مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در مجموع با مشارکت و حمایت بهزیستی 776 واحد مسکن برای گروه هدف در حال ساخت است که در این خصوص امتیازات ویژه برای متقاضیان درنظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷ 04 December 2023

به گزارش تابناک اردبیل، حامد رضایی علی‌کمر بعدازظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در سالن جلسات اداره کل بهزیستی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی بهزیستی بحث مسکن مددجویان است و در مجموع با مشارکت و حمایت بهزیستی ۷۷۶ واحد مسکن برای گروه هدف در حال ساخت است که در این خصوص امتیازات ویژه برای متقاضیان درنظر گرفته شده است.

وی افزود: دغدغه اصلی در حوزه بهزیستی تکمیل زنجیره پیشرفت استان است که در همین خصوص بحث توسعه زیرساخت‌ها اصلی‌ترین قسمت این زنجیره محسوب می‌شود.

راه‌اندازی ۷ مرکز توانبخشی جدید در اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: راه اندازی مراکز توسعه‌ای خدمت‌رسان با هدف تسهیل در خدمت‌رسانی به گروه هدف از جمله اقدامات انجام شده در راستای توسعه زیرساخت‌ها است که در همین خصوص ۷ مرکز توانبخشی به تعداد این مراکز بهزیستی استان افزود شده است که پیش‌بینی می‌شود این تعداد به زودی به ۹ مرکز ارتقا یابد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به سایر اقدامات در حوزه توسعه زیرساخت‌ها عنوان کرد: از مجموع سه ساختمان خدمت رسان بهزیستی ۲ مورد تکمیل و در حوزه توانبخشی به بهره‌برداری رسید و یک ساختمان دیگر با پیشرفت ۴۰ درصدی در صف بهره‌برداری است.

اقتصاد و معیشت مددجویان جزو دغدغه‌های اصلی است

رضایی با اشاره به رکن دوم تکمیل زنجیره پیشرفت استان اردبیل در حوزه بهزیستی، تصریح کرد: بحث اقتصاد و معیشت دغدغه اصلی این حوزه تلقی می‌شود که در این راستا با تشکیل صندوق‌های توانبخشی، تشکیل گروه‌های همیار بانوان، پرداخت وام و... در جهت اشتغال‌زایی مددجویان تلاش می‌شود.

پرداخت ۵۰میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان بهزیستی

وی تاکید کرد: در ۸ ماهه سال جاری از مجموع ۶۹ میلیارد تومان اعتبار جذب شده ۵۰ میلیارد تومان از طریق بانک‌های عامل به گروه هدف پرداخت شده است و انتظار داریم ۱۸۲ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز در این خصوص جذب و در اختیار مددجویان با هدف اشتغال زایی قرار گیرد.

رضایی با اشاره به موضوع جذب ۳ هزار و ۴۰۰ نفر از معلولان در دستگاه‌های اجرایی، بیان کرد: علاوه بر ۳ درصد سهمیه استخدامی معلولین که اعمال می‌شود، بیش از ۳ هزار نفر طی یک آزمون استخدامی وِیژه معولین جذب دستگاه‌های اجرایی کشور خواهد شد که استان اردبیل نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه ۲۶ هزار و ۳۷۹ پرونده فعال در بهزیستی وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۸ هزار و ۳۵۲ نفر مستمری نقدی و مابقی خدمات غیر مستمری دریافت می‌کنند.

به گفته وی مردم محور بودن از دیگر موارد تکمیل کننده زنجیره پیشرفت استان اردبیل است که در این راستا برنامه‌های متعددی از قبیل دیدار چهره به چهره با اهالی سه شهر استان است که طی آن مشکلات معلولین مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

رضایی گفت: حوزه پیشگیری از معلولیت از دیگر موضوعاتی است که مورد توجه بهزیستی قرار گرفته و در همین خصوص غربالگری بینایی، شنوایی و ژنتیکی انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در خصوص احداث پردیس توانمندسازی ویژه افراد دارای معلولیت در استان، یادآور شد: این پردیس با هدف افزایش مشارکت‌های اجتماعی، شکوفایی استعداد‌های معلولین احداث می‌شود که در آن کارگاه‌های متعدد توانمندی برگزار خواهد شد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار