کد خبر: ۱۱۴۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۳ 11 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار کامل انتظامی مازندران در 19  آذر ماه به این شرح است: 

--------------------------------------------

توقیف لندکروزر 60 میلیاردی قاچاق در ساری 

سردار حسینی، جانشین انتظامی استان مازندران از توقیف خودروی تویوتا لندکروز قاچاق 60 میلیارد ریالی توسط ماموران امنیت اقتصادی در شهر ساری، خبر داد. 

سردار "سیدموسی حسینی "در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس، اظهار داشت: ماٌموران پلیس امنیت اقتصادی بر اساس اقدامات اطلاعاتی از تردد یک دستگاه تویوتا لندکروزر فاقد مدارک قانونی در سطح شهر ساری مطلع و این خودرو را در یکی از نقاط شهر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی مدارک ارائه شده از سوی راننده این خودرو، مشخص شد اسناد مربوط به خودرویی دیگر می باشد از این رو خودروی لندکروزر توقیف و راننده آن جهت تعین تکلیف به مرجع قضایی معرفی شد.

جانشین انتظامی استان مازندران تصریح کرد: خودروی توقیفی که از سوی کارشناسان قریب به 60 میلیارد ریال تعیین قیمت شد به سازمان جمع آوری اموال تملیکی منتقل و به دور دور کردن های این خودرو  در خیابان های شهر پایان داده شد.

سردار حسینی پدیده قاچاق را یک تهدید اقتصادی دانست و اظهار داشت: همه دستگاه های مسئول نیز باید در راستای مقابله جدی و ریشه ای با این پدیده شوم و با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی و سرعت بخشی به چرخه اقتصادی و تولید داخلی بیش از پیش پلیس را یاری رسانند.

--------------------------------------------

انهدام باند 4 نفره سارقان و مالخران اماکن دولتی در ساری / کشف 40 میلیاردی اموال مسروقه 

سرهنگ قیصری، رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از کشف 40 میلیاردی اموال مسروقه و دستگيري سارقان و مالخران اماکن دولتی توسط کارآگاهان پليس در شهرستان ساری خبر داد. 

سرهنگ کاراگاه "علی قیصری "در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در اجراي طرح برخورد با سارقان اماکن دولتی و در پي وصول پرونده سرقت از اماکن دولتی، مراتب در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي استان قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات گسترده فنی علمی،کارآگاهان طي ماموريتي پس از شناسايي، با رعايت موازين شرعي و قانوني وارد عمل شدند و پس از انجام اقدامات فني و تخصصي لازم، سارقان و مالخران مورد نظر شناسائي کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران تصریح کرد:کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي استان، پس از اخذ دستور قضائي شده طی اجرای چندین عمليات ضربتي و غافلگیرانه، سارقان شناسائي شده را دستگیر و به يگان دلالت دادند.

وی بيان داشت: سارقان دستگیر شده طي اقدامات تخصصی اطلاعاتی، به سرقت فوق اقرار و اموال مسروقه به ارزش چهل میلیارد ریال نیز کشف و متهمان پس از تشكيل پرونده ها جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند.

سرهنگ قیصری در پايان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك، مراتب را بلافاصله به پليس110 اطلاع دهند و از سیستم های نوین در کشف جرم مثل سامانه مها وgis در کشف علمی جرم اقدام کنند.

--------------------------------------------

دستگیری عسل فروشی که در شهرستان نور تریاک توزیع می کرد 

سرهنگ امینی، فرمانده انتظامی شهرستان نور از دستگیری عسل فروش دوره گردی که با خودرو پیکان وانت اقدام به توزیع مواد مخدر می کرد، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس سرهنگ کارآگاه "احمد امینی" در تشريح جزئيات اين خبر، گفت: در پي کسب خبری مبني بر توزیع مواد مخدر توسط مالک خودروی حامل بار عسل در شهرستان آمل، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.

وی، افزود: ماموران پس از انجام تحقيقات پلیسی و بررسي های ميداني، موفق به شناسایی قاچاقچی مواد مخدرکه به عنوان فروشنده سیار عسل فعالیت می کرد، شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور تصريح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی متهم را به دام انداختند و در بازرسی از خودروی وی 400 گرم تریاک کشف کردند.

سرهنگ امینی، مواد مخدر را عامل اصلی بسياري از معضلات و آسيب هاي اجتماعي برشمرد و از خانواده ها خواست در اين زمينه كنترل بيشتري بر فرزندان خود داشته باشند و برای مقابله با عاملان افیونی، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی110 اعلام دارند.

--------------------------------------------

دستگیری قاتلان متواری در قائم شهر 

سرهنگ خادمی فرمانده انتظامی قائم شهر، گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی و اطلاعات، 3 قاتل متواری در کمتر از 3 ساعت دستگیر شدند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ "مهدی خادمی" در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی110 مبنی بر نزاع و درگیری در یکی از محلات شهرستان قائم شهر، سریعاً بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی، افزود: کارآگاهان پليس در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه یک جوان 33 ساله در اثر اصابت چاقو جان باخته و ضاربان  از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی، تحقيقات خود را آغاز و با اقدامات فني و تخصصي و با همکاری پلیس اطلاعات موفق شدند مخفیگاه قاتلان را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه، هر 3 متهم را در کمتر از 3 ساعت دستگير كنند.

سرهنگ خادمی با اشاره به اعترافات متهمان به بزه ارتکابی در بازجویی های انجام شده افزود: انگیزه متهمان از ارتکاب نزاع منجر به قتل، خصومت شخصی بوده که پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی، متهمان تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر تاکید کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و چنانچه افرادی بخواهند امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره بیندازند پلیس با جدیت با آنان برخورد قانونی خواهد کرد.

--------------------------------------------

آزادسازی 900 میلیاردی اراضی کشاورزی در ساری 

سرهنگ محمدپور، رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از تغییر کاربری 200 هزارمتر مکعب از زمین های زراعی در یکی از مناطق شهرستان ساری، به ارزش 900میلیارد ریال خبرداد. 

سرهنگ "محمد محمدپور" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری پلیس، اظهار داشت: در پی تغییر کاربری غیر قانونی، تخریب بستر رودخانه و تصرف 200 هزارمترمکعب از اراضی کشاورزی و زراعی در یکی از مناطق شهرستان ساری، موضوع در دستور کار رابطان این پلیس و ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه ای استان، تمام دیوار کشی ها و بناهای ایجاد شده در زمین مذکور تخریب و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

وی افزود: مالک زمین های مذکور که پس از تفکیک غیر قانونی این زمین ها اقدام به دیوار کشی و ساخت و سازهای غیر مجاز در آن کرده بود نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ محمدپور، ارزش زمین های رهاسازی شده در این عملیات را بالغ بر 900میلیارد ریال عنوان کرد و با اشاره به مبارزه جدی پلیس با جرایم اقتصادی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه زمین خواری، تصرف اراضی ملی و یا کشاورزی موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

--------------------------------------------

دستگیری سارق منزل و ساختمان های نیمه کاره با 19فقره سرقت در محمودآباد 

سرهنگ حسین زاده، فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری سارق منزل و ساختمان های نیمه کاره با 19فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ "محمود حسین زاده " با اعلام این خبر، بیان داشت : در پي وقوع چندين فقره سرقت از منازل و ساختمان های نیمه کاره در سطح شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، افزود: ماموران انتظامی با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی های همه جانبه، 2 سارق حرفه ای را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ حسین زاده، از کشف اموال سرقتی از مخفیگاه متهمان خبر داد و اظهار داشت: متهمان در بازجویی های ماموران انتظامی به 19 فقره سرقت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی محمودآباد در خاتمه با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی از شهروندان خواست: درصورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک موضوع را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام کنند

--------------------------------------------

دستگیری دو اراذل و اوباش سابقه دار در آمل 

سرهنگ داداش تبار، فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری دو اراذل و اوباش که موجب سلب آسایش شهروندان شده بودند، در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار" در این باره گفت: گشت موتوری یگان امداد در گشتی زنی هدفمند به یک خودروی پژو با شیشه دودی و فاقد پلاک مشکوک و دستور ایست دادند که خودروی مذکور به نحو شرارت آمیز قصد آسیب به ماموران و قصد فرار نیز داشت.

وی افزود: در این راستا ماموران طی عملیات پلیسی خودرو را متوقف و دو سرنشین با قمه و شمشیر به مأموران مذکور حمله ور شدند که با سرعت عمل خوب ماموران و استفاده از تکنیک های دفاع شخصی، هر دو اوباش را مجبور به کرنش نمودند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل تصریح کرد: اوباش های دستگیر شده که سابقه دار بودند با تشکیل پرونده و معرفی به مرجع قضائی روانه زندان شدند.

سرهنگ داداش تبار گفت: پلیس با گشت زنی های هدفمند و پوشش اطلاعاتی کامل و حضور به موقع خود در محل های حادثه، به هیچ عنوان اجازه عرض اندام به اراذل و اوباش و هنجارشکنان را نخواهد داد.

--------------------------------------------

کشف موتور سنگین قاچاق در نکا 

سرهنگ عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزشی بالغ بر 7 میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی" درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی تردد موتور سنگین قاچاق در سطح، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی، افزود: ماموران یگان امداد این شهرستان با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی راکب موتور شدند و پس از هماهنگی با مرجع قضائی موتور سیکلت توقیف و راکب را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، گفت: کارشناسان ارزش ریالی موتورسیکلت قاچاق را بالغ بر 7 میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ عزیزی از معرفی متهمان به مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند.

--------------------------------------------

توقیف خودروی حامل دل و جگر غیر بهداشتی در ساری 

سرهنگ حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از توقیف کامیونت حامل دل و جگر غیر بهداشتی در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ "عبداله حسن زاده" بيان داشت: در راستای اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتي، ماموران یگان امداد ساری به یک دستگاه کامیونت یخچال دار حامل مواد پروتینی و گوشتی مظنون شدند .

وي افزود: ماموران یگان امداد با هماهنگی قضائی خودروی مذکور را توقيف و در بازرسي از آن200 کیلو گرم از نوع جگر سفید، جگر سیاه و دل فاقد مجوز بهداشتی كشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، خاطرنشان کرد: در اين خصوص راننده دستگير و تحويل مراجع قضائي شد.

--------------------------------------------

کشف 3 کیلو حشیش از دو سوداگر مرگ در سیمرغ 

سرهنگ اسدی، فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ از دستگیری دو سوداگر مرگ و کشف 3 کیلو حشیش در طرح ارتقای امنیت اجتماعی آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پليس، سرهنگ "حسین اسدی" در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پي دريافت خبري مبني بر فعالیت دو نفر در زمينه تهيه و توزيع موادمخدر، بررسي موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.

وی با اشاره به اينكه 2 متهم پس از هماهنگي قضائي دستگير شدند، افزود: در بازرسي از محل اختفاء متهمان، 3 کیلوگرم موادمخدر از نوع حشيش کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ  با بیان اینکه متهمان با تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند، خاطرنشان کرد: اعتیاد منشاء بسياري از آسیب‌ها اجتماعي و جرائم در جامعه است. 

 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار