معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: اتاق فکرها باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که برنامه‌ها در ایام‌الله ۹ دی، خلاقانه و مورد پسند نسل جوان و نوجوان باشد.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰ 04 December 2023

به گزارش تابناک لرستان، احسان یاوری عصر امروز در نخستین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی حماسه ۹ در سالن اجتماعات استانداری اظهار کرد: دشمن در نهم دی ماه سال ۱۳۸۸ با تمام فتنه‌ها گروه‌هایی را علیه نظام جمهوری اسلامی تحریک کرد تا باعث ایجادچالش شود، از این‌رو به جوهره اصلی تفکر شیعی یعنی فرهنگ عاشورایی حمله کرد.

وی افزود: یک سری عوامل تحریک شده در فتنه ۹ دی سال ۱۳۸۸ به آتش زدن پرچم‌های امام حسین (ع) و حمله به هیات‌های عزاداری اقدام کردند و این امر ناشایست موجب لبریز شدن کاسه صبر مردم شد و آتش‌فشان خشم ملت را برافروخت.

یاوری بر گرامی‌داشت و حفظ رویداد عظیم حماسه ۹ دی تاکید و تصریح کرد: سیل خشمگین و خودجوش مردم علیه فتنه در حماسه ۹ دی، نمادی از بصیرت، دشمن‌شناسی و میثاق مردم با ولایت و انقلاب بود و همیشه با حضور مردم جایی برای فتنه‌گر نیست.

وی افزود: برنامه‌های ۹ دی از نهم تا ۱۹ دی ماه بنابر چند مناسبت در این مدت باید مردمی باشد و حول محور حضور مردم برنامه‌ریزی شود، چرا که رویدادی به طور کامل مردمی و باور نکردنی بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بر حضور تشکل‌ها و موسسات مردمی در برنامه‌های هماهنگی برای برگزاری مناسبت‌ها، تاکید کرد و گفت: برنامه‌های ۹ دی باید با محوریت مناسبت‌ها و رویداد‌های روز برگزار شود.

وی افزود: امروز ظلم و ستم رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه موجب حضور همه ملت‌ها شده و این کشتار مصداقی از هژمونی استکبار جهانی از گذشته در نقاط مختلف جهان تاکنون است که باید برای روشن‌گری افکار عمومی بیان و تبیین شود.

یاوری یادآور شد: بیان اهداف شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با داعش و مقایسه عملکرد و خدمات ۲ ساله دولت سیزدهم با گذشته، در ایام‌الله ۹ دی بخشی از جهاد تبیین بوده که لازم است به آن پرداخته شود.

وی بر امیدآفرینی و بصیرت‌افزایی در بین مردم تاکید کرد و افزود: در این برنامه‌ها از مصادیق و مظاهر انقلاب اسلامی و شهدای امنیت از جمله شهید پناهی و رومیانی که در ماه‌های اخیر در لرستان به شهادت رسیده‌اند، تجلیل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بر خلاقیت در برنامه‌های ویژه مراسم‌ها و مناسبت‌های مختلف از جمله ۹ دی در راستای ترویج فرهنگ نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد و گفت: اتاق فکر‌ها باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که برنامه‌ها خلاقانه و مورد پسند نسل جوان و نوجوان باشد.

وی افزود: زیربنای رفع تمام چالش‌ها و مشکلات در حوزه‌های مختلف اصلاح فرهنگ است و حفظ روحیه هم‌بستگی اتحاد و عرق ملی، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، رونق اقتصادی و استقلال سیاسی را به دنبال دارد.

یاوری افزود: مقام معظم رهبری بزرگترین راه مبارزه با آمریکا را خدمت به مردم می‌داند، بنابراین همه باید با هدف خدمت خالصانه و جهادی به مردم و اصلاح و رفع مشکلات آنان تلاش کنند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار