معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی مرکزی گفت: ۳ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی تا پایان سال در استان مرکزی آماده بهره برداری می شود.
کد خبر: ۱۱۴۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱ 05 December 2023

به گزارش تابناک مرکزی،قاسم اسماعیل نژاد در این خصوص گفت : افرادی که پیش از سال ۱۳۹۴ در اراضی تصرفی دولت نسبت به احداث ساختمان اقدام کردند نیاز است با مراجعه به اداره راه و شهرسازی با تشکیل پرونده سند مالکیت دریافت کنند.

وی افزود: در شهر اراک برای ۹۳ واحد، ساوه ۱۷۵ واحد و خمین ۶۹ واحد پرونده تشکیل شد که از این تعداد ۱۳۴ واحد منجر به واگذاری و صدور سند شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در طرح کلید به کلید نیاز است که منازل واقع در سکونتگاه‌های غیر رسمی را با خانه‌های نو جابه‌جا کنیم که در این راستا ثبت نام متقاضی در سامانه بازآفرینی انجام و پس از آن خانه‌ای نوساز را با ۴۰ درصد تخفیف با ملک کارشناسی شده فرد تعویض می‌شود.

اسماعیل نژاد گفت: حدود ۳ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت شهرهای جدید ساخته و آماده بهره برداری است که انتظار است دستگاه‌های خدمات رسان در راستای تأمین زیرساخت‌ها در اسرع وقت اقدام کنند.

وی با اشاره به نرخ تسهیلات بانکی برای طرح نهضت مسکن ملی اظهار کرد: اعتبار تسهیلات در مرکز استان ۳۵۰ میلیون و در شهرستان‌ها ۳۰۰ میلیون تومان بود که با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن این مبلغ به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت که تسهیلات بافت فرسوده نیز به همین میزان رسیده است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار