تخفیف در صدور پروانه برای ساختمان‌های سبز در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱ 09 December 2023

رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: لایحه حمایت از ساختمان‌ها و فضا‌های شهری سازگار با محیط زیست در سال ۱۴۰۰ تهیه شد و در کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان، این لایحه تصویب شد.
فریاد پرهیز افزود: در این لایحه شاخص‌های مختلفی ارائه شده است که آبگرمکن‌های خورشیدی، بام سبز، دیوار سبز، مدیریت آب باران، سرشیر‌های کاهنده مصرف آب، مقررات ملی ساختمان، انرژی‌های برق، آب و گاز و پسماند از جمله آنهاست.
وی گفت: در این لایحه نظام ارزیابی و رتبه‌بندی ساختمان‌ها در چند رده تقسیم‌بندی شده است که بر این اساس ساختمان‌های درجه ۲ باید۳۰ درصد امتیاز شاخص، ساختمان‌های درجه یک ۵۰ درصد، ساختمان‌های ممتاز ۷۰ درصد و ساختمان‌های دوستدار محیط زیست ۹۰ درصد از امتیاز‌های شاخص لایحه را کسب کنند.
به گفته رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، از مرکز تحقیقات مسکن، راه و ساختمان وزارت شهرسازی به‌عنوان ارزیاب در این لایحه استفاده و میزان درصد امتیاز شاخصی که ساختمان‌ها کسب کرده اند، مشخص می‌شود.
فریاد پرهیز با بیان اینکه این لایحه از طرف شورای اسلامی شهر مصوب و ابلاغ شده و در حال حاضر برای ساختمان‌های جدید لازم‌الاجرا است، گفت: بر اساس قراردادی که در دبیرخانه بین مالک و شهرداری منعقد می‌شود، سازنده‌ها و شهروندانی که تمایل دارند از این مشوق‌ها استفاده کنند، ابتدا باید ثبت‌نام و سپس قراردادی را با شهرداری منعقد کنند.
وی افزود: بر این اساس، ساختمان سازگار با محیط زیست درجه دو ۲۰ درصد، ساختمان سازگار با محیط زیست درجه یک ۳۰ درصد، ساختمان ممتاز ۴۰ درصد و ساختمان دوستدار طبیعت ۵۰ درصد تخفیف در هزینه‌های دریافت پروانه ساخت دریافت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار