رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است.
کد خبر: ۱۱۴۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ 06 December 2023

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، نوبخت اژدری در مراسم رزمایش حفاظت از خاک‌های زراعی به مناسبت روز جهانی خاک اظهار کرد: خاک منبع عظیم و ثروت گران‌قدری است که بسیاری از مسائل حیاتی و نیاز‌های ضروری انسان و جامعه به آن وابسته است، بیش از ۹۵ درصد نیاز‌های غذایی بشر و درصد قابل توجهی از پوشاک و سایر مایحتاج جمعیت رو به رشد انسان در بستر خاک تولید و تأمین می‌شود.

وی افزود: بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: مالکین یا متصرفین اراضی زراعی و باغ‌ها که به صورت غیرمجاز، اراضی زراعی و باغ‌ها را تغییر کاربری دهند، به پرداخت جزای نقدی تا سه برابر بهای اراضی و باغ‌ها به قیمت روز زمین با کاربری جدید محکوم خواهند شد.

اژدری ادامه داد: در‌صورت تکرار جرم علاوه بر مجازات مذکور به حبس از یک ماه تا شش ماه محکوم خواهند شد. مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان پرونده‌های متخلفین از‌این قانون را به مراجع قضائی ارسال تا مراجع مذکور دستور توقیف عملیات مربوط به موارد مذکور در این قانون را صادر و در خارج از نوبت رسیدگی و‌بر اساس ضوابط مربوطه حکم قطعی صادر کنند.

وی گفت: گشت حفاظت از اراضی کشاورزی به صورت مستمر و مداوم در حال پایش و نظارت براراضی کشاورزی است و با قاطعیت با متخلفین برخورد می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن۱۳۱) و یا مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، اطلاع دهند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار