پرداخت تسهیلات، عدم فساد اداری و مالی دخیلند و شهرستان خوسف در همه این حوزه‌ها سر آمد است.

رئیس کمیته اشتغال شهرستان با اشاره به توجه ویژه دولت در احیای واحد‌های راکد افزود: احیای واحد‌های راکد تولیدی و صنعتی یکی از موارد ارزیابی شهرستان و به تبع ارزیابی مدیران شهرستانی خواهد بود.

حسینی با تبیین تبعات رکود واحد‌های تولیدی یادآور شد: فارغ از مسئولیت‌های کاری و اداری در قبال این واحد‌ها، باید با توجه به دغدغه‌های انسانی در راستای احیای این واحد‌ها بکوشیم.

فرماندار خوسف از تشکیل هفتگی جلسه کمیته اشتغال در سه شنبه‌های هر هفته خبر داد و افزود: بانک‌های عامل باید در خصوص تضامین شرایط آسان تری را اتخاذ و شرایط اخذ وام را تسهیل نمایند.

وی در پایان با بیان لزوم تسریع در مکاتبات اداری، بر پیگیری‌های مکرر و دغدغه مندی مسئولان در راستای توسعه شهرستان تاکید کرد.

دبیر کمیته اشتغال خوسف در این جلسه گفت: تعهد اشتغال امسال شهرستان ۸۹۷ نفر است که پیشرفت آن تاکنون با ثبت ۷۰۳ ایجاد اشتغال به ۷۸ درصد رسیده است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار