معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: عدالت آموزشی در کشور نادیده گرفته شده است و به طوری که استان‌های غنی از نظر سرانه آموزشی غنی‌تر و استان‌های محروم نیز محروم‌تر شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵ 15 December 2023

به گزارش تابناک اردبیل، سیدکمال الدین میرجعفریان ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه سرپرست و مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل با انتقاد از پایین بودن سرانه آموزش و پرورش در استان اردبیل، اظهار کرد: عدالت آموزشی در کشور نادیده گرفته شده است و به‌طوری‌که استان‌های غنی از نظر سرانه آموزشی غنی‌تر و استان‌های محروم نیز محروم‌تر شده‌اند.

وی افزود: چرا باید بخش عظیمی از منابع بیت‌المال صرف ساخت مدرسه در استان‌های خاص شود؛ این درحالی است که استان اردبیل به‌خاطر سرانه پایین آموزشی در رده ۲۶ کنکور قرار دارد.

سرانه آموزشی استان اردبیل پایین‌تر از ۴ متر مربع است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: اواخر دولت گذشته ادعا می‌شد که سرانه آموزشی در استان اردبیل ۵/۷۵ متر مربع است که با راستی آزمایی مشخص شد که نه تنها این عدد درست نیست بلکه در بهترین وضعیت سرانه آموزشی در این استان زیر ۴ متر مربع است.

میرجعفریان تصریح کرد: مسوولان گذشته با ارائه آمار‌های غلط زمینه‌ساز بی اعتمادی مردم شده‌اند لذا سازمان نوسازی مدارس باید در حق استان‌های محروم به خصوص استان اردبیل جبران مافات کند.

۳۷۰ پروژه آموزش و پرورش در استان اردبیل در حال اجرا است

کلام الله صفری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه، اظهار کرد: ۳۷۰ پروژه‌ی مدرسه سازی، نمازخانه، سالن ورزشی و چپن مصنوعی در استان اردبیل در حال اجرا است.

وی افزود: ناحیه۱ و ۲ اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در کشور با سرانه فضای آموزشی کمتر از ۲ متر مربع کمترین سرانه آموزشی را دارد.

صفری از توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی خبر داد و گفت: از هفته آینده هفته‌ای ۲ بار به ازای هر دانش آموز مقطع ابتدایی ۲۰۰ سی سی شیر رایگان توزیع خواهد شد.

ساخت ۴۲۰ مدرسه توسط خیرین در استان اردبیل

جواد قرآن نویس، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل نیز در این جلسه، اظهار کرد: در استان اردبیل خیرین ۴۲۰ مدرسه در قالب هزار و ۸۰۰ کلاس درس احداث و تحویل آموزس و پروش داده‌اند.

وی افزود: از مجموع ۳ هزار کلاس درسی که قرار است در ۳ سال آینده در استان احداث شود، تعهد کردند ۳۰۰ کلاس را تکمیل و به بهره‌برداری برسانند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سید احمد شیرین نژاد سرپرست اداره کل نوسازی استان اردبیل تودیع و بهزاد محمدی خلفلو به عنوان مدیرکل جدید این اداره کل معارفه شد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار