مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌شمالی از بازرسی ۶۳۴ بنگاه املاک در کل شهرهای استان خراسان‌شمالی در دور اول گشت‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷ 27 December 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی به نقل از روابط عمومی راه‌وشهرسازی خراسان‌شمالی، سیدعلی میرکریمی مدیرکل راه‌وشهرسازی استان اظهارکرد: باهرگونه سوداگری مسکن از طریق املاکی‌های غیرمجاز مقابله خواهیم کرد و این مساله یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم بوده و پایش و کنترل ماهانه این موضوع در دستور کار ادارات راه‌وشهرسازی سراسر کشور است.

وی گفت: یک‌هزار و ۸۷۷ بنگاه در کل شهر‌های خراسان‌شمالی وجود دارد که در دور اول گشت‌ها از ۶۳۴ بنگاه بازرسی انجام شد و از این تعداد ۱۵۹ بنگاه تشکیل پرونده قضایی صورت گرفت و به مراجع قضایی معرفی شد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌شمالی افزود: ۱۲ بنگاه در خراسان‌شمالی به دلیل نداشتن پروانه کسب پلمب شدند و برای ۱۰۳ بنگاه نیز اخطار صادر گردید.

وی تصریح کرد: امروز ششم دی‌ماه سال جاری نیز با حضور قاضی تعزیرات حکومتی، نمایندگان اداره کل راه‌وشهرسازی، اتاق اصناف، اتحادیه مشاورین املاک، اولین گشت از دور مرحله دوم گشت مشترک تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات از مشاورین املاک شهر بجنورد انجام شد و از ۷ بنگاه در محدوده گلستان شهر بازدید به‌عمل آمد.

میرکریمی در خصوص تخلفات بنگاه‌های املاک اظهار داشت: بیشترین تخلفات در این صنف نداشتن پروانه کسب، عدم درج نرخ نامه، گران‌فروشی در اخذ کمیسیون و استفاده از اجاره نامه‌های دستی و نگرفتن کد رهگیری است.

وی افزود: خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن ممنوع است و در بازدید‌هایی که انجام می‌شود به تک تک بنگاه این قضیه گوشزد خواهد شد و به محض اینکه بنگاهی در این خصوص تخلف کند به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار