آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت:شناخت زمان یکی از وظائف مهم علما است به این صورت که اهل زمان و فرهنگ زمانه شناخته شود.
کد خبر: ۱۱۴۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶ 28 December 2023

به گزارش تابناک قم، آیت الله حسین نوری همدانی روز پنجشنبه در پیامی تصویری در سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در سالن همایش حوزه علمیه امام کاظم(ع) قم افزود:‌ زمان ما زمان به خصوصی است زیرا انقلابی توسط امام راحل به وقوع پیوست و ایشان توانست با زمان شناسی مستکبرین را سرکوب کند و انقلابی برپایه آموزه‌های دینی شکل دهد.

وی با تاکید بر زنده نگه داشتن روحیه و تفکر انقلابی در حوزه‌های علمیه، از هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب تجلیل و تصریح کرد که ایشان با همان صلابت حضرت امام این انقلاب را حفظ و مدیریت کرده‌اند.

آیت الله نوری همدانی،‌ اتحاد حول محور ولایت فقیه و زمان شناسی را به همگان توصیه کرد و گفت: یکی از دیگر از مسائلی که باید به آن توجه داشت نگه داشتن مردم در صحنه است، امیر مؤمنان در نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر مردم را ستون دین و سپر در برابر دشمنان معرفی می‌کنند؛ مردم ما انقلاب کرده و در جنگ تحمیلی شهید داده‌اند و در صحنه‌های حساس پای نظام ایستاده‌اند.

وی جدایی حوزه از سیاست و اجتماع را نقشه دشمنان دانست و اظهار داشت: حضرت امام راحل به خوبی این دسیسه را تشخیص دادند و اجازه عملیاتی شدن این نقشه شوم را ندادند؛ ما نیز باید امروز مراقب باشیم.

وی ریشه کن شدن فقر و بی‌عدالتی در جامعه، دفاع از مظلوم، مقابله با ظالم و دفاع از فلسطین را  تنها بخشی از تاکیدات حضرت امام دانست و افزود: امروز باید مساله فلسطین در صدر مسائل جهان باشد و عملی کردن این موضوع وظیفه علماست.

آیت الله نوری همدانی در پایان از برگزاری اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد تشکر کرد و گفت: بحمد الله جامعه مدرسین با هوشیاری مسائل را رصد می‌کند و بنده به همه شما عزیزان خدا قوت می‌گویم و برای موفقیت شما دعا می‌کنم.

«سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد» روز گذشته در قم با شعار «رسالت حوزه های علمیه و اولویت تبلیغ» آغاز شد و امشب با برگزاری اختتامیه به کار خود خاتمه می‌دهد.

روز گذشته کمیسیون های تخصصی این اجلاسیه تشکیل شد. چهار کمیسیون اجلاسیه شامل «اقتضائات و تحولات جامعه بین الملل در امر تبلیغ»، «تولید محتوا، شیوه ها و ابزارهای تبلیغی»،«آسیب شناسی در ابعاد فرهنگی و تبلیغی کشور» و «انتخابات، فرصت ها، تهدیدها و راهکارهای مشارکت حداکثری مردم» بودند.

از سال ۱۳۷۸ بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزاری نشست با علمای بلاد را در دستور کار خود قرار داد و قرار بر آن شد ۲ سال یکبار اجلاسیه علمای بلاد با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار