کد خبر: ۱۱۴۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳ 18 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، فرماندار چالوس از اختصاص ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ادامه عملیات اجرایی طرح ملی آبرسانی شهرستان های نوشهر و چالوس خبر داد. ‎

اجرای طرح ملی آبرسانی به شهرهای نوشهر، چالوس، مرزن آباد، هچیرود و ۱۲۹ روستای این مناطق با پیش بینی اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال از سال ۱۳۹۶ با برنامه زمانبندی شده چهار ساله اجرایی شده است.

این طرح برای تامین و پایداری شبکه آبرسانی علاوه بر ۵۲۴ هزار مشترک شهری مرزن آباد، هچیرود، چالوس و نوشهر و ۱۲۹ روستا این مناطق در آن زمان اجرایی شد.

بنا به گفته کارشناسان و مجریان طرح، منابع آبی برای مصرف این نقاط روستایی و شهری ۲ شهرستان از رودخانه چالوس با دبی یکهزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه تامین می شود.

محمد شریفی، فرماندار چالوس روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرایی این طرح، افزود: این اعتبار از محل ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پیش بینی و دستورالعمل پرداخت آن صادر شده است.

این مسوول، کمبود، افت فشار و قطعی آب را به عنوان یکی از چالش های عمده شهرستان گردشگر پذیر چالوس بر شمرد و گفت: این چالش ها به ویژه در فصول بهار و تابستان همزمان با حضور چشمگیر مسافران و گردشگران به مرحله بحران می رسد و مساله ساز شده است.

فرماندار چالوس تصریح کرد: متاسفانه طرح های نیمه تمام میراثی از ادوار گذشته به این دولت رسیده و با توجه به محدودیت های مالی و تحریم های ظالمانه به هر شکل تمام تلاش دولت جهادی آن است پرونده این طرح های نیمه تمام را ببندد و به سرانجام برساند.

در این بازدید طبق گفته پیمانکاران، از طول حدود ۲۸ کیلومتر خط انتقال تاکنون بیش از هفت کیلومتر آن انجام گرفته و ضمن آنکه سامانه تامین سد انحرافی و تاسیسات آبگیری نیز حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار